Beantwoord

Hindelijke tv-storing na oversluiten op 1000mbit glasvezel

  • 23 September 2021
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi allen,

Ik ben dinsdag 14 september overgestapt op de 1000mbit glasvezel lijn van T-mobile. Sinds de monteur de reciever heeft aangesloten (ja, daar was blijkbaar een monteur voor nodig) slaat de tv om de 4 minuten vast.

Direct met de klantenservice gebeld. Alle resets uitgevoerd zonder resultaat. Na 50x (overdreven ik weet het) hetzelfde riedeltje aan te horen over ethernet over power, harde resets en de specifieke aansluit volgorde van modem en de ethernetkabel in de tv boxen is het ticket dan toch doorgezet naar de technische dienst. 6 dagen wachttijd. Als ik mijn baas zou zeggen dat hij 6 dagen moet wachten op het uitvoeren van een taak slaat hij stijl achterover en drukt hij me een SLA onder de neus die dat moet voorkomen in de toekomst, dat terzijde. T-mobile is duidelijk niet de beste in het leveren van service, waar ik op zich mee kan leven.

6 dagen later, afgelopen maandag, blijkt de uitkomst van het ticket dat er een monteur moet komen. Ik vraag me oprecht af hoe lang ze hebben gedaan over deze oplossing. Storingsmonteur afspraak ‘savonds direct ingeschoten voor dinsdag 21 sept tussen 12 en 14 uur. Dinsdag rond 15:00 toch maar eens gebeld met Guidion, die oprecht een nog slechtere service biedt dan t-mobile, om te vragen of de beste monteur nog zin heeft om langs te komen. Dat had hij niet. Omdat de afspraak zo laat in zijn agenda gezet was had hij gebeld moeten worden voor bevestiging (wat?). Nieuwe afspraak met dezelfde monteur gemaakt voor de woensdag tussen 1700 en 1800 omdat hij toch in mijn woonplaats aanwezig zou zijn, dit alles via de Guidion klantenservice. Woensdagavond 1900 wederom geen monteur gezien. Guidion niet meer bereikbaar dus vanochtend maar T-mobile gebeld (zij horen dit uiteindelijk op te lossen). Wat blijkt; ticket gesloten, storing opgelost en de monteur geeft aan dat ik niet wilde tekenen.

Naast dat ik sta te kijken van het lef dat sommige mensen hebben vraag ik me oprecht af of deze meneer of mevrouw wel geschikt is om met klanten te werken. Een tip aan T-mobile en Guidion zou zijn om het aannamebeleid nog maar eens goed onder de loep te nemen en zich niet te schamen voor de ontslaggolven die volgen. Kan alleen maar beter worden.

De vraag is natuurlijk of er nog dingen zijn die ik kan doen? Mooi verpakt in een klacht omdat de officiele klachtenprocedure van T-mobile nog via brief verloopt, wie de F*CK schrijft er nog een brief in 2021.

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 September 2021, 12:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jps16 

Hoe ervaar je de internetverbinding en de WiFi? Als je bijvoorbeeld een laptop direct aansluit op het modem met minimaal een CAT5E kabel en de snelheid meet met de Ookla speedtest app haal je dan wel minimaal 750 Mbps en is het verder stabiel?

De tv box is verder rechtstreeks op het modem aangesloten zonder iets er tussen en heb je ook een andere poort en internetkabel geprobeerd?

Hi @Waqqas ,

Internet is inderdaad volledig stabiel. Gemiddelde meting komt uit op 900mbit. Wifi is vanzelfsprekend minder stabiel, die komt vaker rond de 200-300mbit op het 5ghz netwerk (acceptabel naar mijn idee).

Beide boxen zijn inderdaad rechtstreeks aangesloten, er zit helemaal niets tussen. Ook geen switches of wat dan ook op de andere poorten. Doorgaans gebruik ik wel EoP, maar zonder doet hetzelfde probleem zich voor (kastjes helemaal weggehaald).

Ik heb de Huawei router met 2 poorten voor tv. Het probleem doet zich voor op beide poorten met dezelfde frequentie. Andere internetkabels heb ik ook geprobeerd, zonder succes.

Nog wel een vreemd detail. Als je de tv op pauze zet en vanaf daar doorkijkt schijnt het probleem minder vaak voor te komen. Het lijkt op iets van caching die het probleem dan (tijdelijk) tegenhoud.

 

Dank iig voor je suggesties!

Jeroen