Beantwoord

Optische aansluiting TV Box?

  • 8 June 2021
  • 7 reacties
  • 690 Bekeken

Ik overweeg over te stappen naar Interactieve TV van T-Mobile (naast een Internetaansluiting) maar wil voordat ik een beslissing neem, graag zeker zijn dat ik met de TV Box van T-Mobile een optische aansluitingsmogelijkheid heb om deze aan te sluiten op een gehoorsysteem ivm slechthorendheid. 

Zou iemand dat kunnen bevestigen? Ik kan immers nergens de technische specificaties vinden van de TV Box en ik zou graag willen weten van welke TV Box ik precies gebruik ga maken als ik de bestelling doorzet.  

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 June 2021, 13:13

Bekijk origineel

7 reacties

Ik overweeg over te stappen naar Interactieve TV van T-Mobile (naast een Internetaansluiting) maar wil voordat ik een beslissing neem, graag zeker zijn dat ik met de TV Box van T-Mobile een optische aansluitingsmogelijkheid heb om deze aan te sluiten op een gehoorsysteem ivm slechthorendheid. 

Zou iemand dat kunnen bevestigen? Ik kan immers nergens de technische specificaties vinden van de TV Box en ik zou graag willen weten van welke TV Box ik precies gebruik ga maken als ik de bestelling doorzet.  

Het gaat er dus om of ik een Phonak TV & Music set via een Toslink kabel kan aansluiten op een zgn. docking station. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kloet000, welkom op de Community!

Onze nieuwere TV Box, de Aria 610x, heeft geen optische audio uitgang, maar een 3,5 mm audio-jack. Je kunt natuurlijk wel een jack-to-optisch omvormer bestellen: Jack-to-optisch.

Ik hoop dat het op die manier gaat lukken, zo niet: dan vrees ik dat je de Phonak niet kunt connecten met de Aria 610x box, sorry!

Reputatie 2

Hoi @kloet000, welkom op de Community!

Onze nieuwere TV Box, de Aria 610x, heeft geen optische audio uitgang, maar een 3,5 mm audio-jack. Je kunt natuurlijk wel een jack-to-optisch omvormer bestellen: Jack-to-optisch.

Ik hoop dat het op die manier gaat lukken, zo niet: dan vrees ik dat je de Phonak niet kunt connecten met de Aria 610x box, sorry!

Weet jij waarom er niet gekozen is voor een decoder met optisch ingang? Dit is wel een gemis aangezien ik de oude decoder nu aanzet en tv uit zodat ik altijd radio heb op mijn soundbar systeem. 

Ga natuurlijk wel de nieuwe decoder aansluiten anders kan ik niet over gezet worden naar het nieuwe T Mobile televisie. 

Reputatie 7
Badge +1

@Marcel1981  De hemel zij geprezen heb ik het geluk nog op het oude platform te mogen zitten, met de Entone 510 decoder, deze heeft toslink en kan dan ook makkelijk radio luisteren via de soundbar.

Helaas zijn de Aria 610 en 710 in mijn ogen een totaal verkeerde keus door T-Mobile voor het nieuwe platform, zo zou deze geen UHD of 4k hebben en geen toslink aansluiting, wat me ook verbaasd in diverse topics dat de Aria regelmatig vast loopt op het nieuwe platform terwijl op het oude platform zelfs de oude Amino 140 perfect werkte ondanks de beperkingen.

Vandaag een kabel (3,5mm jack to toslink mini optisch) ontvangen. Aangesloten… helaas geen geluid van het Aria TVbox kanaal via home cinema set. Wat gaat hier mis?

Reputatie 7
Badge +14

Ik gebruik een 3,5 mm audio-jack naar 2 cinch stekkers. Werkt prima.

Ik gebruik een 3,5 mm audio-jack naar 2 cinch stekkers. Werkt prima.

Wat is dat voor stekker Eric? Zo’n dubbele rood/wit tulp stekker bedoel je?

Reageer