Beantwoord

Na installeren dvd-speler geen TV meer

  • 17 August 2020
  • 41 reacties
  • 1227 Bekeken

Hallo, ik heb gisteren een dvd-speler aangesloten op mijn smart tv. Daarvoor heb ik een scart kabel gebruikt. De dvd-speler werkt prima. Helaas kan ik nu geen tv meer kijken. Ik vermoed dat het een met het ander te maken heeft, maar kom er niet uit. Er verschijnt elke keer dezelfde mededeling: GEEN ZENDERS GEïNSTALLEERD. GA NAAR HOME CONFIGURATIE ZENDERS. Ik heb de dvd-speler weer losgekoppeld van de tv. Ik heb het modem uit- en weer aangedaan. Ik heb de kabels uit de T-Mobile box gehaald en er weer in gedaan. Ik heb achter op de tv gekeken of er een manier is om de tv weer op 'HDMI' te zetten. Niets helpt. Zowel smart tv als dvd-speler zijn van Philips. Mijn afstandsbediening is van T-Mobile. Alle zenders waren er vóór het aansluiten van de dvd-speler nog. Wat kan er aan de hand zijn? Groeten Robert

 

ook geplaatst op Facebook messenger, nog geen reactie gekregen.

icon

Beste antwoord door Martin M. 14 September 2020, 10:03

Bekijk origineel

41 reacties

Hm, het is geloof ik helemaal geen "smart" TV...  Het is een LED TV. 4200 series. Ik noem alles wat niet analoog /ouderwets is kennelijk 'smart'. Maar hoe dan ook, mijn TV doet niet meer wat hij moet doen, na ingebruikname DVD speler... Zie hierboven. 

 

 

Je moet dan wel de goede HDMI poort selecteren op de TV, je zit nu in de TV zelf zenders te zoeken.

Waarschijnlijk zit de STB op HDMI 1 en de DVD speler op de scart, en die springt automatisch op scart als je de dvd speler aanzet en is die van HDMI af.

Nu moet je de afstandbediening van de TV er bij pakken en de input knop gebruiken en HDMI selecteren of net zolang zender omlaag indrukken tot je HDMI tegenkomt en je de TV box weer ziet.

Bedankt voor de reactie.

 

Ik heb helaas de originele afstandsbediening niet meer, ik heb alleen die van T-Mobile.

Ik weet niet wat je bedoelt met 'de input knop’.

Ik druk eerst op STB en dan op TV. Daarna gaat normaal gesproken de TV aan. Nu verschijnt er elke keer de mededeling: “Geen zenders geïnstalleerd etc.” Ook als ik van de DVD speler de scart kabel weer loskoppel, ook als ik de DVD speler weer compleet weghaal.

Alleen op STB drukken levert niets op.

 

Ik wil wel HDMI selecteren, want dat zal inderdaad het probleem zijn na de Scart actie met de DVD speler, maar zover kom ik dus niet. Alleen die mededeling: “Geen zenders geïnstalleerd. Ga naar Home Configuratie Zenders”

 

Is een nieuwe (algemene) Philips afstandsbediening een idee?

 

 

@Martin M. Als het goed is zitten er links op de zijkant van de TV knopjes om zender te kunnen wisselen, heb je geen afstandbediening nodig.

Let wel, elke keer dat je de DVD speler aanzet verspringt die naar scart, naar HDMI doet die dat niet, dat is eigenlijk een stap terug in de techniek.

@Doornekamp33 Bedankt voor het meedenken! Er zitten geen knopjes op de TV om zender te kunnen wisselen. In principe gaat het daar ook niet om, het gaat om het terug switchen van Scart naar HDMI (ik doe net of ik er verstand van heb). Dat moet ik zien te regelen.

Je bedoelt dat Scart een stap terug in de techniek is? 

Nogmaals bedankt voor je moeite.

 

Ik heb T-Mobile gebeld  en alles doorgenomen, ze gaan me een andere afstandsbediening opsturen, die dan ook de mogelijkheid moet geven om van kanaal te wisselen.  

 

Nee, bij een scart werd de TV op de scart ingang gezet als je er een apparaat op aansluit en aanzet, zodra je hem uitzet gaat de TV automatisch terug naar TV functie, die slimmigheid zit niet in HDMI.

Maar zitten er helemaal geen knoppen op de TV? Dan zit er niks anders op om een afstandbediening aan te schaffen voor de TV, de TM ab kan geen instellingen op de TV bedienen, alleen aan/uit en volume.

Hm, dan weet ik het ook niet meer! Dit leek de oplossing te zijn als ik het goed begrepen heb. Ik ga het maar gewoon proberen en dan kom ik er achter. En nee, er zitten géén knoppen op de TV. Mocht het niet lukken, dan alsnog een andere afstandsbediening aanschaffen. Dank weer!

Ik zal straks thuis eens kijken bij de nieuwe TM afstandbediening, de oude kan het niet, de nieuwe met magenta knop  misschien wel.

@Martin M. Heb even gekeken en het lijkt er op dat er een knop op zit om de TV van zender te kunnen wisselen.

De knop tussen de aan en uit knoppen van de TV en TV box, nu hopen dat je hem snel hebt.

 

Bedankt! En dat geeft weer wat hoop! De aardige T-Mobile dame had het dar al over, dat de nieuwe afstandsbediening zo'n knop had. Hopelijk eind goed al goed :)

 

Dat is te hopen, heb net geprobeerd de afstandbediening te koppelen, na 15 pogingen heb ik het opgegeven, de automatische manier wil die niet opslaan, steeds de foute 5 keer knipperen signaal dat die niet is gelukt, en met de codes werkt het ook niet zoals het moet, de oude had ik binnen 1 minuut gekoppeld.

Maar hij zit weer ingepakt, doos moet retour, en ik hou de oude wel, ligt ook fijner in de hand vind ik.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin M. 

houd setup ingedrukt tot het lampje 2x knippert druk dan op de . (punt links onder) en dan op tv. je kan nu de source bedienen met die toets.

@Hidden.nld , Is dat met de oude AB?

Reputatie 7
Badge +4

@Doornekamp33 ja zeker. power volume en source moet je apart instellen op de oude ab

Gaan we vanavond eens proberen, voor mij niet nodig maar wel leuk.

Bedankt, ik wacht mijn nieuwe afstandsbediening even af, die zou vandaag of morgen komen, en ga die koppelen. En dan maar zien of het werkt. Als ik eerlijk ben weet ik niet eens of mijn huidige TM ab wel is gekoppeld… Volume is in elk geval matig. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Martin M., top dat je jouw vraag stelt aan de Community, daar komt altijd een mooie oplossing uit! 💪😎

Ik heb om eerlijk te zijn niets meer toe te voegen aan wat alle bovenstaande toppers reeds benoemd hebben. Wat ik wel zeker weet, zoals @Hidden.nld en @Doornekamp33 al aangegeven hebben, is dat de magenta afstandsbediening van T-Mobile sowieso een source-knop heeft. Precies zoals @Doornekamp33 in de foto laat zien, is dat het knopje met het vierkantje waar de pijl naartoe wijst/ingaat. 

Wanneer je straks je nieuwe ab binnen hebt, kun je via onderstaande methode gelijk deze ab koppelen aan je TV:

  1. Druk de toetsen <1> en <3> op de afstandsbedening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Druk het TV power knopje in en hou deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt.
  3. Zet je TV weer aan met het TV power knopje.
  4. Je kan nu testen of het werkt. 
  5. Druk op de stop knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Voor de zekerheid plaats ik hier ook nog de link naar onze website, waar je gelijk de volledige uitleg omtrent onze ab ziet. Zo heb je alles binnen handbereik!

Succes en als we je ergens anders mee kunnen helpen, geef dan zeker een seintje. De Community is er altijd voor je! 😁

Bedankt, ik wacht mijn nieuwe afstandsbediening even af, die zou vandaag of morgen komen, en ga die koppelen. En dan maar zien of het werkt. Als ik eerlijk ben weet ik niet eens of mijn huidige TM ab wel is gekoppeld… Volume is in elk geval matig. 


Voordat je de nieuwe afstandbediening koppelt met de tv eerst even het volume van de box op maximaal zetten, gewoon een tijdje op volume up drukken als je hem binnen hebt, grote kans dat die nu niet op max staat, je kan of de TV of de box bedienen.

Het is jammer, maar het is niet gelukt. Ik zie vast iets over het hoofd…

 

Wat heb ik gedaan: de nieuwe afstandsbediening gekoppeld; tenminste volgens mij heb ik alles gedaan zoals het moest. Er zit wel een onduidelijkheid in die handleiding hierboven, maar dat kan aan mij liggen: " 2. Druk het TV power knopje in en hou deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt.” Ik begrijp dit niet, want de TV is toch helemaal niet aan, dus hoe kan die dan uitgaan? Als gevolg daarvan snap ik "3.  Zet je TV weer aan met het TV power knopje.”  ook niet dus.

Hoe dan ook, het enige wat ik op dit moment met de nieuwe afstandsbediening kan doen is op de magenta knop drukken, waardoor het lampje van de TV box blauw wordt. Verder reageert de TV nergens op. Met de oude afstandsbediening kreeg ik in elk geval nog de mededeling: “Geen zenders geïnstalleerd. Ga naar Home Configuratie Zenders..."

Ik heb de TV box ook al 10 seconden van de stroom gehaald, dat hielp niet. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu moet doen. Ik weet ook niet waar ik de fout in ga. Het is vast iets heel lulligs...

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Martin M., we gaan het gelijk oplossen samen! De TV moet wel aanstaan, anders werkt het koppelen niet. De afstandsbediening kan geen signaal van de TV herkennen wanneer deze uitstaat. 

Zet zowel de TV Box als de TV aan en zodra de box opgestart is totdat je een zwart scherm krijgt. Loop vervolgens bovenstaande handelingen door en bij stap 2 → kijk er niet raar van op als het wat langer duurt voordat je TV uitschakelt. Bij mij duurde het minstens 30 seconden. 

Welk merk en type TV heb je? Dan kunnen we nagaan of er toch niet een handmatige Source-knop op zit. Ik weet, net als @Doornekamp33 en @Hidden.nld hierboven, bijna zeker dat je TV op het verkeerde ingangskanaal staat nadat de DVD-speler is gekoppeld.

Goedemorgen, Jason,

 

Kleine doorbraak: ik heb nu langer gewacht en ongelofelijk, de TV ging inderdaad uit!

Ik kreeg weer die mededeling “Geen zenders geïnstalleerd. Ga naar Home Configuratie Zoeken...” - maar dit keer op mijn nieuwe afstandsbediening. Dat was doorbraak 1. Doorbraak 2 is dat ik de source knop indrukte en ineens een beeld op de TV kreeg met beeldjes van Sateliet, TV kijken, Scart, VGA, HDMI en USB. Ik dacht: ik ben er!!! Maar helaas, ik kan hem niet verplaatsen, hij blijft staan op TV kijken en ik krijg hem niet naar HDMI of waar dan ook naar toe. 

Nu weet ik even weer niet wat ik moet doen. Ik weet wel dat ik even de deur uit moet nu, ben over een uur weer terug.

 

Alvast bedankt weer voor het meedenken!!!

 

Mijn TV is een Philips TV, modelnummer 22PFK4209/12 (bouwjaar2014, LED TV)

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin M. Dat zijn al twee enorme doorbraken, lekker bezig! Nu gaan we er nog voor zorgen dat je ook nog eens het juiste HDMI-kanaal kunt selecteren! 😉

Er zit zo te zien geen HDMI-knop op de Philips zelf, zoals je eerder opmerkte inderdaad. Kun je wanneer je de source-knop indrukt en dan nogmaals indrukt niet wisselen tussen de ingangskanalen - en anders via de pijltjestoetsen op de T-Mobile ab?

 

 

Dag Jason,

 

Ik heb het geprobeerd, is nog niet gelukt te wisselen. Moet nu naar mijn werk…

Misschien moet de TV een update hebben, las daar ook iets over……

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin M. Dat is een goed punt, probeer straks wanneer je thuis bent eens de TV van de nieuwste updates te voorzien. Mocht dit geen baat hebben, probeer dan de TV zelf terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Er mist op dit moment een koppeling tussen de ingangskanalen en het overschakelen naar die kanalen via TV en afstandsbediening (TV Box). Ik meen me te herinneren dit probleem eerder gezien te hebben op de Community, ik loop straks wat topics na en kom hier dan morgenochtend meteen op terug. Succes en werk ze!

Reageer