Beantwoord

Haperende tv beeld

  • 23 June 2021
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Goedemiddag,

ik heb sinds de overstap (deze maand) naar een snellere glasvezelverbinding en de daarbij nieuwe ontvangen Zyxel modem last van haperende tv beelden op alle drie de tv boxen. Na een storing van 1 tv box is deze vervangen maar deze geeft ook regelmatig haperende beelden. Al een reset uitgevoerd maar krijg het niet weg…..Voor de duidelijkheid het is niet constant maar wel regelmatig en erg irritant als je bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd zit te kijken.

Wie kan mij adviseren?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 July 2021, 15:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remcojose, we gaan ervoor zorgen dat dit bij alle drie de TV Boxen niet meer voorkomt. Zou je onderstaande herstartmethode op alle drie de boxen willen uitvoeren, alsjeblieft? Ik kan me voorstellen dat dit al eerder gedaan is, maar momenteel staan de twee zichtbare TV Boxen twee weken onafgebroken aan. Om het onderzoek bij onze specialisten onder te brengen, dienen we die stap als eerste te doorlopen! 😊

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zodra je dit uitgevoerd hebt, probeer dan eens om alle drie de boxen verdeeld aan te sluiten op het Zyxel modem. Dat wil zeggen: box 1 op poort 1 (gele LAN-poort achterop het modem), box 2 op poort 2 en box 3 op poort 3. Ervaar je dan nog steeds haperingen in de  uitzending? Het is hierbij belangrijk om te testen zodat alle drie de boxen allemaal direct, bekabeld (internet-/utp-kabel) aangesloten zijn op de Zyxel.

Alvast bedankt voor je medewerking: mocht het toch nog niet werken, dan hebben we alternatieven om het werkend te krijgen!

Hoi @Jason, excuses voor mijn late reactie maar we waren een weekje niet thuis. Ik heb alles uitgevoerd zoals je hebt uitgelegd maar ik heb nog steeds af en toe haperend beeld. Ik heb de tv boxen nu wel rechtstreeks aangesloten op de modem. Hiervoor zat er nog een switch tussen. Ik neem aan dat dit met deze modem overbodig is geworden, wel gek dat de monteur deze niet heeft verwijderd? Hoop dat je nog iets voor ons kan betekenen….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remcojose, geen enkel probleem; hoe was de vakantie?

Ik heb dé oplossing: we hebben aan de “achterkant" getest en het haperende beeld zou met het nieuwe platform (T-Mobile TV) bij jou niet meer moeten voorkomen. Ik heb de versnelde aanvraag voor mezelf in de agenda gezet, maar heb natuurlijk wel jouw toestemming daarvoor nodig. Wil je overgezet worden? Dan zorg ik er vandaag nog voor dat het migratieproces in gang gezet wordt en jij over twee weken geen haperingen meer hebt.

Hoi @Jason, vakantie was prima hoor!

Uiteraard akkoord om de migratie uit te voeren!

Hoor het dan wel.....groet Remco

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remcojose, helemaal super, bedankt voor je reactie: ik vraag de migratie aan. Je wordt dan binnen twee weken overgezet naar T-Mobile TV. Zodra de migratie voltooid is, kun je handmatig via My T-Mobile Thuis ervoor kiezen om Cloud Opnemen toe te voegen aan jouw abonnement (€ 5 per maand, ongeacht het aantal TV Boxen). Houd je me op de hoogte van de migratie en als je nog vragen hebt, let me know! 😊

Reageer