Beantwoord

IP-TV


Gebruikt T-Mobile router IPTV? Zo ja, welke VLAN Tags worden er gebruikt voor IPTV en het Internet?

 

Bij Solcon gebruiken ze VLAN  ID=4 voor IPTV en geen TAG voor Internet.

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 May 2021, 13:15

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

HAllo @jj.valstar 

Niet gezien dat je het over 4G voor thuis had volgens mij dus reactie verwijderd 😅

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jj.valstar,

Kan je bevestigen of het onderbuikgevoel van @Waqqas klopt? Op 4G voor Thuis routers ondersteunen wij geen IPTV. Mocht het toch over een T-Mobile Thuis modem gaan, dan vermoed ik dat je goed bent geholpen met het volgende topic: T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem. Knutselse! :wink:

Waarom 4G? Mijn vraag ging eerder over de Glasvezel. Ik zit nu bij Solcon (dochter onderneming KPN) en die taggen IPTV op VLAN ID 4, routed IPTV niet werkend gekregen maar heb een VLAN switch erop gezet. Nu word VLAN ID =4 op 6 poorten gezet en 1 poort naar de (eigen) router die vervolgens naar het LAN netwerk gaat,

 

Ik ben benieuwd hoe dit bij T-Mobile gaat.

 

Grt.

 Johan

Reputatie 7
Badge +15

@jj.valstar 

Bij T-Mobile wordt vlan id 640 gebruikt voor het oude tv platform, als je een nieuwe abonnement neemt dan heb je het nieuwe tv platform dat over de internet vlan werkt dus gewoon vlan id 300.

Is er iemand die ervaring heeft met Openwrt?

Ik heb een Linksys WRT1900ACS router met Openwrt 22.03. Heb een wan op VLAN 300 geconfigureerd. Internet werkt prima. Als ik de Amino STB aansluit start deze gewoon op. Als ik vervolgens de aangesloten TV aanzet gebeurt er iets geks: mijn MacBook Pro wordt dan ineens erg unresponsive. Terwijl de TV het verder prima doet.

Vraag 1: is er iemand die een werkend internet + tv heeft open een Openwrt router en deze kan delen?

Vraag 2: Zo nee, er is van alles wat ik kan instellen (‘Enable multicast support”, ‘Enable IGMP snooping’, ‘Enable multicast querier’) of installeren: IGMPPROXY. Iemand enig idee?

Reputatie 7

Hi @Toepmeister, tof dat je deze vragen hier neerlegt! Ik wil heel graag vragen of @TechRacing93, @Waqqas en/ofof @Pieter_B jou hierbij kunnen helpen. Hebben jullie hier tips/adviezen voor? 🍀 Merci voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +3

@Toepmeister

Even voor de duidelijkheid, de Amino STB staat gewoon aan en aangesloten, maar dit probleem doet zich alleen maar voor als je de TV zelf aanzet? Dus op het moment dat de TV begint met het verwerken van de HDMI output van de STB?

Heb je op 1 of andere manier ook een connectie vanuit je Mac opgezet richting de TV?

How to Stream from Mac to TV: Best Methods

Hallo Pieter_B,

het probleem treedt idd op als de tv zelf wordt aangezet. De Mac en de STB zijn beide aangesloten op de LAN-bridge..

@Pieter_B 

Zie bovenstaande.

Reputatie 7
Badge +3

@Toepmeister 

Weet niet precies wat je bedoeld met ‘LAN-bridge’, maar neem aan dat ze op dezelfde LAN van je netwerk zijn aangesloten.

Beide zijn dus bedraad aangesloten op je LAN, of zit er nog een switch tussen .. of werkt de Mac book wireless .. of heb je een ‘converter’ er tussen zitten (USB → ethernet)?

Als ze beide bedraad zijn aangesloten, staat de wifi op de Mac book aan of uit?

Als deze aanstaat, zet deze dan eens uit en ook eventueel de bluetooth.

Blijf toch een beetje het idee hebben, dat de TV het probleem veroorzaakt en niet de STB. Zeker gezien dat dit probleem zich alleen maar voordoet als de TV aangezet gaat worden. Hierdoor begint de TV waarschijnlijk iets van een verbinding op te bouwen richting de Mac book, wat waarneembaar is door jou probleem.

(‘Enable multicast support”, ‘Enable IGMP snooping’, ‘Enable multicast querier’

Voor nu zou ik al deze opties even op DISABLED zetten.

@Pieter_B

De Mac en de STB zijn beiden verbonden met hetzelfde LAN. De WiFi van de Mac staat uit.

Als ik in deze opstelling test met het huidige Zyxel Z54 netwerk zijn er geen problemen…

Ik vermoed dat het toch aan de Openwrt configuratie ligt…

@Pieter_B 

Ben afgelopen weekend aan het ‘prutsen’ geweest. Alles werkt nu (internet en iptv). Idd zo weinig mogelijk opties mbt iptv aanzetten.

weet niet of er veel gebruikers met Openwrt routers zijn. Anders kan ik de config wel delen op dit forum.

Reputatie 7

Hi @Toepmeister, wat super om te lezen dat het nu werkt - topper! Heel attent van je dat je eventueel de config zou willen delen, dat wordt altijd enorm gewaardeerd. 

@Lisa 

Weet jij de beste plek waar ik dit kan delen. Ik weet niet of er een apart forum(deel) is waar ik dit kwijt kan.

Het gaat dus om routers die Openwrt als opensource software draaien.

Reputatie 7

Hi @Toepmeister, dankjewel dat je dit checkt! 😁 Dit lijkt mij een hele mooie voor in een nieuw topic die je kunt plaatsen in de subcategorie Thuisnetwerk. Ik denk dat dit klanten voor wie dit van toepassing is enorm kan helpen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Toepmeister 

Eventueel bij dit topic aansluiten, lees daar ook posts over Openwrt settings en nog wat andere devices.

 

Reageer