Beantwoord

Opnames maken in de cloud

  • 18 May 2023
  • 50 reacties
  • 804 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 58 reacties

Afgelopen week overgezet naar T-Mobile TV. Ik kwam daardoor ook automatisch in de cloud terecht
(had volgens T-Mobile geen keuze om lokaal te blijven opnemen). Ik had begrepen dat het in de cloud mogelijk is om meer dan 2 programma’s gelijktijdig op te nemen maar toen ik dat probeerde kreeg ik de mededeling dat het gekozen tijdslot al bezet was en welk programma ik wilde annuleren.
Doe ik hier iets verkeerd of zijn de gelijktijdige opnames in de cloud inderdaad beperkt tot 2 stuks?

icon

Beste antwoord door TMTV 19 May 2023, 10:35

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 3

Dank voor de reactie. FSK bleek de oplossing. Zal altijd wel geactiveerd zijn geweest maar door de
factory reset is de FSK instelling komen te vervallen. Maar perfect, het werkt weer…!

Reputatie 7
Badge +6

@HanL Als je inlogt op de T50 via 192.168.1.1 en dan in het menu naar VoIP > Telefoon > Regio gaat, kun je het Signaaltype beller-ID aanpassen naar FSK of DTMF. Welke het moet zijn, is een kwestie van uitproberen. Het kan helpen om daarna het modem te herstarten (dus niet resetten). Mocht dat niet werken, dan kun je bij Regio-instelling ook voor België kiezen. Ik heb gelezen dat dat nog wel eens wil helpen.

Reputatie 3

Beste Tommie,

Na de factory reset van het Zyxel T50 modem werkt e.e.a. redelijk betrouwbaar. Zo nu en dan blijft het TV beeld op zwart na het inschakelen van de TV-Box maar dan moet je een bewuste zenderkeuze maken en werkt e.e.a. normaal. Wel vorige week weer een aantal malen uitval gehad van het T-Mobile netwerk (lampje wereldbolletje of volledig uit of knippert rood) maar deze onderbrekingen waren steeds van korte duur. Alleen is er nu een ander klein probleempje na de factory reset en betreft het eigenlijk een ander onderwerp maar mogelijk kan je me hier ook bij van dienst zijn. We hebben nog een (ouderwetse) vaste telefoonlijn en op de handset van de deze telefoon was tot voor kort te zien welk nummer (of eventueel de aanduiding anoniem)  ons probeerde te bereiken (CLIP: Call Line Identification). Die functie is helaas na de factory reset van het modem verdwenen. Als we nu van buiten af gebeld worden krijgen we de melding ‘Extern’ te zien. Ik heb al in het modem gekeken (via username en password) of er misschien een software switch ingesteld moet worden om de CLIP functie weer te activeren maar kan dat in de instellingen van het modem niet ontdekken. Is het mogelijk om ook bij dit kleine probleem assistentie te verlenen? Is dit een instelling van het modem of moet deze CLIP functie opnieuw na een factory reset van het modem door T-Mobile worden geactiveerd? Ik verneem het graag! Alvast met dank!

Reputatie 3

Vanochtend de factory reset van het modem uitgevoerd en de TV-Box opnieuw opgestart.
Daarna werkte alles weer normaal, maar dat zegt thans niets. Vanavond maar eens kijken of de TV-Box wederom zonder problemen wil opstarten. Trouwens om even terug te komen op het T-Mobile netwerk, ben toch bang dat dat niet stabiel is. Bijvoorbeeld gisteravond om 23.05h verstarde het beeld van de TV (we keken naar een directe uitzending) en bleek er geen WAN signaal meer te zijn (lampje wereldbolletje op modem uit...). Na enige minuten was het signaal weer terug en kon ik de TV-Box opnieuw opstarten (en dat is dus de afgelopen weken regelmatig gebeurd). Maar goed, laten we eerst bekijken of de
factory reset resultaat heeft gegeven, zo niet, dan zal ik dat weer melden!

Reputatie 7
Badge +9

@HanL bedankt voor je snelle reactie. Ik hoor graag morgen of er iets veranderd is, blijft het nog steeds hetzelfde dan moeten we dit dieper gaan onderzoeken!

Reputatie 3

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu wat krap in m’n tijd maar zal morgen de factory reset van het Zyxel modem uitvoeren!

Reputatie 7
Badge +9

@HanL dat begrijp ik, echter kan deze wel voor een verstoring zorgen in het netwerk. Je geeft aan verder niks in de buurt te hebben staan van het modem. Je Linksys geeft namelijk ook een lease time error. Zou je voor de zekerheid de Zyxel kunnen voorzien van een factory reset?

Reputatie 3

Sorry maar misschien was mijn beschrijving niet helemaal duidelijk. Het modem dat ik gebruikt is het door T-Mobile geleverde Zyxel T50 modem en de TV-Box is direct bedraad aangesloten op het Zyxzel modem. De router verzorgt uitsluitend het WiFi signaal voor computeractiviteiten hier in huis (en heeft tevens een functie in het Apple Time Machine gebeuren voor m’n iMac). Bij wijze van proef heb ik al eens de Linksys router losgekoppeld maar dat had geen enkele invloed op de (al dan niet) goede werking van de TV-Box.

Reputatie 7
Badge +9

@HanL bedankt voor je duidelijke informatie!

Het kan zijn dat je eigen modem voor de verstoring zorgt. Zou je deze kunnen loskoppelen en de TV Box bedraad aansluiten op je Zyxel en dan kunnen testen of de TV Box het dan wel goed doet?

Reputatie 3

Het Zyxel T50 modem staat opgesteld in de meterkast direct naast de aansluiting van KPN.
Aan het modem is een router (Linksys AX4200) gekoppeld. De WiFi van het modem is uitgeschakeld.
Er staan geen verdere apparaten of eventuele metalen objecten in de buurt van het modem (en zeker geen aquarium). De TV-Box is via een kabel (geleverd door T-Mobile) hardwarematig aangesloten op het modem.
Dit ter informatie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat de monteur tegen zou komen. Ik heb nog een keer een lijnmeting gedaan en zie dat er best wel wat ruis te zien is. Dit kan komen door andere apparaten in de buurt van het modem of op de lijn. Waar heb je het modem staan en zijn er apparaten in de buurt die voor een verstoring kunnen zorgen? Denk ook aan metalen objecten (TV, stereo of koelkast) of een aquarium. Is dit allemaal niet het geval, dan stuur ik graag als nog een monteur om dit te bekijken!

Reputatie 3

Omdat de TV-Box gedurende een aantal dagen stabiel bleef werken ben ik zo vrij geweest om de monteur van Guidion voor 8 augustus af te zeggen. Inmiddels gaat het weer redelijk vaak fout met het inschakelen van de TV-Box (De TV-Box is opnieuw opgestart - vervolgens: TV-Box niet verbonden met de TV dienst - vervolgens: de TV Box is opnieuw opgestart). Met een beetje geluk werkt na het doorlopen van de vermelde cyclus de TV-Box weer normaal en kan er TV gekeken worden.
Echter ben ik nu van mening dat e.e.a. niet ligt aan een niet goed werkende TV-Box maar aan de stabiliteit van het T-Mobile netwerk. Gedurende de afgelopen weken valt regelmatig het netwerk volledig uit (geen WAN signaal / aardbolletje uit of het knippert). Na verloop van tijd start het modem wel weer op maar de TV-Box is dan volkomen van slag. Alleen al het afgelopen weekend viel twee keer het WAN signaal volledig uit en werkte internet dus ook niet. In het verleden heb ik het T-Mobile netwerk altijd als zeer stabiel ervaren maar de laatste paar weken is die stabiliteit ver te zoeken. Ik neem aan dat deze instabiliteit van het T-Mobile netwerk toch niets te maken heeft met het feit dat ik kortgeleden de internet snelheid heb laten ophogen (100/30)? Mocht e.e.a. door T-Mobile nader bekeken moeten worden, het gaat om postcode gebied 3421CM!

Reputatie 3

Monteur staat gepland voor 8 augustus. Ik zal daarna zeker een terugkoppeling geven!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zou toch de afspraak inplannen met de monteur. Ik wil namelijk toch zeker weten dat we er alles aan gedaan hebben! Wil je mij, nadat de monteur geweest is, een terugkoppeling geven? 

Reputatie 3

Ik kreeg bericht van T-Mobile dat er een afspraak gemaakt moest worden met een monteur van Guidion i.v.m. de problemen die ik heb met de Amino Aria 610X TV-Box (zie ook mijn bericht van 3 dagen geleden) De lijkt mij echter thans een stap te ver.
De verbinding tussen modem en TV-Box is al 8 jaar in gebruik en werkte tot medio mei onberispelijk. De problemen zijn pas ontstaan vanaf medio mei toen de nieuwe toepassing (T-Mobile Thuis) werd geïnstalleerd en de toenmalige TV-Box met ingebouwde HD moest worden vervangen door de Amino Aria 610X TV-Box. Omdat de problemen zich voordoen met de Amino Aria TV-Box en zelfs een reset van de TV-Box (via het resetknopje op de TV-Box zelf) niet schijnt te helpen is het misschien raadzaam eerst de box eens te vervangen alvorens een monteur langs te sturen die mijns inziens momenteel weinig kan doen aan de situatie! Graag verneem ik de reactie van een T-Mobile moderator!
 

Reputatie 3

Bedankt voor de reactie. Op verzoek van deze meneer Amar heb ik dit verslag opgesteld. Vandaag gebeld met T-Mobile Thuis en de persoon die ik sprak zou aan dhr. Amar vragen om mij terug te bellen.
Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Dat de case gesloten is is natuurlijk niet de bedoeling, want ik heb echt niet de behoefte om dagelijks 15 tot 30 minuten bezig te zijn met de TV-Box voordat ik eindelijk eens TV kan kijken. Dus wacht ik graag het telefoontje van dhr. Amar af. Of misschien toch maar eens een nieuwe TV-Box uitproberen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HanL super bedankt voor het testen en noteren van alles!

Ik ben zelf niet helemaal op de hoogte gebracht hiervan maar ik heb dit als notitie bij je case toegevoegd. Ik zou nog wel nog een keer bellen omdat dit telefonisch besproken is en de desbetreffende collega de case gesloten heeft.

Reputatie 3

Op verzoek van de heer Amar van T-Mobile Thuis heb ik voor een aantal dagen genoteerd wat de ervaringen waren met de Amino Aria 610X TV-Box. De TV-Box daartoe (en indien mogelijk) meerdere keren per dag ingeschakeld!

19 juli:
TV-Box diverse keren ingeschakeld. Beeld blijft zwart. TV geeft pas beeld na een zenderkeuze.

20 juli 12.30 uur:
Melding: ‘De TV-Box is opnieuw gestart’ (hetgeen niet het geval is).
Start met TV kijken.
Vervolgens de melding dat de TV-Box niet verbonden is met de TV dienst.
Box spanningsvrij gemaakt en vervolgens weer opgestart.
Melding: ‘De TV-Box is opnieuw gestart’
‘Start met TV kijken’ waarna de TV-Box werkt.
’s-Avonds geen probleem met het opstarten van de TV-Box.

 

21 juli 12.35 uur:
TV-Box wil niet starten (lampje blijft rood). Uiteindelijk na diverse pogingen om in te schakelen gaat het lampje op de box naar blauw en verschijnt op de TV de melding dat de netwerkverbinding mislukt is. ‘Reconnect Now’ reageert niet. En poging om de box uit te zetten via de afstandsbediening werkt zeer traag. Box weer ingeschakeld (via afstandsbediening - werkt ook niet gelijk) waarna de melding volgt dat de netwerkverbinding is mislukt. Box gereset (spanning eraf) waarna de box opgestart. Vervolgens verschijnt het bericht op de TV dat het ophalen van het IP-adres niet is gelukt.
Vervolgens start de box toch verder op alleen kan er met geen mogelijkheid een zender gekozen worden (beeldscherm blijft zwart). TV-Box wederom gereset (spanning eraf) daarna opnieuw opgestart echter geen beeld. Vervolgens voor de derde keer de box gereset en daarna eindelijk de mogelijkheid om TV te kunnen kijken.
 

22 juli 16.05 uur:
TV-Box ingeschakeld waarna de melding dat de TV-Box opnieuw is opgestart (hetgeen niet het geval is). Vervolgens de melding dat de TV-Box niet verbonden is met de TV dienst. ‘Druk op Herstarten’ uitgevoerd. De TV-Box start opnieuw op waarna het mogelijk is om TV te kijken.

23 juli 15.20 uur: (vermoedelijk die dag een korte storing bij T-Mobile omdat internet op een gegeven moment volledig was uitgevallen. Het WAN signaal (aardbolletje) ontbrak op het Zyxel T50 modem.
TV-Box wil niet opstarten. Pas na herhaaldelijk indrukken van de TV-Box knop op de afstandsbediening start de box op (blauw lampje). Vervolgens de melding ‘Netwerkverbinding mislukt’. ‘Reconnect now’ geeft geen reactie. TV-Box uitgeschakeld via de afstandsbediening en wederom ingeschakeld (hetgeen zeer traag verloopt). Melding: ‘Netwerk verbinding mislukt’. ‘Reconnect now’ geeft geen reactie.TV-Box gereset en wederom opgestart. TV geeft nu beeld echter met storingsstrepen aan de bovenkant van het beeld. TV-Box gereset (spanning eraf). Box opgestart, TV blijft op zwart, kan geen zenderkeuze maken. Tevens de TV uit en aan gezet waarna de melding verschijnt dat de TV-Box opnieuw is opgestart. Vervolgens is er weer beeld!

24 juli 11.50 uur:
Na het inschakelen van de TV-Box verschijnt de melding dat de TV-Box opnieuw is opgestart (hetgeen niet het geval is). Vervolgens verschijnt de melding dat de TV-Box niet is verbonden met het netwerk.
TV-Box opnieuw opgestart (uit / aan via de afstandsbediening) waarna er weer normaal beeld is.
 

Kortom het is eigenlijk onmogelijk om normaal de Amino Aria 610X TV-Box in te schakelen om vervolgens gelijk TV te kunnen kijken. Meestal moeten er allerlei handelingen verricht worden om de TV-Box ‘aan de praat te krijgen met in het uiterste geval een volledige reset van de box middels het spanningsvrij maken van de box of een reset via het reset knopje op de box zelf. Als ik thans bijvoorbeeld om 20.00 uur naar het nieuws op de TV wil kijken begin ik al een half uur van te voren met het inschakelen van de TV en vervolgens de TV-Box (in die volgorde dus i.v.m. de HDMI onderhandelingen tussen box en TV) in de hoop tegen achten normaal TV te kunnen kijken.
Geen ideale situatie dus zeker niet voor m’n huisgenoot die wat minder bedreven is in het ‘aan de praat krijgen’ van de Amino Aria 610V TV-Box.

 

Ref. 64571949

Reputatie 7
Badge +9

@HanL bedankt voor het nakijken.

Alles lijkt perfect te staan, ik heb dit doorgezet naar onze techneuten. Ik wacht hun antwoord af, hopelijk hebben zij de oplossing hiervoor. Wordt vervolgd...

Reputatie 3

Zojuist gecheckt en het TV-klantnummer staat correct geregistreerd in het overzicht.

Reputatie 7
Badge +9

@HanL dat begrijp ik volkomen!

Ik wil het laatste nog met je checken, staat de TV Box goed geregistreerd? Staat je eigen klantnummer bij de instellengen, dit check je zo: 

 

T-Mobile TV

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Over (onderaan) > Hier vindt de klant het TV-klantnummer

 

Als dit niet goed geregistreerd staat hoor ik het graag, als dit wel zo is ga ik het nogmaals doorzetten naar onze techneuten en hopelijk kunnen zij dit euvel oplossen!

Reputatie 3

Beste Tommie,
Het is lastig om een goede conclusie te trekken uit de verschillende manieren waarop de TV-Box en de TV samen kunnen werken. Gisteren een aantal malen de TV-Box opgestart door eerst de TV aan te zetten en te wachten tot deze het bericht ‘geen signaal’ liet zien om vervolgens de TV-Box aan te zetten. Dit ging gisteren goed maar zojuist (weer even getest) kreeg ik eerst het bericht dat de TV-Box opnieuw was opgestart (niet door mij in ieder geval) en na dat ik op ’Start met TV kijken’ had geklikt kreeg ik het bericht te zien dat ‘de TV-Box niet verbonden was met de TV dienst ‘. Vervolgens op ‘Herstarten’ geklikt waarna er dan eindelijk beeld te zien was. Normaal gesproken schakel ik eerst de TV-Box aan en daarna de TV. Dat geeft dus vaak problemen. Echter vandaag is dus gebleken dat ‘eerst TV en daarna Box ook niet optimaal is. Trouwens de kleur van het ledlampje op de TV-Box is blauw als ik een programma keuze moet maken om beeld te krijgen. Jammer, want ik klaag niet over de kwaliteit van het beeld maar m’n huisgenoot begint zich toch echt zorgen te maken hoe ze de TV ‘aan de praat’ kan krijgen als ik een keer niet in de buurt ben om de diverse handelingen uit te voeren die zo langzamerhand nodig zijn om een avondje TV te kunnen kijken!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, bedankt voor het testen.

Om een duidelijker beeld te schetsen, start je eerst de tv op en dan de TV Box? Welk kleur led lampje is aan op de TV Box als je een programmakeuze moet maken om beeld te krijgen? 

Reputatie 3

Het wijzigen van de HDMI instellingen heeft geen resultaat opgeleverd (ook modus 3 niet die het goed zou moeten doen met de 6-series TV-Box).
Sterker nog, in een of twee gevallen gaf de TV aan dat het HDMI signaal ontbrak.
Dus maar weer teruggegaan naar de Standaard instelling. Zojuist nog getest, de TV-Box start op maar daarna blijft het scherm van de TV zwart. Je moet dan bewust een programmakeuze maken (bijvoorbeeld NPO 1) voordat je beeld ziet op de TV!
Informatie via:

 

Reputatie 3

Ik heb deze test al eens uitgevoerd (zie bericht van TMTV van 21 dagen geleden) maar dat was toen zonder positief resultaat. Ik zal de test nog een keer uitvoeren en he resultaat melden!

Reageer