Beantwoord

Nieuwe tv box werkt niet in combinatie met Draytek


Ik ben op dit moment in het bezit van een Draytek router en een tv box met harde schijf. Ik heb vorige week een nieuwe tv box ontvangen (amino) ivm het overstappen naar het nieuwe platform voor T-Mobile thuis . Een email ontvangen dat ik vandaag de nieuwe box moet installeren. Alles aangesloten en opgestart, maar het enige wat ik in beeld krijg is het Amino loge met eerst 5 minuten de melding dat de netwerk verbinding opgezet wordt, daarna een melding over problemen met DHCP en ‘contact techincal support’. De oude tv box doet het ook niet meer, heb andere netwerk kabel geprobeerd, werkt ook niet. Iemand een idee (telefonische klantenservice T-Mobile Thuis in ieder geval niet...).

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:49

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Niwre72 

Wil je de tv box eens op poort 1 of 2 aansluiten?

IPTV van T-Mobile zou nu moeten werken over vlan 300 (internet).

Hallo @Waqqas,

 

Hij loopt dan in eerste instantie wel verder en haalt software updates op en installeert deze ook. Daarna maakt hij verbinding, zet systeem klok op tijd, zoekt weer verbinding met netwerk en blijft daar op hangen tot na ongeveer 5 minuten het scherm op zwart gaat. Na 10 seconden spanning eraf gehaald te hebben herhaalt zich dit weer.

Reputatie 7
Badge +15

@Niwre72 

Kun je misschien eens het volgende proberen :

Tv box van het stroom halen en de internetkabel verwijderen.

Herstart de modem en zodra hij is opgestart sluit dan de tv box aan zonder internetkabel.

Sluit de internetkabel aan als de tv box aangeeft dat er geen netwerk verbinding is gevonden.

@Waqqas 

 

Ik heb deze stappen doorlopen, op een gegeven moment blijft de box weer hangen op netwerk opstarten/verbinding maken en gaat na een minuut of 5 weer uit. Enige manier om hem weer op te laten starten is spanning eraf en weer erop.

Volgens mij moet de Draytek ook vervangen worden, kan niet het nieuweplatform draaien heb ik eens hier gelezen.

Hallo @Doornekamp33 

Dat gevoel kreeg ik ook. Het toeval wil dat binnenkort de Draytek vervangen wordt. Alleen vreemd dat de klantenservice daar niet van op de hoogte is. Bedankt (en @Waqqas ook) in ieder geval!

Succes, klantenservice weet alleen wat er op het scherm komt, en met dit thuis werken wat de meesten doen heb je ook geen onderling overleg meer in de kantine, nou ja kantine, T-Mobile heeft een luxe restaurant daar in Den Haag.:wink:

Reputatie 7

Hi @Niwre72 Ik zie dat de modem inmiddels verwisseld is, is het ook gelukt met TV? :slight_smile: In theorie zou de Draytek met T-Mobile TV moeten werken dus de collega op de klantenservice heeft het op de “juiste” manier gedaan. Ik heb inderdaad hier en daar wel eerder een melding voorbij zien komen over problemen met T-Mobile TV in combinatie met een Draytek, in die gevallen kunnen we de Draytek gewoon omwisselen.

Hallo @Brian 

 

Met de Draytek kwam de nieuwe tv box niet verder dan 'netwerk opstarten'. Toen de nieuwe Zyxel modem geïnstalleerd was kwam de tv box direct in de lucht, haalde updates op en na tien minuten konden we weer tv kijken. Uiteindelijk alles in weer in orde!

Ik heb identiek het zelfde probleem… echter dien ik nu nog iemand aan de lijn te krijgen die  het modem  omruild en dat is een wat groter probleem. na 20 min wordt ik doorverbonden voor een  monteur en vervolgens wordt de verbinding verbroken.
Inmiddels ruim 20 minuten in de wacht i.v.m. de  >>ongebruikelijk lange« wachttijden.

Kortom waar  kan ik  online een nieuw  modem vragen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ultiem, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Ik heb zojuist een modem swap voor je in gang gezet. Hiervoor is wel een monteur nodig om de Media Converter te installeren. Je ontvang een bericht om de afspraak met de monteur in te plannen. Ik wens je nog een hele prettige dag! 

Te Gek !!! er is al een afspraak gemaakt en echt super snel namelijk vandaag !!!

 

Toppers!!

 

Thx

Reageer