Opname of pauzeren buitenlandse zenders

  • 12 May 2023
  • 12 reacties
  • 243 Bekeken

Goedenavond,

Sinds de grote update van deze week kunnen we bij voorbeeld Duitse zenders niet meer pauzeren of opnemen. Dit was een week geleden nog wel mogelijk. Hoe kan een technische update ervoor zorgen dat dit opeens niet meer kan? Helaas zijn we hier ook niet van tevoren over geïnformeerd. Komt hier nog een oplossing voor dat dit weer mogelijk wordt gemaakt?

 

Cal van Odido 11 maanden geleden

Allereerst heel erg bedankt dat jullie voorbeelden konden aanleveren @mcdoden & @beerria, dat helpt ons zeer!

 

@mcdoden ik heb meteen het zenderoverzicht nagekeken, sorry op deze zenders wordt Cloud Opnemen niet ondersteunt. Het lastige is dat rechten en licenties voor buitenlandse zenders een stuk lastiger te regelen zijn. Wél weet ik dat wij constant het aanbod proberen te vergroten en te versterken. Zo hebben wij afgelopen jaar veel Belgische zenders bij het opname aanbod kunnen voegen. 

Ik hoop dat wij jou ook snel met een mooie boodschap kunnen verblijden!

 

@beerria dat is een zeer concreet voorbeeld, dankjewel! Ik zie dat RTL 8 onder het Cloud Opnemen aanbod valt en ik ga navraag voor je uitzetten. Zodra de technische dienst de oorzaak heeft te achterhalen ben je de eerste die hier meer over hoort. Dit wordt vervolgd!

Bekijk origineel

12 reacties

Ja,dat is bij mij ook zo en RTL 8 kun je ook niet meer opnemen. Krijg melding. De zender ondersteund opnemen niet. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mcdoden en @beerria, ik wil dit graag doorzetten naar de technische dienst! Hebben jullie voorbeelden voor mij met de zender, het programma en specifieke tijdstippen dat je het probeert? Dan zet ik het meteen door! 😊 Groetjes, Ishana

Hou @Ishana bij mij is dit opgevallen bij de zenders PRO7, ARD, ZDF, Sat1, RTL (Duitsland). Heb het op meerdere tijdstippen geprobeerd.

Bedankt voor het doorzetten.

Gr. Michael 

Meestal neem ik s' savonds 18,50 uur,20,15 uur ARD op RTL 8 ook s,avonds. 

Reputatie 7
Badge +4

Allereerst heel erg bedankt dat jullie voorbeelden konden aanleveren @mcdoden & @beerria, dat helpt ons zeer!

 

@mcdoden ik heb meteen het zenderoverzicht nagekeken, sorry op deze zenders wordt Cloud Opnemen niet ondersteunt. Het lastige is dat rechten en licenties voor buitenlandse zenders een stuk lastiger te regelen zijn. Wél weet ik dat wij constant het aanbod proberen te vergroten en te versterken. Zo hebben wij afgelopen jaar veel Belgische zenders bij het opname aanbod kunnen voegen. 

Ik hoop dat wij jou ook snel met een mooie boodschap kunnen verblijden!

 

@beerria dat is een zeer concreet voorbeeld, dankjewel! Ik zie dat RTL 8 onder het Cloud Opnemen aanbod valt en ik ga navraag voor je uitzetten. Zodra de technische dienst de oorzaak heeft te achterhalen ben je de eerste die hier meer over hoort. Dit wordt vervolgd!

@Cal dank voor de reactie. Wat mij verbaasd is dat jullie blijkbaar de licenties tot de laatste update wel hebben gehad want de afgelopen 5 jaren kon ik al die zenders gewoon pauzeren en opnemen. Je snapt hopelijk dat dit voor mij dus geen verbetering is geweest en ik had hierover het liefst van tevoren geïnformeerd willen worden. Is dit alleen een T-Mobile ding?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @mcdoden, ik snap je zeker! We zijn in overleg met de leverancier om dit mogelijk te maken, op dit moment hebben we nog geen overeenkomst met Duitse zenders voor Cloud opname, maar wellicht in de toekomst dat dit er wel komt. Ik kan echter geen beloftes doen. We vermelden op diverse plekken wat Cloud Opnemen precies inhoud, ook dat het beperkt is tot een aantal zenders en niet alle. Wel neem ik je feedback mee, dankjewel voor het delen.

Hoe dit bij andere providers zit, durf ik je niet te zeggen sorry!

Ik heb hetzelfde met BBC 3 en 4. Heel irritant, want daar nam ik altijd vrij vaak programma's op. Ook heel raar dat dit nu pas (sinds dr update) niet meer kan. Als dit niet wordt opgelost is dit voor ons een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

De update lijkt eerder een stap ACHTERuit ipv VOORuit!

Ik zit nu ook te kijken hoe het bij andere providers zit. Leuk het hele cloud opnemen maar zo hebben we hier niets aan. Hoop dat hier snel verandering in gaat komen want verder was ik altijd wel tevreden bij deze club

Hi @mcdoden, ik snap je zeker! We zijn in overleg met de leverancier om dit mogelijk te maken, op dit moment hebben we nog geen overeenkomst met Duitse zenders voor Cloud opname, maar wellicht in de toekomst dat dit er wel komt. Ik kan echter geen beloftes doen. We vermelden op diverse plekken wat Cloud Opnemen precies inhoud, ook dat het beperkt is tot een aantal zenders en niet alle. Wel neem ik je feedback mee, dankjewel voor het delen.

Hoe dit bij andere providers zit, durf ik je niet te zeggen sorry!

Hi Cheyenne, dank voor deze reactie. Als ik het goed begrijp heeft het met de nieuwe manier van opnemen te maken (Cloud opname). Technisch gezien is het zeker ook niet mogelijk om weer terug te schakelen naar het ouderwetse opnemen en pas de cloud aan te zetten als jullie wel de rechten en licenties hebben?

 

Reputatie 7
Badge +8

@mcdoden Klopt inderdaad. Dit is omdat het in de cloud wordt opgeslagen ipv op de harddisk recorder. Het is niet mogelijk om terug te gaan naar het oude tv-platform met het oude opnemen, máár het is wel mogelijk wanneer je nog de Entone Amulet TV Box hebt en Cloud Opnemen niet hebt geactiveerd op het nieuwe tv-platform. Dan kun je blijven opnemen zoals je altijd al deed.

Reputatie 7
Badge +6

Voor wie de TV-box met HDD nog gebruikt: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reageer