Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 4

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


687 reacties

Reputatie 2

Hallo @Lisa , ik heb zojuist bericht gekregen dat mij €  68,02 gaat worden gecompenseerd.

Maanden geleden heb ik aangegeven dat ik het niet eens was (en ben) met de berekening van de compensatie vanaf het moment dat ik ZELF dit topic had gevonden.

T-Mobile heeft mij noch via de klantenservice, noch via de website bericht dat dit topic de enige manier was om in aanmerking te komen voor compensatie.

Daarbij is het op jullie website genoemde compensatieformulier niet te vinden, net zo min als het klachtenformulier.

Zoals eerder aangegeven/gemeld heb ik sinds mei 2018 doorlopend problemen gehad.
Voor mijn gevoel ben ik al die tijd aan het lijntje gehouden, omdat de dienstverlening tot de dag van vandaag niet goed werkt.

Daarbovenop heeft T-Mobile de TV Dienstverlening eenzijdig gewijzigd, waardoor mijn internetsnelheid nu wordt gebruikt voor het leveren van die nieuwe TV Dienst.

Ik heb destijds een Internet EN TV en Bellen afgesloten, niet of/of/of.
Ter vergelijking: Ik huur in een huis een kamer voor Internet. En ook een kamer voor TV. En ook een kamer voor Bellen. En nu heeft de huisbaas eenzijdig besloten dat ze met z'n allen in dezelfde kamer moeten gaan wonen. Onacceptabel.

Bij klachten kreeg ik te horen dat ik mijn internetsnelheid zelf kon ophogen, wat ik eveneens niet acceptabel vind.
Daarnaast lost dat de problemen met de nieuwe TV Dienstverlening niet op.
Er zijn in dit forum en dit topic meer dan genoeg meldingen van klanten (zoals @MetaframeNL en @apis4) met een gigabit verbinding die dezelfde problemen ervaren als ik.

Rest mij  nu dus niets anders dan een klacht indienen
Volgens de richtlijn klachtenbehandeling van T-Mobile moet ik eerst proberen om er samen met T-Mobile uit te komen. Ik neem aan dat al mijn telefoontjes en melding hier daartoe volstaan.
Kun je dat bevestigen?

Dan kan ik me gaan wenden tot de ACM en de Geschillencommissie

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HJHome, ik had heel graag op een andere reactie gehoopt! Eerder heb ik aan je uitgelegd dat ik je heel graag tegemoet wil komen, maar dat ik dat enkel kan doen voor het bitrate stuk dat in dit topic centraal staat en voor de logs achter de schermen die ik in kon zien. Ik som dan ook graag nog eens mijn reacties van enkele maanden geleden op, waarin ik uitleg waarom ik geen andere compensatie voor je kan regelen:

De vergoeding die expliciet in dit topic geldt, daarbij is de afspraak dat we de datum aanhouden waarop de eerste melding is gemaakt. Dit geldt voor iedereen. Omdat jij ook issues omschreef waar de vergoeding voor dit onderzoek niet op is gebaseerd, heb ik jouw dossier enkele maanden geleden nog eens goed doorgespit. Ik zag hier enkel in terug dat je vorig jaar geen beeld hebt gehad en op basis daarvan wilde ik je alsnog graag verblijden met aanbieden van een gratis zenderpakket naar keuze voor twee maanden. Daarnaast gaf ik in jouw andere topic eerder ook aan dat ik de door jou gevraagde compensatie niet kan aanbieden. Als er iets anders mogelijk was, dan had ik dat zeker met je gedeeld. 

Weet dat ik het heel rot vind dat je dit gevoel eraan hebt overgehouden, want ik wilde je juist verblijden met deze compensatie. Echter hoop ik wel dat je begrijpt dat ik nu geen compensaties meer in kan dienen van enkele jaren geleden. Ik kom er heel graag via deze weg samen met jou uit, maar ik kan verder op het gebied van compensaties niks meer voor je betekenen. Nogmaals excuses daarvoor. Yes, jij kunt uiteraard ook verwijzen naar het verkeer dat wij hier op de Community hebben gehad. Als je nog andere punten hebt, dan hoor ik die graag. Ik wil namelijk niets liever dan je helpen! 

 

Reputatie 2

Hallo @Lisa 

Kan me voorstellen dat je op een andere reactie hoopte.
Het ligt niet aan jouw inspanningen hierin, alle lof daarvoor en dank voor de tijd die je erin hebt gestoken.

Ook dank voor het aanbieden van een themapakket, maar daarmee voel ik me niet voldoende gecompenseerd voor de slechte dienstverlening waarmee ik al die tijd te maken heb.
Daarnet heb ik mezelf terug gemigreerd naar het oude TV platform. Kraakhelder beeld, geen vertraging tussen audio en video en geen enkele hapering in het TV beeld als ik een 1Gb file download. (Dankjewel @TMTV !)


En als laatste dank voor het aangeven dat ik naar de berichtgeving op dit forum kan verwijzen.
Ik ga me wenden tot de ACM en de Geschillencommissie over deze kwestie

Fijne avond

Reputatie 4

@HJHome zou je mij daarin mee willen nemen of van op de hoogte willen houden? 

Reputatie 2

Hoi @MetaframeNL 
Natuurlijk wil ik dat doen, samen staat vast sterker
Doe ik dat hier in jouw topic of maken we een eigen topic daarvoor aan of ...?
Ik heb geen idee hoe dat moet/kan volgens de forumregels, jij wel?
 

Reputatie 4

Laten we het centraal houden in dit topic @HJHome 

Reputatie 2

Prima @MetaframeNL 

Fijne avond

Reputatie 1

@Lisa zou je mijn compensatie ook nog in orde willen maken? In je eerder reacties heb je aangegeven dat ik hierover een PB zou ontvangen, maar dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HJHome, merci voor het compliment! Heel fijn dat je nu zonder problemen tv kunt kijken. Houd er alleen wel rekening mee dat dit niet iets voor de lange termijn is. Maar ik ben blij dat je hier nu van kunt genieten. Ik hoop dat de Geschillencommissie nog iets voor je kan betekenen. Voor nu alvast een heel mooi weekend!

Hi @A1rf0rc3, goed dat je het aangeeft! Ik ben nog niet aan iedereen in het topic toegekomen, excuus daarvoor. Zojuist heb ik de vergoeding voor jou in orde gemaakt. In een privébericht geef ik je hier meer informatie over. 

Hi allemaal, ik wil jullie in dit bericht heel graag van een heldere en langverwachte terugkoppeling voorzien! Samen met mijn collega die in charge is/was van het bitrate onderzoek, zijn wij tot een conclusie gekomen. Het onderzoek wordt gesloten en het bitrate issue wordt meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond, maar ik zal niet meer expliciet de updates hiervan met jullie kunnen delen. Zo voeren wij ongemerkt ook verbeteringen door zonder deze te vermelden aan klanten (bijvoorbeeld door ons netwerk te verbeteren). Ik ben super blij dat jullie hier een tijd terug melding van hebben gemaakt en zo betrokken zijn geweest, zodat hier nu de focus voor is en dit onderwerp aan het licht is gekomen.

Ik ga dan ook aan de slag met de laatste vergoedingsronde, omdat dit de uitkomst van mijn collega is. De vergoeding maak ik volgende week in orde, zodat de hele maand mei nog vergoed wordt. Dit topic ga ik uiteraard niet sluiten, maar inhoudelijk is het niet zinvol om hier langer over door te gaan. Weet dat jullie te allen tijde met jullie vragen bij mij terechtkunnen, daar verandert niets aan! ❤

Even screenshotten voor de Gebakken Lucht Award 2021/22 😄🤣

We zijn nu 30 dagen verder, is er al wat verbeterd aan de slechte beeldkwaliteit? Mijn persoonlijke mening is dat we met een kluitje het riet worden ingestuurd en nog geen enkele poging is ondernomen om het probleem op te lossen. Wat een afgang.

 

Reputatie 4

Dit speelt al een jaar en het is er nog geen pixel/blokje beter op geworden helaas. 

Reputatie 4

Het is overigens weer eens zo ver @Lisa

Rtl5 heeft al een dag of 2 stilstaand beeld, kan geen programma's terugkijken op Rtl5 ook dat geeft stilstaand beeld. Kijk ik t terug op de telefoon is het helemaal raar. Meer mensen last van? 

Reageer