kwaliteit beeldmateriaal

  • 24 October 2021
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 2

Beste Technici,

Wij zijn vanaf mei 2021 al aan het tobben met de kwaliteit van het beeldmateriaal. Deze is na het overgaan naar het nieuwe platform ver beneden peil. Het beeld is blokkerig, korrelig, de tv kan het beeld niet verwerken. Vooral bij snel bewegende beelden is het echt niet om aan te gluren. Als je een voetbalwedstrijd kijkt dan is alles onscherp en de bal een hele lange streep. maar ook lijkt het soms een tekenfilm. 
 

as. Vrijdag komt er een monteur van Samsung langs om te kijken of het een defect is. Ik heb zelf hier mijn twijfels over omdat op andere platforms het beeld wel ok lijkt. Dus netflix, videoland lijken wel goed beeld te geven. Moet wel zeggen omdat het beeld bij tv slecht is je kritisch wordt. Maar voor alsnog is het ok op andere platforms. 

Kwa netwerk lijkt het mij geen probleem. Ik heb een eigen router een Asus rt-ax88u. Deze haalt bekabeld 940mbit en over wifi 750mbit. Ping en jitter zijn goed. Kabels zijn cat6 en gecontroleerd op werking. De glasvezel aansluiting is gecontroleerd en schoongemaakt van stof en dergelijke. Maar ook is het tv signaal over wifi getest. 
 

Tv type: Samsung Qled 65Q64RALXXN

Verbonden met Cat 6 Utp kabel

Afstandsbediening One Remote Control


 

 


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het ligt absoluut niet aan uw tv op dit forum zijn diverse topics te lezen welke over dit probleem gaan, een paar trefwoorden in de zoekbalk intypen geeft al een keur van topics.

Het euvel is dat T-Mobile op het nieuwe platform een bitrate levert welke veel te laag is voor de huidige generatie tv's zoals de uwe, om eerlijk te zijn zijn de geleverde bitrates alleen geschikt voor kleine tv's max 32-43inch  of tablets etc.

Reputatie 2

@BeMu ik zit het net allemaal te lezen. Wat een chaos bij T-mobile thuis zeg! Jezus man! het is 2021 en dan lever je deze kwaliteit en laat je klanten maanden tobben met de kwaliteit van lik me versje. Zal de Samsung monteur maar afbellen en hopen dat ik geen rekening krijg. Mocht ik deze krijgen gaat deze wel door naar t-mobile. het is immers hun probleem dat ze geen kwaliteit leveren. Je gaat dus denken dat je tv een defect heeft. Maar @Lisa kan hier waarschijnlijk meer over vertellen. Las dat ze hier in thuis is en zal me vast de info kunnen geven die ik graag wil horen. Of beter nog dat ik terug gezet kan worden naar het oude platform. En natuurlijk wil ik wel gecompenseerd worden vanaf mei 2021. Maar over de tijd en moeite maar niet gesproken. HDMI kabeltje hier en andere modem daar, tijd en frustraties enz. Kan natuurlijk roepen dat ik wil overstappen maar ben zelf meer voor de juiste oplossing. Ik wil hier zelfs wel aan meewerken. Bijvoorbeeld voor een testlocatie bij mij thuis. Dat het verbeterd moet worden staat buiten kuif. T-mobile kan zo niet verder en zal toch andere stappen moeten ondernemen. Dit blijven leveren lijkt mij je ondergang van de tv diensten. 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jeroen033 Zelf zit ik nog (wel) op het oude platform met goed beeld alle problemen welke u aangeeft heb ik sinds ik klant ben (01-2014) geen enkele keer gehad.

Het merkwaardige wat ik zelf vind is dat T-Mobile net als KPN e.a. providers doen een zeer uitgebreide testfase houden middels klanten die zich hiervoor opgeven, dan zou je logischer wijs verwachten dat een testgroep dit euvel aankaart, tijdens de testfase en de provider het platform pas uitrolt als het 100% perfect werkt.

Dat voorkomt veel ontevreden klanten waarvan er zeker diverse zullen overstappen.

N.B. zaken als opnemen via in de cloud of via HD recorder heb ik niet en wil ik ook niet zie daar persoonlijk geen enkele meerwaarde in net als Netflix of andere streamingdiensten al zouden ze gratis zijn

Reputatie 2

@BeMu ik zat in de beta groep en heb dit dus aangegeven. Hier zou aan gewerkt worden. Niet dus! Het lijkt zelfs veel slechter te zijn geworden. 
 

ik verwacht na maanden toch wel dat t-mobile erkend dat dit niet heeft gewerkt. En afdeling ICT heel hard aan het werk gaat voor het leveren van de juiste kwaliteit. 
 

ik ben nu heel nieuwsgierig naar de reactie van t-mobile en uiteraard van @Lisa. Sorry Lisa maar ik zag dat jij het aanspreekpunt bent. 

Reputatie 7
Badge +4

Las elders op de community dat ze hiermee bezig zijn. Na de testperiode hebben ze nog een aantal kanalen ‘geüpdate’, maar dat was een beperkte verbetering, zoals tijdens de test ook al is aangegeven. Hopelijk komen ze nu met een structureel betere oplossing. Voor mij was het in ieder geval een extra reden om te stoppen met lineaire TV.

Haalt overigens niet weg dat dit veel te lang duurt, maar ik vermoed maar zo dat ze genoeg omhanden hadden met de uitrol van het vernieuwde TV product. Jammer, want de ODF/Technicolor streams waren superieur aan de WBA en ZIGGO streams. Hopelijk helpt het dat ze het eindelijk serieus nemen en dat het niet te lang meer duurt.