Beantwoord

om TV Anywhere te starten moet ik iedere keer opnieuw inloggen

  • 9 December 2021
  • 20 reacties
  • 562 Bekeken

Reputatie 1

sinds de update van ongeveer twee weken terug moet ik om TV Anywhere te starten iedere keer opnieuw inloggen op mijn iPad.

ik moet dan het gewenste account kiezen en pincode invoeren. Voorheen was dat niet en kon ik gewoon de app opstarten en tv kijken.

waarom is dit veranderd?

icon

Beste antwoord door Boris 1 February 2022, 12:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7

Hi @hapipiko, top dat je dit aangeeft! Ik vermoed dat jij een pincode op jouw account hebt gezet. Net als bij bijvoorbeeld Videoland kan je instellen dat je eerst altijd een pincode in moet voeren. Kan je eens in jouw instellingen kijken of jij hier wellicht wat hebt aangevinkt? Ik hoor het graag, want ik wil dit samen met jou fixen! 

 

Reputatie 1

Dag Lisa,

de pincode bij mijn profiel heb ik niet bedacht, maar kreeg ik door van iemand van T-Mobile. De pincode MOEST er op, anders kon ik geen TV of TVAnywhere kijken. Zonder pincode stopt het.

videoland heb ik niet/gebruik ik niet.

ik kan nergens, zowel op mijn iPad of op de TV, bij account bij instellingen vinden dat de pincode aan of uit kan worden gezet.

Uitsluitend pincode wijzigen.

Voor de duidelijkheid: aan mijn instellingen heb ik NIETS gewijzigd, maar na de laatste update is er het een en ander ‘uit zichzelf’ aan of uitgevinkt.

Reputatie 1

Dan zie ik bij de appstore dat ik wat updates krijg, en er is er een bij van jawel TV Anywhere app.

Meteen gedaan, maar helaas, ook hier moet ik opnieuw inloggen en kan ik nergens iets instellen over de pincode.

En nee, ik was NIET uitgelogd.

jammer dus 🤦‍♀️

Reputatie 1

Hi @hapipiko, top dat je dit aangeeft! Ik vermoed dat jij een pincode op jouw account hebt gezet. Net als bij bijvoorbeeld Videoland kan je instellen dat je eerst altijd een pincode in moet voeren. Kan je eens in jouw instellingen kijken of jij hier wellicht wat hebt aangevinkt? Ik hoor het graag, want ik wil dit samen met jou fixen! 

 

Ben blij dat je mij wil helpen Lisa, maar bij mijn instellingen vind ik nergens een aan of uit knopje/vinkje om de pincode te activeren. Wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +14

Beste @hapipiko  De pincode kan je terugvinden in je T-Mobile thuis account.

Wil je eens proberen om uit te loggen (in de app) en daarna de juiste pin in te voeren.

Ik gebruik ook een iPad bij mij werkt alles goed!

 

log in op de site van T-mobile klik op meer en klik op instellingen 

 

Reputatie 1

Beste Cris,

bedankt voor je reactie, maar ik ben mijn pincode niet kwijt.

het probleem is, zoals hierboven aangegeven, dat ik elke keer opnieuw een profiel moet kiezen en de bijbehorende pincode moet invoeren als ik TV Anywhere wil kijken. Dat is sinds de laatste update, daarvoor was dat niet.

Reputatie 7
Badge +14

@hapipiko Hoeveel profielen staan er in dat account (in de app)? Als het er meer zijn wil je dan eens proberen om ze allemaal te verwijderen, en op 1 profiel over gaan?.

heb je de iPad en TM app geüpdatet naar de laatste opties?. 
Ik hoor graag of het nu wel goed werkt! Als het dan nog niet werkt zal ik de moderators vragen om je verder te helpen.

Ondertussen zal ik  een extra profile bij mij toevoegen om te kijken of ik er dan ook last van heb.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +14

@hapipiko Als ik een extra profiel aanmaak kan ik daar ook een nieuwe pincode aanhangen. 
Telkens als ik met het eerste account inlog moet ik de standaard pincode ingeven.

Het heeft dus te maken met meerdere profielen. 

Misschien hebben ze dit bewust zo gemaakt maar dat weet ik niet. De moderators kunnen je daar misschien antwoord op geven.

 

Reputatie 7

Hi @hapipiko, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Merci dat je zelf verder op onderzoek uit bent gegaan naar een oplossing. Super dat @CrisTien gelijk met je mee is gaan kijken en de oorzaak heeft gevonden. Ik ben gelijk één van mijn collega's aan de mouw gaan trekken met deze update. Jammer genoeg hebben wij niet kunnen vinden hoe je dit weg kan halen, excuses hiervoor. Ik en mijn collega zijn mee gaan denken en stellen ook het volgende voor van Cristien. Je zou het profiel kunnen verwijderen en een nieuw profiel kunnen aanmaken. Wil je vervolgens laten weten of dit het probleem heeft verholpen? Fingers crossed!

 

 

Reputatie 1

@Cris en Lisa, bedankt voor jullie tips en reacties, maar... wanneer ik mijn profiel verwijder, verwijder ik ook al mijn favoriete zenders en dan heb ik een ander probleem erbij.

wat ik mis bij instellingen is of je het inloggen mèt of zonder pincode kunt instellen.

op mijn Ipad is niets te vinden, bij mijn account op de TV ook niet.

 

jammer dat ik nu al enkele dagen bezig ben om dit probleem te verhelpen en kom van het ene in het andere probleem.

zo te merken is voor mij de update een downgrade.

 

nog een vraag: boven aan dit topic staat nu een reactie van Cris, als het beste antwoord. Wie bepaalt dat?

zolang ik geen oplossing heb gelezen hier is mijn vraag niet beantwoord, toch?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hapipiko, je kunt het inloggen zonder de TV-pincode niet instellen, wat je echter wel kunt doen, is het instellen met de extra pincode (beveiliging) op het specifieke TV-profiel. Dit kan bij de instellingen in het adminprofiel. Het adminprofiel herken je aan het kroontje erboven. 

Helpt dit wellicht of doel je echt specifiek op de TV-pincode?

Het kiezen van een beste antwoord is aan de topicstarter, Superuser en moderator: wanneer een beste antwoord gegeven lijkt, wordt deze direct geselecteerd zodat inzichtelijk is voor alle lezers dat dit het antwoord is waarmee een ieder dezelfde kwestie zou kunnen oplossen. In dit geval is dit in principe voor nu de beste oplossing omdat het, vooralsnog, niet op een andere wijze verholpen kan worden - tenzij je doelt op de extra pincodes die je per profiel kunt instellen. Voor nu laten we het beste antwoord nog eventjes gemarkeerd staan. Als het ook hiermee nog niet lukt, dan halen we het weg. Goed dat je hiernaar vraagt trouwens! Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen altijd duidelijk is.

Reputatie 1

Bedankt Jason dat je de moeite neemt om te reageren😉

Met pincode bedoel ik de pincode die bij een TV Anywhere profiel hoort. Voor één specifiek profiel moest ik de TV pincode invoeren, voor het andere specifieke profiel kreeg ik van iemand van T-Mobile een code.

Het is dus geen extra profiel, het is ook nergens in te stellen en zonder deze pincode kan ik geen TV Anywhere kijken.

En als je op deze pagina helemaal naar boven scrolt zie je rechts ‘inloggen’, daarvoor is een andere pincode, dan kom je op de T-Mobile website bij je account.

En voor deze community is er weer een andere pincode nodig.

 

Voor wat betreft ‘het beste antwoord’: hierbij heb ik het gevoel van “Wij van WC Eend..” of wel, het is inderdaad een antwoord, maar ik heb er helemaal niets aan. Dat een moderator of superuser dat wél vindt geeft weer dat er niet aan het probleem de topicstarter wordt gedacht maar aan iets anders.  En het geeft ook aan dat de vraag van de topicstarter eigenlijk niet begrepen is.

Lisa (die als eerste als ‘ beste antwoord’ genoemd werd), zegt: Net als bij bijvoorbeeld Videoland kan je instellen dat je eerst altijd een pincode in moet voeren. 

en jij zegt hierboven iets heel anders.

Feitelijk is voor mij de laatste update geen succes en daar laat ik het maar bij. (En Nee, mijn vraag is dus nog steeds niet beantwoord)

Ik wil iedereen hartelijk danken voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

Geen enkel probleem, we zijn hier om elkaar te helpen! Ik denk dat je in dit geval refereert aan de TV-pincode (die je in het Dashboard van My T-Mobile Thuis ziet staan); deze code dien je in het adminprofiel in te vullen en los daarvan kun je nog een eigen pincode instellen op elk losstaand kijkprofiel. Voor alle duidelijkheid: je hebt dus maar één profiel voor TV Anywhere/T-Mobile TV? Op TV Anywhere moet je inderdaad altijd inloggen met je gebruikersnaam (TV-klantnummer) en je TV-pincode en daarnaast kun je nog separaat instellen dat je een extra pincode hebt op een profiel. Sorry voor de verwarring!

Voor elk account maak je inderdaad gebruik van andere inlogmanieren. Dat gaat overigens binnenkort deels wijzigen zodat je een soort van single sign-in hebt - daar is bij de mobiele branche al mee getest. 

Wat betreft het kiezen van een beste antwoord: ben ik bijna helemaal met je eens! Het gaat in eerste instantie absoluut om wat de topicstarter voor vraag stelt en of daar een antwoord op gegeven is. Op dit moment is het antwoord dat gemarkeerd is, nog het meest leidende antwoord. Wellicht moeten we hier weer eens over beraadslagen, zeker omdat jij aangeeft dat het voor jou (nog) geen beste antwoord is. Supergoede feedback, dankjewel! Ik gooi het in de groep en zet voor nu jouw topic om naar een conversatie zodat er nog geen beste antwoord is gegeven.

Reputatie 1

Geen enkel probleem, we zijn hier om elkaar te helpen! Ik denk dat je in dit geval refereert aan de TV-pincode (die je in het Dashboard van My T-Mobile Thuis ziet staan); deze code dien je in het adminprofiel in te vullen en los daarvan kun je nog een eigen pincode instellen op elk losstaand kijkprofiel. Voor alle duidelijkheid: je hebt dus maar één profiel voor TV Anywhere/T-Mobile TV? Op TV Anywhere moet je inderdaad altijd inloggen met je gebruikersnaam (TV-klantnummer) en je TV-pincode en daarnaast kun je nog separaat instellen dat je een extra pincode hebt op een profiel. Sorry voor de verwarring!

Voor elk account maak je inderdaad gebruik van andere inlogmanieren. Dat gaat overigens binnenkort deels wijzigen zodat je een soort van single sign-in hebt - daar is bij de mobiele branche al mee getest. 

Wat betreft het kiezen van een beste antwoord: ben ik bijna helemaal met je eens! Het gaat in eerste instantie absoluut om wat de topicstarter voor vraag stelt en of daar een antwoord op gegeven is. Op dit moment is het antwoord dat gemarkeerd is, nog het meest leidende antwoord. Wellicht moeten we hier weer eens over beraadslagen, zeker omdat jij aangeeft dat het voor jou (nog) geen beste antwoord is. Supergoede feedback, dankjewel! Ik gooi het in de groep en zet voor nu jouw topic om naar een conversatie zodat er nog geen beste antwoord is gegeven.

Beste Jason,

we zijn inmiddels een ruime tijd later, en nog steeds moet ik elke keer inloggen als ik iets wil bekijken via TV Anywhere, iets dat ik vóór de ‘update’ nooit hoefde te doen.

En ik merk dat mij dat zo tegenstaat dat ik vrijwel niet meer kijk op TV Anywhere.

hoe zit het dan moet die single-sign-in?

en je hebt het in de groep gegooid, is daar nog iets uitgekomen!

met vr. Groet

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @hapipiko, bij elke sessie van TV Anywhere moet jij de inloggegevens opnieuw invoeren, klopt dat? Ongeacht of je eerder op de dag via TV Anywhere gekeken hebt? Via de app zou dit sowieso niet moeten gebeuren, dat is ook niet op de geteste apparatuur aan onze kant: zowel via iPad, iPhone, andere smartphones alsmede andere tablets. Hierbij zouden de gegevens inderdaad onthouden moeten worden. Kun je eens kijken of het via de webversie met bijvoorbeeld Chrome, Safari en Firefox wel werkt? Ik krijg sterk het vermoeden dat het jouw iPad is die de boel belemmert.

De single sign-in is nog niet voor en bij alles uitgerold, maar komt er dadelijk bij My T-Mobile bijvoorbeeld wel al aan. Dat is nu nog niet van toepassing op TV Anywhere, maar zou ook niet moeten hoeven gezien de inlogmethode. 

Sorry als ik je eerder verkeerd begreep, dat was niet mijn bedoeling!

Reputatie 1

beste Jason,

met Firefox inloggen op TV Anywhere gaat ook. Al moet ik daarbij twee keer inloggen: 1x met klantnummer en 2e keer bij profielkeuze.

Ik weet niet welke versie van de TV Anywhere app ik heb, het is de laatste versie.

Ik heb een iPad Air met software 12.5.5

als ik eenmaal op mijn iPad ingelogd ben bij TV Anywhere, dan kan ik iets later die dag zonder nog een keer inloggen TV kijken. Maar als er enkele dagen tussen zit, moet ik opnieuw inloggen.

Reputatie 1

Update: vanmorgen ingelogd, en zojuist moest ik toch weer opnieuw inloggen omTVAnywhere te bekijken 🧐

Reputatie 7

Hoi @hapipiko ,

Thanks voor je bericht! Zoals je de situatie omschrijft, moeten we gaan denken hoe de TV Anywhere app. Ik begrijp dat het niet gewenst is, maar ben toch erg benieuwd of de app opnieuw kan worden geïnstalleerd of dat de cache kan worden geleegd via de instellingen. Ik vermoed dat met een frisse installatie namelijk de problemen kunnen worden verholpen, aangezien alles wijst op een lokaal probleem. Ik hoor graag of dit een oplossing voor je is.

Reputatie 1

Hoi Boris,

gisteren de app er afgegooid en wat later opnieuw er op gezet. Bij het installeren  ‘wist’ de app mijn klantnummer van T-Mobile en na inloggen zag ik dat al mijn favouriete TV zenders er ook nog waren 😎

vanmorgen opnieuw de app aangezet en kon ik  z o n d e r  opnieuw  i n l o g g e n  de app openen. 

Dit was de oplossing, wat mij betreft is het probleem nu opgelost.

Bedankt voor het meedenken 👍

Reputatie 7

Hoi @hapipiko ,

Wat fijn om te horen dat een verse installatie het probleem heeft doen verhelpen! Zo kan je met een gerust hart weer genieten van TV Anywhere. Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zitten hier voor je klaar. Voor nu rest mij je veel kijkplezier te wensen.