Beantwoord

Geen Belgische zenders opnemen in de Cloud?

  • 27 August 2020
  • 43 reacties
  • 1998 Bekeken

In het overzicht van op te nemen zenders in de Cloud ontbreken de Belgische zenders.

Is dit juist?

icon

Beste antwoord door BeMu 27 August 2020, 15:51

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik heb super leuk nieuws voor jullie! Het is nu ook mogelijk om Belgische zenders op te nemen. Deze week is dan ook ons zenderoverzicht vernieuwd:¬†https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht. Veel kijk-plezier allemaal! ūüéą

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Abu61, geen zorgen - nu ben je hiervan op de hoogte! ūüėä In aanvulling wil ik nog laten weten dat als de Belgische zenders in de toekomst wel zijn op te nemen, dat wij jullie daarvan zeker op de hoogte brengen.¬†

Hoi @Abu61,

Dank voor je bericht en welkom op de Community van T-Mobile! Het bumpen van een ouder topic is niet in lijn met de huisregels van onze Community: 

Ik verwijs je graag naar het antwoord van @Lisa, wat nog geldend is omtrent de beschikbaarheid van het Cloud Opnemen op de Belgische zenders. 

excuses

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Abu61,

Dank voor je bericht en welkom op de Community van T-Mobile! Het bumpen van een ouder topic is niet in lijn met de huisregels van onze Community: 

Ik verwijs je graag naar het antwoord van @Lisa, wat nog geldend is omtrent de beschikbaarheid van het Cloud Opnemen op de Belgische zenders. 

Hier nog een ondersteuning voor de vraag naar het opnemen van de belgische zenders. Het ontbreken hiervan is echt een gemis

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MarLut, ik wil je graag voorzien van de volgende terugkoppeling! Er is een flinke miscommunicatie geweest tijdens het verzenden van onze nieuwsbrief, waardoor de verkeerde terminologie gebruikt is en ook Cloud Opnemen voor Belgische zenders aangekondigd is terwijl dit er nog niet is. Wel zijn de Belgische zenders toegevoegd aan TV Anywhere en is Terugkijken nu ook mogelijk. Sorry voor de verwarring! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MarLut, ik hoor graag van je of jij de Belgische zenders inmiddels ook al via Terug Kijken kan bekijken? Vanochtend heb ik hier in ieder geval navraag voor gedaan bij mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie. Ik kom hier bij je op terug! 

Reputatie 1

Hallo @MarLut Heb je een fijn weekend gehad?

Ik heb een terugkoppeling van @Demi 

Opnemen gaat nog niet! Andere functies zijn wel live gezet (TV Anywhere, begint gemist, pauzeren en terugkijken). Deze functies lijken bij mij ook goed te werken. Update vd zenderlijst volgt zsm.

Hopelijk weet je zo voldoende voor nu?

MVG.

Bij mij werkt programma's terugkijken nog niet (begin gemist wel), ook niet na herstart van het kastje.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MarLut Heb je een fijn weekend gehad?

Ik heb een terugkoppeling van @Demi 

Opnemen gaat nog niet! Andere functies zijn wel live gezet (TV Anywhere, begint gemist, pauzeren en terugkijken). Deze functies lijken bij mij ook goed te werken. Update vd zenderlijst volgt zsm.

Hopelijk weet je zo voldoende voor nu?

MVG.

Reputatie 7
Badge +20

Beste @MarLut  hou Zenderoverzicht in de gaten. 
Ik vermoed dat er in het weekend niets veranderd. 
Als ik meer weet post ik het gelijk.

Fijn weekend

Reputatie 7
Badge +20

Vanaf wanneer is die optie eigenlijk beschikbaar?

Ik ga het voor je vragen want bij mij lukt het ook nog niet

Reputatie 1

Vanaf wanneer is die optie eigenlijk beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +20


Bron:Nieuwsbrief 

UITBREIDING BELGISCHE ZENDERS
Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken. Haal dus alles uit deze zenders waar je ook bent! 
Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, heel graag gedaan! Merci voor deze duidelijke aanvulling, zo kan ik aangeven bij mijn collega wat er al wel is verholpen en kan er worden gefocust op de verbeteringen. Ik vind dat je een heel terecht punt aankaart en daarom wil ik ook zo graag alle feedback doorzetten, zodat de App alleen nog maar beter kan worden. Daarnaast ben ik ook de releasenotes aan het chasen, zodat ik bij een volgende update op tijd kan delen welke punten jij terug kunt terugzien in een update. Blijf dus vooral je feedback hier delen, want ik wil er graag voor zorgen dat jij zo tevreden mogelijk bent over de App! ūüí™

Goedemorgen @Lisa dank je wel voor je betrokkenheid. Apple tvOS 15.2 heeft zo te zien geen veranderingen betekend voor de punten waarop we wachten. Apple geeft geen release notes vrij, maar wat we er van kunnen lezen (hier: https://support.apple.com/en-us/HT207936) geeft aan dat de veranderingen vooral betrekking hebben op het Apple Music Voice Plan, waarbij het wel fijn is dat Siri op de HomePod nu in het Nederlands werkt. 

Het selecteren van lijsten (favoriete zenders) en serie-opnamen (cloud opnemen) werkt in de laatste versie van de App via TestFlight stabiel. Het selecteren van de ‚Äėopties‚Äô (om te kunnen filteren) in de TV-gids werkt in het geheel niet. Verder valt op dat in de Android app de magenta kleuren wel worden weergegeven bij het selecteren van opties/lijsten/menu‚Äôs, maar in de Apple TV App niet.¬†

De T-Mobile TV App is de enige app op de Apple TV waarmee ik problemen ondervind, de app van Ziggo werkte feilloos. Het is wel opvallend, omdat de mobiele apps van T-Mobile op iPhone/iPad juist wel een goede gebruikerservaring geven. Waarom kan die goede lijn niet worden doorgetrokken naar de Apple TV App. Ik veronderstel dat T-Mobile wereldwijd een grote klant is van Apple. Daar zou toch wat aan gedaan moeten kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, het heeft even geduurd tot ik bij je terug kon komen met een update! Ik wil graag het volgende met je delen. Ik heb alle punten die je aanstipte doorgezet naar mijn collega van het TV Team. Ik heb nu te horen gekregen van mijn collega dat dit niet iets is dat we op hele korte termijn kunnen oplossen. Daar moet tijd voor gemaakt gaan worden en dat zal pas in het nieuwe jaar gebeuren. Weet dat mijn collega dus wel alle punten op de radar heeft staan om hier mee aan de slag te gaan. Zo hoop ik dan ook dat wij het nieuwe jaar heel goed kunnen inluiden met een nóg beter werkende App. Afgelopen maandag (13 december) is een nieuwe update van Apple TV uitgekomen. Zou jij kunnen aangeven of jij na deze update al een verbetering hebt gemerkt bij sommige punten? Ik hoor het heel graag, want ik help je hier met alle liefde mee!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, ontzettend bedankt voor de moeite van het aangeven van deze punten! Ik vind het echt top dat jij ook graag mee wilt werken om de beste versie van de App te cre√ęren. Ik wil je graag laten weten dat ik deze punten heb doorgezet en in afwachting ben van een reactie. Goed om te weten dat jij het ook via andere wegen hebt geprobeerd. Ik blijf graag in the lead hiervoor met je, zodat - als je wellicht nog meer punten opmerkt - je alle punten naar mij door kan zetten en wij er zo samen voor kunnen zorgen dat dit opgepakt wordt. Ik houd je op de hoogte! ūüėĀ

 

@Lisa¬†- wel belangrijk om te melden, ik heb het ook geprobeerd met de ‚ÄúRemote‚ÄĚ functie op de iPhone en op een andere Apple TV met de oude afstandsbediening met een trackpad. Dat ging wel (wat) beter maar erg ‚Äúhikkerig‚ÄĚ.

Ha @Lisa, dank je wel voor je reactie. Fijn dat je me wilt helpen om het gebruik van de app te verbeteren. 

Wat ik ervaar is:

  • traagheid/uitblijven van reacties op de ATV bij gebruik afstandsbediening;
  • de functionaliteit van de app is nog gebaseerd op de oude afstandsbediening, waarbij je in de hoeken van de trackpad op de afstandsbediening moet klikken of drukken, maar dat werkt niet meer met de nieuwe Siri afstandsbediening omdat die geen trackpad heeft en/of de ‚Äúring‚ÄĚ niet reageert op de commando's;
  • in de TV-gids kun je met de afstandsbediening niet naar Opties (en dus bijvoorbeeld niet filteren op dag);
  • Bij Cloud opnemen kun je de opnames niet kiezen met de afstandsbediening;
  • In je account kun je niet scrollen in de lijst met favoriete zenders, waardoor je een zender die je per ongeluk achter een slotje hebt gezet niet van het slot kunt halen. Uiteindelijk is me dat gelukt op de iPhone (buiten de AppleTV app om).¬†
  • De interface van de iPhone app is volkomen logisch en doet precies wat je zou verwachten, maar bij de Apple TV app is dat het omgekeerde;
  • En los daarvan: de radio blijft op de achtergrond maar doorspelen en dat belemmert een logisch gebruik van de TV zenders.

Ik baal er echt van, omdat ik de overstap JUIST heb gemaakt omdat ik verwachtte dat de service goed zou werken op de Apple TV 4K (2021), maar er zitten nog zo veel bugs in! Ik vind dat T-Mobile dit eigenlijk niet had moeten releasen maar verder uit had moeten ontwikkelen. 

@Lisa misschien kunnen we samen werken om de App naar een hoger niveau te tillen? Ik ben al lang T-Mobile klant, juist daarom had ik wellicht een veel betere ervaring verwacht :worried:

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, merci voor het delen van jouw bevindingen in dit topic! Fijn om te lezen dat @CrisTien jou zo snel al heeft verder geholpen. Wat jammer om jouw ontevredenheid terug te lezen, maar heel goed dat je dit doorgeeft. Ik wil er alles aan doen om jou weer helemaal tevreden te stellen. Aan het opnemen van de Belgische zenders kan ik momenteel niks veranderen, maar ik kijk graag met je mee naar jouw ervaring met Apple TV. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met de afstandsbediening wanneer jij Apple TV wilt kijken? Reageert deze traag of werkt het niet naar behoren? 

Ik verwijs je graag door naar deze pagina op onze website waar¬†meer uitleg¬†te vinden is over het gebruiken van Apple TV:¬†https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken. Is dit een prettige uitleg voor jou? Laat het vooral weten, want ik help je graag verder! ūüėä

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @kvh65 Ik zal eens rond vragen. Misschien heeft iemand anders een idee omdat ik die problemen  die jij hebt niet herken.

 

 

@CrisTien wat belachelijk! Ik voel me hier echt niet goed bij. Inloggen via iemand anders zijn Ziggo account kan natuurlijk wel, maar dat moet je toch niet willen? Ik betaal voor een goed werkende TV dienst. 

Daarnaast ben ik ook enorm ontevreden over de functionaliteit van de App op de Apple TV. Die is niet goed ontwikkeld, de reactie van de App op de afstandsbediening is werkelijk hopeloos. Heb jij wellicht een goede handleiding gevonden voor het gebruiken van de app of tips die ik zou kunnen gebruiken?

Ik heb de nieuwste Android TV en de nieuwste Apple TV met Siri remote - en kijk het liefste via de Apple TV omdat die het geluid beter aanstuurt. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @kvh65  Welkom bij Tmobile.

 

Beste¬†@Lisa¬†zou het opnemen van de Belgische zenders wel mogelijk zijn als ik de TV box bestel? Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ik vind het nogal een ‚Äúkoude kermis‚ÄĚ dat het opnemen van bijvoorbeeld de Belgische zenders is geblokkeerd. Om heel kort door de bocht te zijn: het is ook een reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Het antwoord is nee! 

Klik hier voor de zenderlijst. Ik kwam er gisteren ook pas achter. Natuurlijk onze eigen schuld omdat we niet goed hebben gekeken wat er te koop is.

Gelukkig kan ik bij iemand anders zijn ziggo account inloggen dus kan ik blijven kijken naar de opnames van de Belgen, misschien ook een optie voor jou?

Groetjes.

 

Beste @Lisa¬†zou het opnemen van de Belgische zenders wel mogelijk zijn als ik de TV box bestel? Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ik vind het nogal een ‚Äúkoude kermis‚ÄĚ dat het opnemen van bijvoorbeeld de Belgische zenders is geblokkeerd. Om heel kort door de bocht te zijn: het is ook een reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Martien48, super om te zien hoe jij de Community aan het uitvogelen bent! Allereerst welkom en heel goed dat jij in dit topic van je laat horen. Kan jij aan mij laten weten welke zenders jij precies bedoelt? Als het de Belgische zenders betreft, dan moet ik jammer genoeg melden dat wij hier momenteel nog steeds niet de rechten voor hebben. Mocht dit in de toekomst toch mogelijk worden, dan hoor jij dat uiteraard en verblijd ik je tegen die tijd graag met dat nieuws. Als ik jou ook nog ergens anders mee kan helpen, laat dat dan gerust weten. Ik help je namelijk graag verder! ūüėä

Reageer