Nieuw! Terug Kijken op RTL zenders

  • 12 december 2019
  • 36 reacties
  • 7920 Bekeken
Nieuw! Terug Kijken op RTL zenders
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6152 reacties

Goed nieuws! Vanaf 16 december kan je tot 7 dagen terug kijken op de RTL zenders!


Wat biedt Terug Kijken op de RTL zenders?

  • 7 dagen gratis Terug Kijken via je TV-Gids
  • Beschikbaar op RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTLZ
  • Programma’s waar ‘Terug Kijken’ beschikbaar is, kan je herkennen aan het magenta icoontje in de TV-Gids


Hoe kijk ik een programma of uitzending terug?

  1. Klik "Menu" op je afstandsbediening. Ga vervolgens naar "On demand" en selecteer "Gemist".

  2. Kies de zendergroep waarop het programma te zien was. Nu kun je zoeken op dag, genre of letter.

  3. Heb je het programma gevonden, dan krijg je een overzicht van het aantal beschikbare afleveringen en informatie over het programma.

  4. Druk op "Play" of "OK" om de gemiste uitzending af te spelen. Pauzeren, vooruit- en terugspoelen is gewoon mogelijk!


Op welke zenders is Terug Kijken nog meer beschikbaar?

Het complete aanbod voor terug kijken vind je hier.


36 reacties

Ik vind het te weinig waarom niet alle zenders bij mij vorige Telfort wel alle zenders.

Reputatie 6
Badge +6

Ik snap de frustratie, het gevoel dat T-Mobile wat achterloopt op de concurrentie en de behoefte aan meer innovatie. Maar weet dat T-Mobile heel hard bezig is om zijn TV platform te verbeteren.

Deze update, waarmee je terug kunt kijken is dan ook niet meer dan een voorproefje op dat wat komen gaat. Het komt heus wel goed! 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Lonnes ,

Ook SBS-programma's kun je terug kijken via je TV Box. :smile: Wist je dat je hiervoor ook heel gemakkelijk de rode knop op je afstandsbediening voor kunt gebruiken? Het klopt wel dat nog niet alle programma's terug te kijken zijn. Wie weet gaat dat nog wel veranderen. :wink:

Reputatie 7
Badge +8

@Huijgie @hansso @Graadje Bedankt voor de feedback! Het aantal zenders dat beschikbaar is voor Programma Gemist en Begin Gemist vind je hier op onze website. SBS 6 staat hier overigens ook tussen. :wink: Wat het opnemen betreft, in het nieuwe jaar volgt er meer nieuws!

Reputatie 6
Badge +2

Goed nieuws @Brian niet dat ik veel RTL programma's terug kijk maar altijd handig mocht het sporadisch nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +7

@Galdor68 en @el flaco Wij zijn inderdaad gebonden aan licenties en de daarbij behorende voorwaarden. Dat betekent niet dat deze licenties niet uitgebreid kunnen worden natuurlijk! Voor nu veel plezier met het TV aanbod en Terug Kijken. Als er iets verandert of geüpdatet wordt, laten we weten direct weten! :grin:

Vind het wel een verbetering, maar zou ook graag meer zenders willen terug kijken, fox bijvoorbeeld 😁

Waarom kunnen niet alle programma's worden terug gekeken. Ik ben zwaar ontevreden over tmobile thuis. Kan mijn betaalzender niet via tmobile anywhere zien. Ook kan ik mijn betaalzenders niet terugkijken. Ik betaal er voor!!!!!!! Als ik een programma vanaf een later moment ga kijken (start van begin) kan je de reclames niet doorspoelen. Mag toch echt hopen Dat het gaat verbeteren!!!!

Ik geef je helemaal gelijk T-Mobile is knap waardeloos ik ben verkeerd voorgelicht in de T-Mobile winkel maar het leed is al geschied.

TAVL Het werkt inderdaad via de Gids. Dank je wel voor de tip. 

Jammer dat RTL ons de reclames laat kijken, Fijn dat dit met de gemist niet hoeft want als wij het opnemen hoeft dit ook niet. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey @hansso en @Lydia41971, ik snap dat je deze mogelijkheden het liefst bij elke zender hebt. Maar, wat niet is kan nog komen! Voor nu kunnen we in ieder geval wel van deze mogelijkheden genieten op o.a. de RTL zenders. :smile:

 

@Huijgie Goed dat je aan de bel trekt. Kun je aangeven welke premium zenders je niet terug kunt kijken via de TV Anywhere app? Mocht dit gaan om Ziggo Sport of Fox Sports, dat klopt. Je kunt deze zenders via hun app bekijken. Voor Ziggo is dit de Ziggo Go app en voor Fox Sports is het de Fox Sports Go app. Deze kun je op jouw apparaat downloaden en vervolgens inloggen met jouw TV Klantnummer en pincode. Deze kun je terug vinden in jouw My T-Mobile Thuis account. Mocht je nog willen weten welke andere zenders je kunt bekijken via de TV Anywhere app, check dan nog ons zenderoverzicht. Succes en ik hoor het graag! 

 

@stefan.1997 Jij bedankt voor je antwoord! 

@MelisaTMT Bedankt voor je reactie. Wordt gewaardeerd. Het gaat inderdaad om ziggo en fox sport. Is toch wel apart dat ik voor die zenders weer aparte apps moet downloaden. Maar ok... hier kan ik.wel wat mee.

Overigens is mij bij het aanschaffen van T-Mobile thuis nooit verteld dat er beperkt aanbod aan zenders kan worden terug gekeken. Als ik het van tevoren geweten had, was ik niet overgestapt. Ik vind het toch wel een vorm van misleiding. 

Het is goed dat jullie er mee bezig zijn. Ik mag hopen dat ook de programma's die al terug te zien zijn via tv gids geselecteerd kunnen worden. 

Tot slot zou het ook handig zijn als er via de app een programma kan opnemen.

Jullie hebben nog tot september om mij te overtuigen dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt;-)

Fijne avond 

Geld voor mij precies hetzelfde.

Ik vind het zeker een verbetering dat je nu alle RTL zenders terug kunt kijken op tv gids had dat graag met de SBS zenders ook gehad willen hebben want bij on demand kan ik niet alles terug kijken bevoordeeld films of ik doe iets niet goed maar ik betaal er wel voor om programma's terug te kijken wist niet dat  er bepaald wordt wat wel of niet 

Ik merk nog wel een bug op mijn Amulet 515: als ik de uitzending van RTL pauzeer en lang genoeg wacht (tot na het einde van een programma dus wanneer het replay icoon magenta is geworden) krijg ik, in plaats van gewoon verder gaan als ik weer op play druk, de vraag “of ik naar Live TV wil” i.p.v. af te spelen. Ik moet nu eerst annuleren zodat de programmagids balk weg is en kan dan wél op play drukken om verder te gaan. Hetzelfde gebeurd met doorspoelen wat nog vervelender is, want hij blijft dan op doorspoelsnelheid doorgaan. Zolang het icoontje nog blauw is (begin gemist) reageert het wel zoals verwacht.

(Nog niet geprobeerd te reproduceren op de box zónder HDD)

Reputatie 6
Badge +2

Hey @HuubH,

Heel vreemd, die heb ik nog niet eerder gehoord! Heb je ook al geprobeerd om je TV Box met opnamefunctie te herstarten? Mocht dit niet hebben geholpen dan voer ik graag een fabrieksreset op je TV Box uit. Let wel op dat hiermee de opgenomen programma's komen te verdwijnen. 

@Piotr : gereset, er bleek wel een update klaar te staan (die is dan niet goed binnengekomen), het probleem is er echter nog wel. Ben wel even verder gegaan, hetzelfde gebeurd ook bij de Aria, zolang ik maar wacht tot het programma afgelopen is (ook deze een reboot gegeven). De amulet heb ik liever niet gereset (om die opnames), de Aria maakt me minder uit. Maar aangezien beide apparaten het hebben zou het apparaatonafhankelijk moeten zijn?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @HuubH,

Bedankt voor het testen. Ik heb hier ook een test uitgevoerd bij onze testomgeving en de pop-up “Wil je terug naar Live TV” komt ook hier tevoorschijn. Dit betreft dus een melding die bij al onze TV Boxen wordt weergegeven.

Het volgende probleem dat je aankaart moeten we wel aanpakken: “Hetzelfde gebeurd met doorspoelen wat nog vervelender is, want hij blijft dan op doorspoelsnelheid doorgaan”. Ervaar je dit probleem ook op de Aria? De Aria kun je wel zonder problemen van een fabrieksreset voorzien. Blijft de doorspoelsnelheid dan nog steeds doorgaan?

Hallo @Piotr, ik heb het even geprobeerd (voor en na resetten), maar bedacht me al snel dat ik natuurlijk alleen NPO 1 t/m 3 mag doorspoelen op de Aria en RTL alleen pauzeren//terugkijken via TV-gids. Zolang er geen overlap van de twee functies is gaat het natuurlijk nog goed daar.

Ik loop op de Aria nu tegen vreemder gedrag aan: als ik nu voor “ok” kies bij terugkeren naar live TV (als het replay icoon magenta is) keert hij terug naar Live TV, alleen reageert de afstandsbediening hierna volledig niet meer. Het lampje voorop de Aria knippert als teken dat hij iets ontvangen heeft, er volgt alleen geen verdere reactie. Van de stroom af en er weer op verhielp dit, bij herhaling trad het weer op. Edit: idem op de Amulet, ik merk overigens dat stop/ok en nog wat andere knoppen me uiteindelijk de vraag geven of ik wil ‘stoppen met terugkijken van [..]’. HIj reageert dus nog wel maar zeker niet zoals moet.

En bedoel je dat de popup normaal gedrag zal zijn? Momenteel krijg ik de pop-up bij alle andere zenders (en zo verwacht ik hem ook) alleen bij indrukken van de stop-knop of bij zappen. Als ik vertraagd een programma aan het kijken ben en ik druk weer op play wil ik natuurlijk gewoon doorkijken en niet pop-ups weg moeten klikken.

Ben op dat laatste probleem nog iets meer ingedoken op de Amulet waar ik nu iets beter oplet wat ik deed:

Ik druk eerst op play op moment dat het replay icoontje magenta is. Ik krijg de popup m.b.t. live TV, ik kies OK, kastje gaat de mist in en begint met de replay van het programma dat net onderin stond en geëindigd is, ipv live tv. Hierna werkt bijna niks meer, alleen met “stop” krijg ik “wil je stoppen met...” en kom ik bij... een zwart scherm. Ik kan nu wel weer zappen en krijg dan eindelijk live TV. Goed, tot zover het programma Bughunters op RTL voor vandaag :wink: . Moeten we deze discussie overigens elders voortzetten ipv in dit topic?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @HuubH, bedankt voor de informatie, dat klinkt als een specifiek issue waar we naar moeten kijken. Is het voor jou mogelijk om misschien screenshots toe te voegen van wat je ziet? Dan heb ik de informatie compleet en zet ik het door naar onze developers.

Ben ook van mening dat het aantal zenders dat terug gekeken kan worden veel te laag is.

Had verwacht dat zeker sbs6 erbij zou zijn.

Vind ik jammer want bij mijn vorige provider kon ik bijna alle zenders terug kijken.

 

Reputatie 7
Badge +8

Gaat vast en zeker goed komen. Ook met terug kijken. :)

Wat ik wel zie met terug kijken dat de kwaliteit een stuk minder is.

Ik heb vanochtend nog gekeken naar hoe ik RLT8 kan openen bij gemist maar dit is niet zichtbaar. Hier staan alleen de zenders die wij al hadden en geen RLT zenders.

Reageer