Beantwoord

tv valt uit

  • 7 March 2023
  • 7 reacties
  • 410 Bekeken

Mijn tv valt dagelijks een paar keer spontaan uit. Soms geeft het zelfs een aantal seconden aan waarin de verbinding verbroken wordt. Wat kan ik hier aan doen ??

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 28 March 2023, 16:05

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @gijsvanvulpen, welkom op onze Community! Ik help je hier graag mee.

 

Ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen, ervaar je dit op beide TV Boxen of alleen op één? Kan je voor mij het modem en de TV Boxen (waar je dit op ervaart) een powerflip geven? Hoe je dit doet lees je in dit topic:  

 

 

Gebeurt dit nou nog, na de powerflip? Kan je de TV Boxen dan een factory reset geven? De uitleg hiervan staat ook in het topic. Heeft dit niet gewerkt? Geef mij dan een seintje, dan duiken we er samen verder in!

Beste Tommie,

Dank voor het meedenken. Ik heb alles maar weer eens geresset. Het heeft niet geholpen en het is nu zelfs weer zo dat al mijn zenders weer niet op volgoorde staan. Daar heb ik eerder uren voor aan de telefoon gezeten met een deskundige, maar die kwam er niet uit. Ik heb toen maar alle zenders favoriet gemaakt en toen ging het wel goed, maar nu ik weer geresset heb is het weer zo, dat ik na ned 1 direct bij de regionale zenders uitkom. Nu is de uitval op beide tv boxen wel veel storender dan de rommelige zenders, dus graag een oplossing voor de uitval. b.v.d. groeten: Gijs van Vulpen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gijsvanvulpen, bedankt voor je reactie! Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hier naar kijken en hopelijk kunnen ze dit euvel verhelpen. Voor nu kan je gebruik maken van onze TV Anywhere App, hier kan je zonder een TV Box als nog televisie kijken! Ook hebben we een Webversie hiervan. Ik wacht de reactie af van onze techneuten. Er wordt contact met je opgezocht als hier meer over bekend is!

Ook ik blijf er last van houden. Regelmatig haal ik de stroom er af, maar dat helpt niet. ook heb ik al eens nieuwe tv kastjes gekregen maar het probleem blijft zich voordoen. Meestal krijg ik het beeld: afsluiten na 59 seconden. Een paar keer per dag. Wat is de oplossing???

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gijsvanvulpen, goed dat je hierop terug komt, ik help je heel graag om dit op te lossen! De TV Boxen hebben een stand-by timer voor 4 uur. Kan het kloppen dat de TV Boxen zichzelf na 4 uur uitschakelen? Je kan dit verhinderen door eens per vier uur de afstandsbediening te gebruiken zodat de TV Box doorheeft dat je er nog actief gebruik van maakt.

Mocht dit niet het probleem zijn: heb je de TV Boxen direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals stroomnetadapters of een eigen router of switch? Graag wil ik je aanraden om ze, bij wijze van test, direct aan te sluiten op het modem.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, ik zie je graag genieten!

Hoi @gijsvanvulpen, goed dat je hierop terug komt, ik help je heel graag om dit op te lossen! De TV Boxen hebben een stand-by timer voor 4 uur. Kan het kloppen dat de TV Boxen zichzelf na 4 uur uitschakelen? Je kan dit verhinderen door eens per vier uur de afstandsbediening te gebruiken zodat de TV Box doorheeft dat je er nog actief gebruik van maakt.

Mocht dit niet het probleem zijn: heb je de TV Boxen direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals stroomnetadapters of een eigen router of switch? Graag wil ik je aanraden om ze, bij wijze van test, direct aan te sluiten op het modem.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, ik zie je graag genieten!

Hoi @gijsvanvulpen, goed dat je hierop terug komt, ik help je heel graag om dit op te lossen! De TV Boxen hebben een stand-by timer voor 4 uur. Kan het kloppen dat de TV Boxen zichzelf na 4 uur uitschakelen? Je kan dit verhinderen door eens per vier uur de afstandsbediening te gebruiken zodat de TV Box doorheeft dat je er nog actief gebruik van maakt.

Mocht dit niet het probleem zijn: heb je de TV Boxen direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals stroomnetadapters of een eigen router of switch? Graag wil ik je aanraden om ze, bij wijze van test, direct aan te sluiten op het modem.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, ik zie je graag genieten!

Dank voor dit snelle bericht. Die timer zal het zijn maar kan die er niet af of verlengd worden? Het is soms wel heel storend. Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gijsvanvulpen, graag gedaan en fijn dat we in ieder geval de oorzaak gevonden hebben! Heel graag had ik de lengte van de timer voor je aangepast, alleen staat deze vast op 4 uur. Als je eens per 4 uur gebruik maakt van de afstandsbediening zal de TV Box gewoon actief blijven en het indrukken van de volumeknop zal al volstaan.

Desondanks wil ik je nog veel kijkplezier toewensen!

Reageer