schokkerig beeld met TV app op Philips the one

• 18 January 2023
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb sinds een paar weken een Philips the one (model augustus 2022). Hiervoor ik had ik een Toshiba 50hz en die gaf een vloeiend beeld. Nu heb ik dus een Philips met 120hz en nu heb ik last van schokkend beeld. Je ziet dat het beste als je nieuws kijkt waar een informatie balk onderlangs loopt. Deze was op de Toshiba heel vloeiend. Nu had de Toshiba Android 9 en de Philips Android 11. Allebei met Android TV.

Ik heb nu mediatunneling ingeschakeld, maar dat helpt ook niet. 

Op alle andere apps en streamingdiensten heb ik dit probleem helemaal niet.

Wie heeft, of is bekend met dit probleem?

Alvast bedankt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Goedemorgen, 

Ik heb sinds een paar weken een Philips the one (model augustus 2022). Hiervoor ik had ik een Toshiba 50hz en die gaf een vloeiend beeld. Nu heb ik dus een Philips met 120hz en nu heb ik last van schokkend beeld. Je ziet dat het beste als je nieuws kijkt waar een informatie balk onderlangs loopt. Deze was op de Toshiba heel vloeiend. Nu had de Toshiba Android 9 en de Philips Android 11. Allebei met Android TV.

Alvast bedankt.

Met de beeldinstellingen spelen (eerst op een filmmaker modus bijv. of dieper in de instellingen bij ‘Motion’ ). Een 120Hz tv schakelt overigens gewoon naar 100Hz dus tenzij het via de app op Android TV wordt gekeken maakt dat het verschil niet ...

Goedemorgen, 

Alvast bedankt.

Met de beeldinstellingen spelen (eerst op een filmmaker modus bijv. of dieper in de instellingen bij ‘Motion’ ). Een 120Hz tv schakelt overigens gewoon naar 100Hz dus tenzij het via de app op Android TV wordt gekeken maakt dat het verschil niet ...

Ik heb zo'n beetje alle instellingen al nagelopen en nergens lijkt het soepel te lopen. Het betreft hier overigens ook de app op Android TV, dus niet via een tv box.

Ik kom er net achter dat er nog een verborgen instelling is als je de tv pauzeert. Dan kun je de kwaliteit instellen. Deze staat standaard op 1080p50 waarbij het beeld hapert. Stel ik hem in op 1080, is het probleem opgelost!

Nu komt het volgende probleem... hij onthoud deze instelling niet. Iedere keer moet ik dus het beeld pauzeren en de kwaliteit opnieuw aanpassen. Dat moet vast anders kunnen...?

Reputatie 5
Badge +2

Ik kom er net achter dat er nog een verborgen instelling is als je de tv pauzeert. Dan kun je de kwaliteit instellen. Deze staat standaard op 1080p50 waarbij het beeld hapert. Stel ik hem in op 1080, is het probleem opgelost!

Nu komt het volgende probleem... hij onthoud deze instelling niet. Iedere keer moet ik dus het beeld pauzeren en de kwaliteit opnieuw aanpassen. Dat moet vast anders kunnen...?

Via de app valt het niet vast in te stellen nee (via het kastje wel meen ik gelezen te hebben), en als het goed is draaien apps op Android TV (onder versie 12) alleen in 60Hz terwijl de stream (in hoogste kwaliteit) 50fps is. De bitrate is overigens ook weer een stukje lager bij die gewone 1080p optie.

Deze instellingen ook mee gespeeld? https://youtu.be/f1nc_Vbt64E?t=1095 (Perfect Clear Motion zou dus degene moeten zijn die bij de 1080p50 stream zou moeten worden toegepast. De derde instelling zal op een LCD tv waarschijnlijk ook wel zitten, misschien met een andere naam?)

Heb zelf overigens een Sony tv maar kan morgen wel even kijken of ik het ook heb (zal wel van RTL Z zijn zeker?) Op zich zag ik altijd wel een hapering in die balk bij de oude box als de output op 1080i60 ipv 1080i50 werd gezet maar niet dat het echt storend was (maar ook dat kan per persoon verschillen).

Reputatie 5
Badge +2

Net even kunnen kijken en de eerste keer waren er duidelijk de haperingen (op zowel RTL Z als CNN) waar idd geen instelling op de tv tegen helpt. Wilde net gaan posten toen ik nog las over de standaard 1080p instelling en weer even opnieuw ging kijken en het was ineens al een stuk minder uit zichzelf (op 1080p50), en met motion instellingen ingeschakeld weer gewoon redelijk soepel te noemen.

Zal later vandaag nog maar eens kijken dan of de haperingen weer terug zijn of niet ...

Reageer