Beantwoord

geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik

  • 27 August 2021
  • 88 reacties
  • 1307 Bekeken

Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Sander 27 September 2021, 09:20

Bekijk origineel

88 reacties

Dag Lisa, dank voor de snelle reactie. De problemen doen zich op bijna alle zenders voor. Ik heb geen externe apparatuur. Alle acties zoals zijn vermeld op dit forum, heb ik al uitgevoerd. Ook een harde reset na een call met de helpdesk en ook de instellingen van mijn TV heb ik al aangepast.
 

Ik merk het met name bij RTL4, zoals The Voice (maar dat zal wel even duren). Maar ook bij kinderprogramma’s op NPO zoals de cupcake cup.

 

Gisteren bij het terugkijken van GTST en Married at first sight viel meerdere malen het geluid volledig weg. Opname stoppen, opnieuw opstarten en het geluid is dan weer terug.

 

Als het geluid niet synchroon loopt, dan loopt het overigens vóór op het beeld. Ik heb ook het vermoeden dat het verschil gedurende een uitzending steeds meer wordt. Dus in het begin synchroon en later steeds minder.

 

Twee weken geleden tijdens The Voice heb ik een test gedaan met mijn Chromecast. Live uitzending casten vanaf mobiel naar Chromecast. Ook toen liep het geluid niet synchroon.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Camiel76, ik had echt heel graag een positieve ervaring gelezen! Heel goed dat jij hier jouw bevindingen deelt, want ik help je hier met alle liefde bij. Je geeft aan dat jij bij live tv-kijken last hebt van geluid en beeld dat niet synchroon loopt. Kan je enkele zenders/programma's met mij delen waarbij je dit hebt opgemerkt? Ook hoor ik graag of je dit op specifieke tijden ervaart of te allen tijde? Daarnaast hoor ik graag van je of jij gebruik maakt van externe audioapparatuur. Zo ja, ervaar jij dit probleem ook wanneer je deze apparatuur loskoppelt? 

Wat betreft het doorspoelen heb ik goed nieuws! De functie om sneller door te kunnen spoelen is inmiddels getest en dit zit er dan ook aan te komen. Ik kan alleen nog geen exacte datum hiervan geven, maar weet dat mijn collega's hier druk mee bezig zijn achter de schermen. Ik hoor het graag van je en laat het vooral weten als je nog andere punten voor mij hebt. Ik wil namelijk dat je helemaal tevreden bent! ❤

Dag allen, onlangs overgestapt van Ziggo en ook hier dezelfde problemen. Geluid van live uitzendingen loopt na enige tijd niet synchroon. Bij opnames valt het geluid plots weg. Spoelen is belachelijk traag en na pauzeren kan je niet doorspoelen (bij Ziggo wel, ook reclames). Na decennia lang vast te hebben gezeten aan Ziggo was ik er wel klaar mee. Ik wilde wat anders proberen. Helaas ben ik na 2 maanden al klaar met T-mobile :-( Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @rvaneerd en @jk90, thanks voor het aankaarten! Weet dat de oplossing nabij is. Mijn collega van de IT-afdeling houdt mij hiervan op de hoogte en krijgt hier aankomende vrijdag weer een update over binnen. Ik heb gevraagd of de exacte datum van de permanente oplossing dan met ons gedeeld kan worden, zodat ik jullie meer duidelijkheid kan geven. De oplossing ligt in ieder geval op het begin van dit jaar, dus op korte termijn. Ontzettend bedankt voor al jullie geduld van de afgelopen tijd. Graag wacht ik nog even tot vrijdag en vanaf dan ga ik aan de slag met de compensaties, zoals ik eerder met @Claudia W heb afgestemd. Ik houd jullie op de hoogte, beloofd! 

Hi @Headhunter85 en @jk90, goed dat ook jullie aan de bel trekken! Ik hoop inderdaad dat ik in begin januari een update kan geven over de permanente oplossing voor dit issue. Heel erg bedankt voor jullie begrip! Top dat jullie het puntje van het doorspoelen aanstippen, hier deel ik vast een korte update voor. Onlangs hebben wij de functie om sneller door te spoelen getest. We hebben nog geen datum voor deze uitrol, maar weet dus dat dit er ook aan gaat komen! 💪

 

@Lisa is er inmiddels bekend wanneer dit issue wordt opgelost? Ik betaal extra voor opnames, maar kan nooit normaal kijken omdat meerdere keren per opname het geluid stil valt. 

Hallo,

 

graag wil ook ik me melden met hetzelfde probleem van het wegvallen van het geluid / bevriezen van het beeld bij het terugkijken van opnames uit de cloud.

Ik ben absoluut niet alwetend maar vanuit mijn IT-achtergrond kan ik zeggen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het kijken van live beeld en het afspelen van cloud opnames.

ook wij hebben bij het live kijken géén problemen maar bij het afspelen van een opname vrijwel continue.

ik hoop dus dat er snel een oplossing komt voor dit issue.

 

ik kom bij XS4All vandaan (weggegaan vanwege de KPN-perikelen) maar overweeg om per eerstvolgende gelegenheid toch ook weer bij T-Mobile weg te gaan!

 

groet,

Rob

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Headhunter85 en @jk90, goed dat ook jullie aan de bel trekken! Ik hoop inderdaad dat ik in begin januari een update kan geven over de permanente oplossing voor dit issue. Heel erg bedankt voor jullie begrip! Top dat jullie het puntje van het doorspoelen aanstippen, hier deel ik vast een korte update voor. Onlangs hebben wij de functie om sneller door te spoelen getest. We hebben nog geen datum voor deze uitrol, maar weet dus dat dit er ook aan gaat komen! 💪

 

Hier ook al een hele tijd het zelfde probleem. Tijdens het kijken van opnames stopt het geluid ineens ermee. Bij het opnieuw starten van de opname werkt het geluid weer. Mag hopen dat dit eens wordt aangepakt, probleem speelt al lang. Zelfde geld voor de wens van velen om ook 32x en 64x (of zelf 128x) door te kunnen spoelen.

Sinds een week ook een abonnement bij tmobile thuis met opname functie. Hier ook het probleem, maar valt op dat verschilt per opname. Toenstraks 1.5 uur zonder problemen. Zojuist een programma van 30 min en 2x opname gestopt en opnieuw aangezet.

 

in januari komt er een update?

 

Fijn dat er truckje is voor doorspoelen. Want 16x is erg langzaam.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Joep.sharon, merci voor de duidelijke vragen! Ik ben super blij om te lezen dat @AdriO jou al top heeft geholpen met het tweede punt. Wat betreft het eerste punt: dit valt inderdaad onder het algemene issue waar begin volgend jaar de permanente oplossing voor komt. Ik hoop dat jij al lekker aan de slag bent gegaan met de tip van AdriO. Werkt dit beter voor je? Laat het vooral weten als je nog meer vragen hebt! 

Reputatie 2

@Joep.sharon Je kunt op de afstandsbediening het aantal minuten intikken waar de opname naar toe moet springen. 43 voor 43 minuten 143 voor 1 uur en 43 minuten. Het blijft allemaal balen maar wellicht verzacht het een beetje.

 

@Lisa 

Gisteravond toch weer een tegenvaller. Na een kwartier doorspoelen eindelijk aangekomen bij het moment waar ik was gebleven en wilde ik de opname afspelen. Helaas liep de opname wederom vast en niet op te lossen met de work around omdat de opname vanzelf weer vanaf het begin afspeelde.

2 vragen:

  • Hangt dit samen met het hier besproken issue?
  • Is er iets te doen aan de “doorspoelsnelheid”, met 16x de snelheid duurt een uur doelspoelen vrij lang.

ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +2

Heel fijn om te lezen @Claudia W! Yes, ik houd hem op de radar! 💪

@Lisa daarin kan ik me vinden. Dan hoor ik graag van je in januari. Groetjes Claudia

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Claudia W, dit vind ik een zeer terechte vraag van je! Ik wil hierin zeker coulant zijn en kijken wat ik voor vergoeding hierin kan betekeen. Echter kan ik dit pas in orde maken als het issue is verholpen, aangezien jullie recht hebben op een vergoeding over de gehele periode waarin deze problemen hebben gespeeld. Dit maak ik dan ook met liefde voor jullie in orde en dat zeg ik je via deze weg alvast graag toe. Weet jij voor nu voldoende? In begin januari wil ik hier graag naar kijken en als blijkt dat het issue dan nog niet is opgelost, dan maak ik graag een tussentijde vergoeding voor jullie in orde!

@Lisa heb je al enig idee of dat ik en andere klanten die hebben geklaagd over het wegvallende geluid een vorm van compensatie krijgen? Feit is dat we al bijna een jaar deze klacht hebben, en dat het nog een tijdje gaat duren voordat het probleem is opgelost (Je schreef begin volgend jaar). Garanties zijn dus eigenlijk "tot aan de voordeur", en  ik betaal braaf iedere maand T-mobile terwijl het probleem dus al lange tijd speelt, nog geen oplossing, en mijn irritatie nu eerlijk gezegd groeit (sorry). ... ik hoor graag van je.

Mvg Claudia

Reputatie 7
Badge +2

Hi @AdriO, dat zou sowieso een mooie start zijn van het nieuwe jaar! Haha telt een kopje thee ook? Ik ben hier om je te helpen, dus ik zit er helemaal klaar voor. Ik hoor heel graag de overige punten van je, zodat ik die voor je uit kan zoeken. Weet dat je altijd - of het nou om een groot of klein issue gaat - bij mij mag aankloppen. Kom maar op! 💪

Reputatie 2

Nou, ik zal er ook heel veel plezier aan hebben :joy:

Laten we hopen dat het eindelijk opgelost gaat worden…… 

Ik zou zeggen, deel je suf haha.

Overigens zijn er nog een zootje kleine issues naast deze grootste…..
Als je er aan toe bent geef je het maar aan dan zal ik ze ventileren…… 
Zorg in ieder geval dat je goed uitgerust bent en je ochtendbakkie al hebt gehad. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +2

Hi guys, zoals ik voor het weekend aangaf hoopte ik dat ik een concrete update met jullie kon delen omtrent het Terug Kijken en Cloud Opnemen issue! Ik had heel graag wat anders mee willen delen, maar de permanente oplossing zal naar verwachting in het begin van het nieuwe jaar worden doorgevoerd. Zodra dit bekend is, dan ga ik dat met heel veel plezier met jullie delen.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Claudia W, super dat je dit gelijk met mij deelt! Wat balen om te lezen dat de workaround niet bij jou werkt. Ik heb vandaag weer een tv meeting staan, waarbij ik ga vragen hoe het zit met de structurele oplossing voor dit issue. Ik hoop echt dat ik dan meer met je kan delen en dat de oplossing nabij is! 

 

@Lisa ik heb nog steeds dezelfde problemen met het wegvallen van geluid bij opnames terugkijken. Zojuist keek ik een opname terug, en viel het geluid na een paar minuten ineens weg. Toen heb ik dus jouw tip geprobeerd van op nummer 1 drukken. Het programma begon weer van voor af aan, en weer op exact hetzelfde moment viel het geluid weg. Dus... ik druk weer op 1, en wederom valt op hetzelfde moment het geluid weg. Probeer het nog eens... helaas.…enige optie is dus om de opname te stoppen, en terug in het menu opnieuw de opname te starten, toen deed geluid het weer.

Is er inmiddels al een structurele oplossing gevonden??

 

 

Groeten Claudia

 

 

 

Dankjewel dat jij in dit topic ook jouw verhaal deelt @Claudia W! Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en ik had ook gehoopt dat ik al een structurele oplossing met jullie kon delen. Jammer genoeg blijkt dit gecompliceerder te liggen en is onze technische dienst hier ontzettend druk mee bezig. Als ik een definitieve oplossing met je kon delen, dan had ik dat heel graag gedaan. Op dit moment kan ik wel de volgende workaround met je delen:

Wanneer je op de '1' toets drukt bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Ik hoop dat dit tot een verbetering bij jou leidt. Daarnaast hoop ik volgende week meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als hier iets bekend over is, dan zijn jullie de eerste die het horen! 💪

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @t.stupers, dankjewel dat jij dit hier deelt! Lijkt het jou leuk om de feedback over de App met ons te delen? Dan kan ik je namelijk toevoegen om de nieuwe versies van de App te testen. Zo ja, zou je dan een privébericht naar mij willen sturen (door op mijn naam te klikken) en daarin jouw e-mailadres te vermelden inclusief de tv die jij hebt? Dan kan ik dat doorzetten. Vervolgens kun je vragen om lid te worden van de groep: https://community.t-mobile.nl/groups. Als je hier geen interesse in hebt, dan zorg ik dat deze feedback wordt doorgezet zodat we er samen een top App van kunnen maken! 😊

Hi @Joep.sharon, wat fijn dat deze workaround voor nu werkt! Ik ben heel blij om dit te lezen. Yes, trekt gerust weer aan de bel als ik je ergens mee kan helpen. Hopelijk volgt de structurele oplossing snel! 

 

@Lisa ik probeer nu een paar keer geprobeerd om het probleem op te lossen door de “1” truc te gebruiken. Tot nu toe lijkt dit voor mij te werken.

niet de ideale oplossing maar iig iets. Ik laat je weten als ik weer tegen problemen aanloop.

@T-Mobile:

Ik ben door een medewerkster van T-Mobile gebeld en heb als workaround de T-Mobile TV app als oplossing aangeboden gekregen. Ik heb die nu in gebruik. Werkt zonder tv box. Veel te omslachtige interface, gids zoeken: 5 tot 6 klikken! en terugkijken en opnemen veel handelingen. Wel sneller doorspoelen 64x. Goed beeld. Kan T-Mobile dit verbeteren, dan heeft deze app meer potentie dan de Tv box en Dan kan die retour met €5,- korting!

Reputatie 7
Badge +2

Dankjewel dat jij in dit topic ook jouw verhaal deelt @Claudia W! Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en ik had ook gehoopt dat ik al een structurele oplossing met jullie kon delen. Jammer genoeg blijkt dit gecompliceerder te liggen en is onze technische dienst hier ontzettend druk mee bezig. Als ik een definitieve oplossing met je kon delen, dan had ik dat heel graag gedaan. Op dit moment kan ik wel de volgende workaround met je delen:

Wanneer je op de '1' toets drukt bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Ik hoop dat dit tot een verbetering bij jou leidt. Daarnaast hoop ik volgende week meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als hier iets bekend over is, dan zijn jullie de eerste die het horen! 💪

 

 

Reageer