Beantwoord

Traag zappen, drie seconden tot het nieuwe kanaal

  • 23 March 2021
  • 8 reacties
  • 997 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Sinds een week glasvezel via T-Mobile. En ook nu televisie via het internet. We merken dat het zappen erg traag gaat nu. Vanaf het moment dat we op de knop op de afstandsbediening drukken om naar het volgende kanaal te gaan, duurt het 3 seconden voordat het nieuwe kanaal weergegeven wordt. Is dit normaal? Bij Ziggo ging het een stuk sneller (binnen een seconde ongeveer).

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 March 2021, 14:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge

Hoi @LoekV,

Hoewel ik zelf nooit vaste TV van T-Mobile heb gebruikt, heb ik wel een korte tijd gebruik gemaakt van TV van Caiway, welke ook via glasvezel en ethernet bij het tv kastje terecht kwam. Hierbij viel het mij ook op dat het inderdaad langzamer zapt dan de kabel van Ziggo. Of de 3 seconden specifiek correct zijn durf ik je niet te zeggen, ik heb het zelf namelijk nooit getimed, maar dat het langzamer was kan kloppen. Wellicht dat anderen op het forum hier net wat meer over weten.

 

-Gilbert

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @LoekV, top dat je het meldt op de Community, zo kunnen we het bespreekbaar maken! 

Drie seconden is wel aan de lange kant, maar is gemiddeld bij onze TV Boxen. Daarin worden tot vijftien handelingen verricht op ons IPTV-netwerk. Ziggo hanteert een andere manier van TV kijken (COAX) en daarbij is de handelingssnelheid aanzienlijk korter en eenvoudiger te verwerken. We zien soms uitschieters tot zeven seconden, dat wil niet zeggen dat die hoeveelheid niet onderzocht wordt overigens, maar meer dat het gebruikelijk is dat je tussen de twee tot vijf seconden wachttijd ervaart wanneer je tussen zenders schakelt.

Mocht ik je ergens anders bij kunnen helpen, laat het dan alsjeblieft weten. 

Reputatie 1

Hoi Jason, bedankt voor het antwoord en uitleg. Duidelijk. Jammer dat 2-7 seconden gebruikelijk is, dat is echt verre van gebruiksvriendelijk. Zou een reden kunnen zijn om weer terug over te stappen naar Ziggo inderdaad.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LoekV, graag gedaan! Twee tot zeven seconden is niet gebruikelijk, dat is twee tot vijf seconden, een kleine maar belangrijke nuance. 

Uiteraard brengen we dit het liefst zoveel mogelijk terug, daarom zal ik jouw suggestie in de wensenlijst zetten. Dit zal niet op korte termijn realiseerbaar zijn, maar wie weet wat de toekomst kan brengen. Het zou wat dat betreft beter zijn om de maximale zaptijd omlaag te brengen, bijvoorbeeld van twee tot vijf, tot twee tot drie. Dan zit je weliswaar nog op die drie seconden, maar kun je de bovenste grens naar beneden bijstellen en hebben minder gebruikers er last van.

Het verschil is op dit moment te groot en dat mag best omlaag!

Reputatie 1

Correct Jason, 2-5 seconden inderdaad. Was een typefout, maar ik kon mijn bericht niet meer aanpassen lijkt het. Misschien een andere tip: het mogelijk maken om je eigen berichten aan te passen op het forum ;).

Hopelijk kan het in de toekomst ook nog sneller dan drie seconden. 

Reputatie 3

Sinds een week glasvezel via T-Mobile. En ook nu televisie via het internet. We merken dat het zappen erg traag gaat nu. Vanaf het moment dat we op de knop op de afstandsbediening drukken om naar het volgende kanaal te gaan, duurt het 3 seconden voordat het nieuwe kanaal weergegeven wordt. Is dit normaal? Bij Ziggo ging het een stuk sneller (binnen een seconde ongeveer).

Voorheen KPN en XS4ALL gehad, vooral bij de laatste ging het zappen ook traag tot ze een betere TV-box leverde. Ik vind het ook erg traag zeker als je geen wachttijd gewend bent. dus ik vind toch dat ze dit beter moeten onderzoeken. inmiddels dus al 3 maanden na het eerste bericht. Maar kan me zo herinneren dat ik dit in 2018 ook al eens gemeld hebt.

Mooi verhaal van die 15 handelingen die op de achtergrond verricht worden, maar op een IPTV abonnement van de lokale schotelboer ging het zappen zowat op lichtsnelheid.

De Glasvezelverbinding die jullie aanbieden is hemels, daar kan ik echt niet over mokken, maar dat wijzigen van kanaal 3-5 sec duurt en dat niet is op te lossen gaat er in 2021 een beetje lastig in bij mij.

Hopelijk lost de nieuwe app dit op, https://community.t-mobile.nl/televisie-493/beta-testers-gezocht-t-mobile-tv-smart-tv-apps-331599, anders moet ik toch maar weer naar de lokale schotelboer voor een nieuw en niet echt legaal IPTV abonnementje

update: schoot me nog te binnen dat de snelheid waarmee je vooruit kan spoelen ook een ergernisje hier in huize Valheru is.

 

Reputatie 7
Badge +1

Net even een testje gedaan met de volgende configuratie : Entone 510 box  tv Panasonic  glasvezelverbinding van 100mb/s  WBA  op het oude platform.

Na diverse malen van zender te hebben gewisseld kom ik op een gemiddelde van 3,4 seconden, bij het gebruik van de - + toetsen een hele kleine fractie sneller,  daar ik het geluk heb nog op het oude platform te zitten kan het zijn het wat sneller is.

Het zou best kunnen dat de combinatie nieuw platform en Aria 610/710 niet ideaal is, zo zijn de specs van de Aria nou niet bepaald geweldig, hoewel ik heel tevreden ben over mijn producten die ik afneem heb ik wel het idee dat T-Mobile thuis niet bepaald gelukkig is in haar keuze van componenten, misschien te zuinig?

Reageer