Beantwoord

Opname en afspeelfouten, al heel lang

  • 10 November 2022
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Problemen en meer met afspelen en opname Cloud.

Nieuwste probleem.  foutcode 132210 bij starten opname Cloud  Kan niet opnemen! Ik heb maar weinig opnames erop staan, ruimte genoeg. Box 10 minuten uit helpt niet, Fabrieksreset werkt ook niet

Oudere problemen met opnemen en afspelen

probleem 1: wanneer je via de TV Box een programma wilt bekijken dat je op dat moment al aan het opnemen bent, dat de TV Box dan logischerwijs na de start van dat opgenomen programma tot het moment dat je real-time terugkomt (zogezegd) altijd wil overschakelen naar Live TV omdat de box technisch gezien denkt dat jij op dat punt beland bent - dat is eigenlijk “working as intended”. Je kunt in dit soort gevallen het beste gebruikmaken van Begin Gemist?  Begin gemist mag niet op alle kanalen of niet bij bepaalde programma's Bijv. Opsporing gevraagd

probleem 2: Regelmatig geen geluid opgenomen bij opgenomen film

probleem 3: Opgenomen film kan niet gekeken worden Geen data? 

icon

Beste antwoord door Lisa 11 November 2022, 14:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JopiooovB, dankjewel dat je dit hier aanstipt! Ik help je hier graag bij. Gelukkig kan ik je laten weten dat het nieuwste probleem gistermiddag is verholpen door onze technische dienst. Ervaar je dit zelf ook? De problemen die je al langer ervaart, daar gaan we ook meteen iets aan doen. 

  • Punt 1: Ik kan je gelukkig laten weten dat mijn collega's bezig zijn om het mogelijk te maken om een opname te bekijken als deze nog live bezig is op tv. Dit is alleen iets wat nog wel even kan duren, maar weet dat we hiermee bezig zijn. Goed dat je aanstipt dat niet alle programma's via Begin Gemist te bekijken zijn, want zo zou je Opsporing Verzocht wel moeten kunnen zien via Begin Gemist. Dit vraag ik dan ook voor je na bij onze tv-specialisten. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik je dat weten. 
  • Punt 2: Dit is zeker niet de bedoeling, dus dit moet heel snel verholpen worden. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Kun je voorbeelden noemen van films waarbij je dit ervaarde (inclusief de zender, de datum en het tijdstip waarop je dit opnam)? Met voldoende informatie, wil ik hiervoor aankloppen bij onze technische dienst. 
  • Punt 3: Kun je aangeven om welke film(s) het hier gaat? Wil je daarnaast checken of je nog voldoende opname capaciteit hebt? Dit check je als volgt: 
  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als je hierop terug kunt komen, dan zou dat super zijn. Zo kunnen we samen een oplossing voor deze issues vinden! 🍀

Problemen en meer met afspelen en opname Cloud.

Nieuwste probleem.  foutcode 132210 bij starten opname Cloud  Kan niet opnemen! Ik heb maar weinig opnames erop staan, ruimte genoeg. Box 10 minuten uit helpt niet, Fabrieksreset werkt ook niet

Oudere problemen met opnemen en afspelen

probleem 1: wanneer je via de TV Box een programma wilt bekijken dat je op dat moment al aan het opnemen bent, dat de TV Box dan logischerwijs na de start van dat opgenomen programma tot het moment dat je real-time terugkomt (zogezegd) altijd wil overschakelen naar Live TV omdat de box technisch gezien denkt dat jij op dat punt beland bent - dat is eigenlijk “working as intended”. Je kunt in dit soort gevallen het beste gebruikmaken van Begin Gemist?  Begin gemist mag niet op alle kanalen of niet bij bepaalde programma's Bijv. Opsporing gevraagd

probleem 2: Regelmatig geen geluid opgenomen bij opgenomen film

probleem 3: Opgenomen film kan niet gekeken worden Geen data? 

  • Lisa Moderator hh werkt dit?

132210 inderdaad opgelost, Top

Begin gemist mag heel vaak Niet op RTL kanalen en SBS 6 EN je mag dan ook niet terugspoelen! () enige wat mag is opnemen en Daarna terugkijken.

Films opgenomen zonder geluid of helemaal geen inhoud valt de laatste tijd wel mee een paar maanden geleden was dit redelijk vaak (Welke tijd, datum,zender en soort film weet ik niet, nooit genoteerd) Ik heb nooit te weinig ruimte, nu ook maar iets van 12 film

 

Geen idee of dit bij je aankomt, Lisa , ik reageer op de mail misschien heb ik nu mezelf antwoord gegeven, nou ja is ook een antwoord toch :)

Eerste keer op dit forum dus zal wel veel fout doen , maar ja sorry

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JopiooovB, hartstikke bedankt voor de aanvulling! Deze informatie is helemaal goed bij mij doorgekomen, dus je doet het helemaal perfect. Tof dat jij je voor het eerst op de Community begeeft! 🎈 

Mijn collega’s hebben aangegeven dat Opsporing Gezocht zonder problemen te bekijken moet zijn. Dus hier heb ik een onderzoek voor laten starten. Hier heb je zojuist ook een e-mail over ontvangen. Goed dat je voor Begin Gemist ook nog twee extra zenders aanstipt, want dit zou ook gewoon zonder problemen op RTL4 en SBS6 moeten werken. Kun je aangeven om welke programma’s dit ging/gaat op deze zenders? Dan kan ik dit toevoegen aan het lopende onderzoek en gaat de technische dienst dit zo snel mogelijk oplossen. Ik houd het onderzoek de komende dagen goed in de gaten, zodat ik de updates met je kan delen.

Super fijn dat het issue met films zonder geluid of inhoud mee lijkt te vallen. Al wil ik dat het zich helemaal niet meer voordoet. Goed om te weten dat de opname capaciteit niet de boosdoener is. Kun je nog laten weten of je wellicht gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het dan wel goed als je deze apparatuur loskoppelt? Als je toch nog een film tegenkomt waarbij je dit issue ervaart, kun je dan deze voorbeelden naar mij doorspelen? Dan zorg ik dat we hier een apart onderzoek voor gaan starten. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JopiooovB, ik wil graag de uitkomst van het onderzoek voor Begin Gemist met je delen! Mijn collega's hebben een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om dit probleem aan te pakken. Ik zie dat deze vandaag geleverd is, top. Kun je aangeven of je met deze TV Box weer probleemvrij bent? Ik wil zeker weten dat je weer zonder issues van Begin Gemist kunt genieten, dus ik wacht in spanning af op jouw terugkoppeling! 🤞

Reageer