Beantwoord

LG TV afstand bediening blijven gebruiken bij interactieve TV

  • 3 November 2019
  • 5 reacties
  • 4167 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Beste forumleden,

Ik ben aan het overstappen van Ziggo naar T-Mobile thuis, deze wordt woensdag a.s. aangesloten door een monteur.

Ik heb al wel het forum doorzocht, maar kan niets vinden in combinatie met een LG TV

Met mijn 2018 LG (smart) TV kan ik alles (Apple TV, Smart TV apps als videoland, netflix etc) bedienen met de LG afstandbediening en dit werkt super.

Nu wil ik natuurlijk deze afstandbediening blijven gebruiken ook in combinatie met de T-Mobile interactieve TV box. Voor zover ik heb kunnen vinden, lijkt dit niet te kunnen.

Wat wel kan is de T-Mobile afstandbediening koppelen aan de TV, maar dat is nu juist wat ik niet wil en 2 afstandsbedieningen gebruiken is ook geen optie.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Alle hulp is meer dan welkom.

 

Groet,

Rien

icon

Beste antwoord door yalerta 3 November 2019, 20:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Een mogelijke oplossing is de aanschaf van een Logitech afstandsbediening

Helaas hangt daar wel een prijskaartje aan en werkt niet altijd optimaal bij complexere aansturingen zoals AVR receiver met TV en of Mediabox

Een andere oplossing zou zijn dat T-mobile een APP voor WebOs van LG ontwikkelde die je net als Netflix en YouTube kon installeren en gebruiken. Maar voor hoeveel gebruikers zou zo'n ontwikkeling ingezet moeten worden?

Ondanks dat ik persoonlijk WebOs een prettiger werkende smart TV interface vind dan AndroidTV verwacht ik dat als het oooooit zou gaan gebeuren dit eerder voor Android zou zijn.

Ik heb nu een Harmonyhub van Logitech en dat is een redelijk oplossing, maar haalt het niet bij de LG webos manier van werken.

Ik vind het echt onacceptabel dat anno 2020 nog steeds zo’n gedoe met verschillende afstandsbedieningen, terwijl het zo simpel op te lossen is via de HDMI kabel tegenwoordig.

Ik hoop dat leveranciers als t-mobile ook dit aspect eens meenemen in hun keuzes die ze maken bij hardware. Of er zit iets (niet) in de Amino firmware wat er wel in hoort te zitten. Mijn LG kent de Amino als device tbv de WebOs afstandsbediening, maar als ik die selecteer werkt het toch helaas niet. (dus de codes zijn anders)

Wie weet komt er nog een oplossing in de vorm van een firmware release…..

Reputatie 2

Ik weet niet precies welk model LG jij hebt.

Vandaag de LG48CX6 OLED ontvangen en deze was gewoon in te stellen met de T-mobile Amino aria box.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Viper74, super dat jouw LG gewoon volledig functioneert met de Amino Aria 610 TV Box! Bedankt dat je dit deelt met de Community! Maak jij nog gebruik van externe apparatuur die direct aangesloten is op de smart TV of jouw netwerk? 

Geniet van jouw nieuwe LG OLED TV en mocht je bij iets hulp kunnen gebruiken, geef een seintje. De Community staat altijd paraat om te helpen! 😎👍

Zojuist ook een LG tv ontvangen en ook gelukt om de afstandsbediening te linken met mijn T Mobile box.

Je kunt gewoon T mobile als set top box kiezen in de TV menu en vervolgens blijven door klikken tot de CH+ knop gaat werken. Bij mij werkte het na 10 keer, dus niet opgeven :).

Reageer