Beantwoord

geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik

  • 27 August 2021
  • 35 reacties
  • 463 Bekeken

Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Sander 27 September 2021, 09:20

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi guys,

Merci nog voor de aanvullingen! Ik wil jullie heel graag laten weten dat er morgen een meeting op de planning staat waarbij ik ga checken wat de status van dit issue is. Excuus dat jullie (nog) geen updates hebben doorgekregen. Dit komt omdat het probleem nog volop wordt onderzocht en er nog geen concreet nieuws is dat ik met jullie kan delen over de oplossing. 

Aangezien ik jullie echt graag op de hoogte wil blijven houden, hoop ik dat we hier morgen meer over horen. Zelf heb ik vanmiddag al lekker weekend, maar morgen komt de terugkoppeling van de meeting en die zal in dit topic voor of na het weekend worden gedeeld. Weet dus dat dit nog mijn volle aandacht heeft, want ik wil echt dat de problemen heel snel verdwijnen. Heel erg bedankt voor jullie engelengeduld en ik hoop snel meer te kunnen delen! 

Ondanks alle beloftes van T-Mobile dat het probleem opgelost zou zijn of dat er hard aan wordt gewerkt (al 3 maanden 😂) vanavond weer uitval van geluid. Al 3 maanden tobben nu, nog 9 te gaan. Ik tel af. 

Hier ook hetzelfde probleem met het zomaar wegvallen van het geluid bij opnames. Ik gebruik geen externe geluidsbronnen. Heb vanavond maar volgens protocol een reset gedaan en hopen dat het nu goed is. Echter na reset van de tv box lopen de favorieten tv zenders de verkeerde  richting weer op omhoog / omlaag, net nu ik sinds vorige week alles eindelijk goed had en dacht dat dit probleem ook was opgelost.

 

Reputatie 1

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Dank allen voor de antwoorden op mijn uitgebreide vragenrondje! Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

  1.  Alle zenders
  2.  Nee, geen issues
  3.  Nee, geen issues.
  4. ? Rechtstreeks aangesloten.
  5.  Totaal willekeurig.
  6.  Is moeilijk te bepalen vind ik, het “lijkt” consequent te zijn.
  7.  Nee, internet werkt prima, het is puur de stream vanuit de cloud (dus in mijn optiek gerelateerd met de cloud)

Laatste opmerking, gisteren avond RTL7, ik stop een uitzending voor kort pauze, start weer en beeld/geluid hapert, beeld staat compleet stil en springt ineens naar het moment van live uitzending en mis dus een aantal minuten.

 

Reputatie 1

1 idem
2 idem
3 idem
4 er zit een switch tussen, maakt geen verschil als ik hem er tussenuit haal
5 treedt willekeurig op. Het probleem van een verkeerde startpositie heb ik niet. Inderdaad na vooruitspoelen (reclameblok) vaak haperingen en backloops
6 heb geen verschil gemerkt, na reset blijft het min of meer hetzelfde
7 geen haperingen in het internet opgemerkt.

Succes!

1 dit issue betreft alleen interactieve tv en opgenomen programma’s. Zenders nvt. 
2 life tv gaat goed. 
3 ja. 
4 ja, rechtstreeks aangesloten. 
5 treedt willekeurig op. De ene keer start de opname achteraan. Dan weer willekeurig midden in de opname geen geluid. Na vooruitspoelen heel vaak haperingen en backloops. 
6 na resets even weer goed en dan is het er ineens. 
7 internet blijft goed. Is puur alleen tv. 
 

Tot de volgende keer. Dan zullen je wel weer om dezelfde antwoorden vragen, die ik al 3 keer eerder heb gegeven…..

Reputatie 7
Badge +6

Dag allen, 

 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

Ben ik weer….  Met het oorspronkelijke probleem: geluid valt weg. Moet ik echt nu weer allerlei powerfully en resets uitvoeren? Blijft echt zwaar &@#%$¥! Elke keer opnieuw gezeik!

Hier het zelfde, sinds een paar dagen is het terug kijken vanuit de cloud niet te doen. Zwaar irritant, ik heb meerdere films opgenomen en kan ze gewoon niet normaal terugkijken. Het geluid valt weg, scènes gaan soort elkaar. Kunnen jullie dit asap fixxen, we betalen extra voor cloud opname he.

Reputatie 1

Ik ben nu bijna een jaar klant van t-mobile thuis. en het heeft nooit zonder problemen gewerkt. Meestal geen echt hele grote problemen maar dingen waaraan je je op den duur gaat ergeren. Ik zie ook weinig oplossingen komen van t-mobile…. jammer.
Ik ben me dus aan het beraden of ik hier wel mee doorga……. 

Inderdaad: niets gefixeddoor T-Mobile. Staat wel goed hier in de Community, de inzet en de bereidwilligheid van het bedrijf, maar zijn ze deskundig?

Reputatie 1

Ik heb het gisteravond weer bekeken en ook hier ging het nu weer fout. De fix was dus geen fix.

Nee, ik heb het basis abo. Werkte ook goed bij mijn vorige provider Telfort. Ik wacht wel even op het antwoord van T-Mobile, ik moet immers nog 10 maanden mijn abo uitzitten enwegstrepen wat het probleem kan zijn 😁.

Reputatie 1

Dat zou ik je echt niet kunnen vertellen. Ik merk wel dat op mijn 100Mbit dsl verbinding de boel flink vol zit met het tv kijken er bij. Of dat nu live is of een opname maakt niet zoveel uit. Weet je zeker dat je maar 50Mb hebt en geen 500? Indien 500 zou dat ruim genoeg moeten zijn… 

Het lijkt erop dat de tv box geen goede/snelle verbinding heeft met de server. Gegevens van opgenomen programma’s in een reeks komen ook vertraagd binnen. Ik heb een 50 Mb glasvezel verbinding die 8 van de tien keer veel minder dan de helft aan downloadsnelheid heeft. 
zit hier mijn probleem? Moet ik upgraden? (Gebruik echter vaak alleen maar 1 tv en een ander toestel tegelijk)

Reputatie 1

Ik had gisteravond geen last. Kon voor het eerst in bijna een jaar de reclame doorspoelen zonder jumps. Ik moest vooruit springen met een truc. (KIjk op hoeveel minuten de opname staat, zet afspelen weer aan en typ de afgespeelde tijd in plus een minuur of 7. 1 uur en 25 minuten moet ingetypt worden als 125)

Had ook geen last van dat heen en weer springen of stoppen van het geluid. Ik hou het vanavond opnieuw in de gaten en laat het weten.

Ben ik weer! 
Ik kijk een naar een opgenomen film, spoel door bij reclame en dan beginnen de kuren weer:

scènes gaan heen en weer terug. Telkens gaat de opname weer even terug en herhaalt hij een stukje en gaat weer een eindje vooruit waar de film was gebleven. Geluid valt dan weg en hapert 

stroom van tv box eraf en opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt wel of er een barst in de cd zit…

Reputatie 1

Dank!Ik ga het testen en laat het weten in het nieuwe topic

Reputatie 5
Badge +2

Hi allen,

Sinds gisteravond is er een fix geweest waarbij de problemen met het Terug Kijken verholpen lijken te zijn. Mocht het onverwachts nog niet werken, raad ik aan om een herstart van de TV Box uit te voeren. Hoe je deze precies doet, vind je in dit topic: 

Om jullie zo goed mogelijk te informeren over de gang van zaken met betrekking tot dit issue, hebben we een topic waarbij we alles centraal houden. Je vindt dit in het volgende topic: 

 

Reputatie 1

@Sander en @t.stupers Ik heb het een paar dagen aangekeken maar ik zie nog steeds geen verbetering. Wanneer het afspelen start staat de opname 100% zeker aan het begin. (tenzij er natuurlijk iets achter de schermen mis is wat ik niet kan zien).

Het geluid valt nog steeds weg. Soms komt dat na een paar seconden weer terug. In andere gevallen moet ik het afpelen stoppen en weer opnieuw starten.

Het beeld gedraagt zich ook regelmatig vreemd. Dat valt stil terwijl het geluid doorgaat. Ook zie ik de ondertiteling terugspringen en dan weer verder gaan waar het moet. 

De problemen lijken dus groter te zijn. Herstarts (box én modem) maken niets uit.

succes met het oplossen van deze problemen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @t.stupers

 

Ik heb een tijdelijke oplossing. Als je direct na het starten van het opgenomen programma op 1 drukt, start het programma aan het begin. het lijkt erop dat de TV Box per ongeluk start aan het einde van het programma. Uiteraard werken we aan een permanente, beter oplossing!

Nog even toevoegen: opgenomen programma kan niet doorgespoeld worden. Zeer vreemd. 

Tv-box gereset. Wil daarna naar een opgenomen programma kijken. Loopt meteen vast. De tijdsbalk eronder is helemaal roze, alsof ik het programma al gezien heb, terwijl dat niet zo is. Kan alleen maar terugspoelen met de achterlijk langzame T-Mobile “snelheid” van wel 16 keer! Is niet normaal. Andere tv-box hetzelfde. De fout zit niet in de tv-box, maar bij jullie in het systeem, programma of server. 

Reageer