Beantwoord

TV beeld blijft steeds hangen (Nieuwe platform) Amersfoort

  • 30 June 2021
  • 5 reacties
  • 1862 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 28 reacties

Hoi,

Beeld blijft regelmatig even stil staan en gaat daarna weer verder dit is zeer vervelend. gebeurt op meerdere kanalen. Modem reset, Ethernetkabel eruit halen, stroom van de convertor en van de modem en van de TV kastje helpt ook niet. TV kastje naar fabrieks instellingen resetten helpt ook niet

Het zelfde probleem ook bij de andere TV op een ander TV kastje. Daarnaast heeft mijn schoonmoeder die ook in de buurt woont het zelfde probleem. 

Is er een probleem met het nieuwe netwerk? Worden er lijnen gedeeld dat dit veroorzaakt? (Lijkt me bij gasvezel niet handig)

Hoop dat dit snel opgelost word heb er nu al 2 weken last van.

icon

Beste antwoord door Lisa 1 July 2021, 18:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @evdhnl 

Zijn de tv boxen direct op de modem aangesloten of via switches/adapters? Een rechtstreekse aansluiting op het modem geeft het beste resultaat.

Bij GPON worden de lijnen gedeeld, dan heb je een witte Huawei ONT.

Reputatie 2

@Waqqas Heb ze rechtsreeks aangesloten en dan nog steeds problemen. Heb zelfs ook getest met een losse UTP kabel maar ook dan nog problemen. UTP kabels ook nog nagemeten. 

Heb geen witte Huawei ONT.

 

Denk echt dat het aan het netwerk ligt van T-mobile beeld blijft hangen maar gaat daarna wel weer van het zelfde punt verder. Ook met terugkijken blijft hij hangen als je dan stopt en je gaat weer opnieuw terug kijken begint hij netjes waar je bent blijven hangen.

Reputatie 7

Hi @evdhnl, heel goed dat jij in dit topic aan de bel trekt! Super dat jij zelf al verschillende stappen hebt uitgevoerd om dit probleem te verhelpen. Er is momenteel geen algemeen probleem bekend op het nieuwe platform. Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw verbinding om te checken of hier iets opvalt. Ik zie dat de streamkwaliteit ook wat hapert, dus ik wil graag het volgende aan je meegeven. Jij geeft al aan dat jij de stroom van het modem en de TV Boxen hebt gehaald. Ik wil jou toch nog vragen of jij het precies op de onderstaande manier kunt uitvoeren. Als het in deze volgorde gebeurt, dan zijn in veel gevallen deze problemen direct verdwenen. 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Onder het mom van 'je weet maar nooit’: heb jij naast de internetkabel ook de HDMI-kabel gecheckt en goed aangedrukt? Mocht jij dit allemaal hebben uitgevoerd en nog geen verschil merken, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Ik hoor het heel graag van je, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer van goed beeld geniet! 💪

Reputatie 2

@Lisa Had deze stappen al eerder geprobeerd maar voor de zekerheid heb ik gisteren weer deze stappen uitgevoerd. Helaas hing gisteren avond tijdens de film Pearl Harbor op net 5 meerdere keren het beeld weer.

Het gebeurt vooral als er veel mensen TV kijken. Wij hebben het op 2 TV's postcode 3826 en ook bij mijn schoonmoeder die zit op postcode 3825 en heeft het ook op 2 TV's. 

HDMI kabel heb ik een nieuwe geprobeerd en ook en andere HDMI poort maar goed als het op meerdere TV's gebuert lijkt me dat niet het probleem.

Vermoed dat het probleem ook niet bij ons thuis zit maar meer in het nieuwe netwerk. Mogelijk staan er nog wat upgrades te wachten tot na het EK (Nu mag je natuurlijk niet te veel aan het netwerk sleutelen)

 

Reputatie 7

Hi @evdhnl, is het voor jou mogelijk om eens een bekabelde speedtest te doen met een pc of laptop op het moment dat je problemen met de TV verbinding ervaart? Ik ben even benieuwd of het aan de TV ligt of aan de binnenkomende internetverbinding. Als je het resultaat hier kan posten dan zou dat enorm helpen.

Reageer