Beantwoord

Na de diverse updates staat het tv beeld nog regelmatig stil (bevroren).

  • 23 September 2021
  • 1 reactie
  • 261 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 0 reacties

Regelmatig staat mijn TV beeld stil op alle verschillende tv-modems (3 stuks). (Amino 610x).

Het beeld bevriest meerdere keren achter elkaar en na een uur is het beeld weer normaal en bevriest het beeld niet meer. de volgende dag weer het zelfde ritueel op een andere willekeurige tijd.

Het valt mij ook op dat regelmatig de internet snelheid traag is. soms gelijktijdig soms op hele andere momenten. kortom de kwaliteit laat te wensen over. 

Ik had gehoopt dat dit na de diverse updates over zou zijn. Ik kan vertellen, "dat is niet zo”.

 

Gisteren stond het beeld weer diverse keren stil. Jullie zijn op de hoogte van dit probleem maar doen er alleen niets aan. Waarom niet?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 September 2021, 12:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @elvos, van harte welkom op de Community!

Goed dat je het hier meldt, zo kunnen we je helpen met de TV Boxen. Ik heb direct een lijnmeting gedaan om te controleren of ik ruis op de verbinding zie of ergens obstructies die de haperingen in het tv beeld kunnen verklaren, maar zie niets noemenswaardigs. Wat me echter wel opvalt, is dat ik alle drie de TV Boxen niet aangesloten kan zien op dit moment, kan het zijn dat jij deze middels switches hebt aangesloten in plaats van direct bekabeld op het modem? 

Ook staat het modem al vrij lang achtereen aan, dat is op zich niet erg, maar kan wel voor haperingen in de verbinding zorgen. Zou je middels de methode in het onderstaande topic alles willen herstarten, alsjeblieft? Zo kunnen we uitsluiten waar het mogelijk aan kan liggen.

Mocht de link op de één of andere manier niet werken, heb ik uit voorzorg de methode hieronder geplaatst:

Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Koppel hierbij eerst de internetkabel (utp) los van de TV Box, haal hem van de stroom en sluit, nadat de TV Box opnieuw opgestart is, de internetkabel weer aan. Werkt dit niet? Haal dan even het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft hierna het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.