Beantwoord

TV Box hapert

  • 30 March 2022
  • 5 reacties
  • 679 Bekeken

Reputatie 1

een paar maanden abb met Tmobile. TV Internet vast bellen.

TV uitzendingen zijn vaak drama. Het geluid stopt ineens. Oplossing? Even uitzetten, dan weer aan.. Gelukt. Zappen naar een volgende zender gaat niet  Oplossing : TV uitzetten dan weer aan, Gelukt. Dit is toch zeker niet de bedoeling. Het moet ook Geen gewoonte worden. Tig keer resetten helpt ook niet. Nog meer mensen deze ervaring?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 31 March 2022, 10:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bw.matt,

Daar is absoluut een oplossing voor! Fijn dat je zelf al aan de slag bent geweest. Heb je ook al het volgende geprobeerd: hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? 

Wat betreft de problemen met het geluid, maak je gebruik van een eigen geluidsinstallatie? Helpt het om van zender te wisselen of treed dit probleem tegelijkertijd op?

Voor de problemen met het zappen, zie je wel het lampje branden op de afstandsbediening als het niet lukt om te zappen? Reageert het lampje op de TV Box ook?

Van dit probleem gaan we zeker geen gewoonte maken, dit probleem gaan we met wortel en al aanpakken!

Standaard tekst/oplossing, "fabrieksreset"...Ik deel je ervaring en de zelf ontwikkelde workarounds voor instabiliteits problemen bij T Mobile. Heb ook al de nodige onvolkenheden doorgegeven. Zij komen dan terug met de standaard tekst en daarna dat het probleem is onderkend en men er hard mee aan de slag is. De medewerkers van T Mobile die enthousiast reageren lijken onvoldoende op de hoogte van de issues die bij de TD in behandeling zijn, is mijn indruk....Ik ben inmiddels zover dat ik na 1 jaar overstap naar een andere provider...

Reputatie 1

een paar maanden abb met Tmobile. TV Internet vast bellen.

TV uitzendingen zijn vaak drama. Het geluid stopt ineens. Oplossing? Even uitzetten, dan weer aan.. Gelukt. Zappen naar een volgende zender gaat niet  Oplossing : TV uitzetten dan weer aan, Gelukt. Dit is toch zeker niet de bedoeling. Het moet ook Geen gewoonte worden. Tig keer resetten helpt ook niet. Nog meer mensen deze ervaring?

Intussen ben ik erachter gekomen dat het geluid wegvalt ook bij het bekijken van een opgenomen programma. Ook bij directe uitzending valt geluid uit. Het niet kunnen zappen gebeurt nadat ik klaar ben bekijken opgenomen programma. Lampje is blauw. Voor alles is de sh…oplossing: TV uit Ff wachten……TV weer aan. Je mist dan wel stuk van programma. Helpdesk TMobile hebben alleen de oplossing. Resetten, resetten. Ik denk meer dat het aan de decoder/box ligt. Maar dat zullen ze niet gauw toegeven. Tele2 stuurde bij problemen heel vaak nieuwe decoder. We gaan het zien

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @bw.matt, het is begrijpelijk dat de standaard oplossingen op een gegeven moment wel allang de revue gepasseerd zijn. Probeer er echter wel rekening mee te houden dat wanneer collega's je doorgaans wijzen op een herstart van de box, dat het modem ook herstart dient te worden. Het modem staat inmiddels bijna twee maanden onafgebroken aan en is bijna net zolang al online (54 dagen). Als er fouten in de WAN (het signaal/de diensten) sluipen, kunnen die er alleen uitgehaald worden wanneer de volledige verbinding opnieuw opgestart wordt. Zou je alsjeblieft zowel het modem, als de TV Box op de onderstaande manier willen resetten?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik ben er vrij zeker van dat het probleem met haperen in de verbinding zit gezien de vele errors die ik in het scherm krijg tijdens de lijnmeting.

 

Reputatie 1

Top. Ga het gelijk doen. Ik hou je op de hoogte