Beantwoord

TV Box werkt niet naar behoren

• 2 September 2022
  • 5 reacties
  • 130 Bekeken

Sinds een week hebben we zonder iets gewijzigd te hebben problemen met onze tv box. Het beeld hapert, valt weg en er is geen geluid. Deze hele checklist: 

al afgegaan. Geen resultaat. Internet is prima, kabels zijn prima. Alles normaal. 

Stekker eruit en tv box opnieuw starten is de tijdelijke oplossing. Na opnieuw opstarten van de box werkt alles weer prima voor zolang de tv aan staat. 

Doen we de tv uit stopt de tv box ook met werken zoals het zou moeten. En moeten we hem dus weer opnieuw starten voor we tv kunnen kijken. Erg irritant.. 

Wat te doen..

icon

Beste antwoord door Lisa 6 September 2022, 10:55

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @TimTim91, heel goed dat je je hier meldt! Super dat je de stappen uit het topic al hebt gevolgd, al had ik gehoopt dat je daarmee van jouw problemen af zou zijn gekomen. Hier help ik je dan ook met alle liefde bij. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit bij alle zenders of bij specifieke zenders / programma's? Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en hierin zie ik dat het modem al erg lang onafgebroken aan staat. Ik wil je dan ook vragen om de volgende handeling te verrichten. Wil je eens het modem van de stroom halen? Stop vervolgens na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Merk jij hierna een verbetering?

Ook wil ik je vragen om de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan te sluiten op zowel de TV Box als de tv. Ik hoor heel graag van je of de oplossing hier voor jou tussen zat. Zo niet, dan ga ik gelijk weer verder voor je aan de slag om dit te fixen! 💪

Bedankt voor je reactie Lisa.

Ik heb ons modem opnieuw gestart zoals je hiervoor hebt omgeschreven. En ik dacht even dat het probleem was opgelost. Gisteren de hele dag geen problemen. Vanochtend deed ik de tv aan en helaas toch weer hetzelfde probleem. 

Ook de HDMI kabel opnieuw aangesloten. Had geen effect. Ook nog geprobeerd of een andere HDMI ingang in de tv verschil maakte maar ook niet. 

Hoor graag wat ik verder kan doen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @TimTim91, bedankt voor het uitvoeren van de instructies en je terugkoppeling, we gaan weer verder met het stappenplan zodat je straks ononderbroken kunt genieten van alle zenders! 

Zou je het witte network terminal kastje kunnen resetten, alsjeblieft? Dat is het kastje dat het modem verbindt met het FTU (aansluitpunt) en ervoor zorgt dat de verbinding geconverteerd wordt (Media Converter). Ik zie dat deze inmiddels 115 dagen online is en wil testen of hier wellicht een verminderd signaal van uitgaat.

Hoi Jason,

Bedankt voor je suggestie, ik heb het kastje nog niet gereset. Inmiddels een week zonder problemen tv. Mocht het toch nog weer fout gaan zal ik het witte network kastje resetten. Voor nu blijf ik overal af zolang het werkt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @TimTim91, super fijn om te lezen dat je inmiddels probleemvrij bent! 😁 Daar ben ik blij om. Yes, super. En trek ook vooral weer aan de bel als je nog andere vargen hebt. Maak er een mooie dag van! 

Reageer