Beantwoord

vertraging sport uitzending

  • 10 May 2021
  • 29 reacties
  • 596 Bekeken

Sinds 2 weken tmobile tv en internet, echter viel het me gisteren pas op, dat een sportuitzending een seconde of 30 achterloopt, nu zullen meer mensen dit al wel aangekaart hebben, maar gaat deze tijd nog verkort worden, naar een accepteerbare 10 seconden of iets dergelijks ? Heb gisteren de telefoon tijdens de uitzending maar niet meer aangeraakt.

 

 

icon

Beste antwoord door Jason 10 May 2021, 16:54

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Sinds 2 weken tmobile tv en internet, echter viel het me gisteren pas op, dat een sportuitzending een seconde of 30 achterloopt, nu zullen meer mensen dit al wel aangekaart hebben, maar gaat deze tijd nog verkort worden, naar een accepteerbare 10 seconden of iets dergelijks ? Heb gisteren de telefoon tijdens de uitzending maar niet meer aangeraakt.

 

 


Heb onlangs nog een comment gezien dat ze hoopten iets van vooruitgang geboekt te hebben voordat de EK begint ...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Peter de Harder, welkom op de Community!

Zoals @apis4 correct opmerkt, willen we dit graag nog vóór de aanstaande sportzomer verminderen. Op dit moment wachten we nog op een update van onze leveranciers zodat we een concreter beeld kunnen krijgen van de tests en wat we op relatief korte termijn kunnen verwachten. Er ligt veel druk op de developers en testers om dit nog vóór het EK te kunnen verminderen. Het is een ingewikkelder issue dan het zo op het eerste oog lijkt te zijn, maar staat zeer hoog in de prioriteitenmap. Het is niet leuk om de halve wijk al te horen juichen als Oranje straks een doelpunt scoort tegen Oekraïne (13 juni), maar we gaan het zien. Ik hoop echt heel hard dat we dit weten in te dammen tot een acceptabele achterstand - inderdaad richting de tien seconden zoals gebruikelijk is in een Live-uitzending.

We komen hier spoedig op terug!

Reputatie 2

Is hier al nieuws over ? Ik word weer klant vanwege de prijsverhoging bij Ziggo. Als het niet opgelost wordt overweeg ik ziggo alleen voor tv te nemen. Dure oplossing maar per saldo goedkoper dan alles bij ziggo (1 gig abo)

Reputatie 7
Badge +7

@el flaco Er is nog geen nieuws over, maar ik heb nagevraagd bij ons TV team wat de status is qua verbetering/vermindering. Hier kom ik uiterlijk vrijdag nog op terug!

Ik snap je keuze in dat geval uiteraard 100 procent en vind het jammer dat we nog geen aanzienlijke vermindering in de vertraging hebben kunnen toepassen, maar dat moment komt gestaag dichterbij.

Het EK staat nu echt bijna voor de deur, moet ik me al uitnodigen bij mn buurman, of krijgen we zelf de doelpunten net zo snel te zien ?

Ook ben ik benieuwd of hier al meer bekend over is. Het is nog net iets meer dan een week dat het EK al begint...

Reputatie 2

Ik ben ook benieuwd

Als je via de Appletv app kijkt is de vertraging nog groter dan via het kastje. Wordt dit ook meteen aangepakt?

30 seconden vertraging is wel zorgelijk en niet van deze tijd. Tijdens het EK schaam je je kapot als je met vrienden zit te kijken en je hoort de buren al 30 deconden eerder juichen (of huilen).

Reputatie 2

Dat wordt leuk met alle app groepen die los gaan en jij moet het doelpunt nog zien....

Reputatie 6
Badge +2

Geluid van de tv uitzetten en dan het geluid van de radio aan, hoor je het doelpunt al terwijl je het nog niet heb gezien, lijkt een beetje op een straaljager die hoor je ook voor je hem ziet.

Reputatie 3

Ik heb liever dat ze iets aan de kwaliteit van de streams gaan doen, sinds ik over ben naar het nieuwe platform is de beeldkwaliteit ontzettend achteruit gegaan. Leuk hoor voetbal, maar bij snelle bewegingen blijft er van het veld door compressie niets over. Word een groene wazige veeg. UITERMATE TELEURSTELLEND! Ik wil t oude platform terug!

Reputatie 6
Badge +2

@MetaframeNL  Je heb volkomen gelijk, zelf zit ik nog op het oude platform, en als ik alle topics zie van het nieuwe platform krijg nu al de bibbers wanneer het bericht komt dat ik word overgezet.

Van alle problemen zoals vertraging van de streams of wazig beeld geen last,  een optie zou kunnen zijn oude platform kunnen blijven gebruiken en dan  in de primaire vorm, dus zonder box met harddisk, wie wil opnemen moet dan wel over naar nieuw platform

Reputatie 3

Wat nog triester is dat de monteur die vandaag geweest is me wist te vertellen dat dit ligt aan het feit dat we nu dus naar de ADSL streams zitten te kijken want dat is handiger van Tmobile... . Op glasvezel wel te verstaan! Dus max 6mbit streams, ja dan kun je 1080p uitzenden. Maar moet er zoveel compressie overheen dat je effectief naar een 480p stream zit te kijken. YouTube ziet er op 1080p nog beter uit! 

Reputatie 6
Badge +2

Zoals wel vaker aangekaart in diverse forums over dit onderwerp waren er op glasvezel geen betere streams dan die van Glashart Media, helaas door KPN direct na overname de nek omgedraaid, en wat betreft ADSL streams op glas door KPN dat klopt volkomen.

 

Reputatie 3

Klopt, maar is vooralsnog geen reden om ze kapot te knijpen zoals ze nu doen. Met het oude platform kon het ook. Ik ga dus sowieso niet het volle pond betalen nu ze het blijkbaar nodig vinden om de tvdienst uit te kleden met deze prut streams. Ik ben hier oprecht boos over. 

Poeh, klinkt niet best. Ik moet eerlijk zeggen dat de twijfel bij mij begint toe te slaan. Ben onlangs overgestapt van Ziggo naar T-mobile. Activatie in Juni.. het zweet breekt me uit als ik de berichten zo hier lees. Dan maar bij het (duurdere) Ziggo blijven. Reden was vooral dat T-mobile goedkoper is maar ja, goedkoop = duurkoop? Ik zal het zelf moeten ervaren maar vraag me oprecht af of ik het wel wil gaan ervaren haha

Reputatie 3

Met internet zijn ze heel aantrekkelijk, maar met het nieuwe tv zijn ze ronduit bagger! Als je tv kwaliteit belangrijk vind raad ik je aan niet over te stappen. Ziggo heeft hoe dan ook het beste beeld! 

Blijft lang stil

Reputatie 6
Badge +2

Lees ik alle topics over dit onderwerp dan kun je maar een heel simpele conclusie trekken en wel dat T-Mobile met de uitrol van het nieuwe platform te veel hooi op de vork heeft genomen, men had beter het oude platform in de lucht kunnen laten, en alleen het opnemen op de HD vervangen door in de “cloud".

In mijn beleving is het probleem van de vertraging simpel op te lossen door de streams 1 op 1 door te geven zoals werd gedaan door Glashart Media dan krijg je een betere kwaliteit dan door al dat bewerken en kwaliteit verlagen, op de eerste plaats is dat helemaal niet nodig zelfs op ADSL is de download hoog genoeg.

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, er wordt ontzettend hard geknald om de vertraging te verminderen. Of dit nog vóór de start van het EK gaat lukken, kan ik nu niet zeggen omdat we dat nog niet weten. Maar ik beloof jullie dat het belang van een verminderde vertraging enorm hoog staat binnen alle onderzoeksteams!

Sorry dat het een tijdje stil geweest is vanuit onze kant: alle TV-specialisten zijn vrijwel non-stop bezig om dit te onderzoeken. Ik zal jullie voortaan vaker van een update voorzien - ook als er niets te melden valt. Het is belangrijk om jullie hierin mee te nemen natuurlijk!

 

Reputatie 3

Hi all, er wordt ontzettend hard geknald om de vertraging te verminderen. Of dit nog vóór de start van het EK gaat lukken, kan ik nu niet zeggen omdat we dat nog niet weten. Maar ik beloof jullie dat het belang van een verminderde vertraging enorm hoog staat binnen alle onderzoeksteams!

Sorry dat het een tijdje stil geweest is vanuit onze kant: alle TV-specialisten zijn vrijwel non-stop bezig om dit te onderzoeken. Ik zal jullie voortaan vaker van een update voorzien - ook als er niets te melden valt. Het is belangrijk om jullie hierin mee te nemen natuurlijk!

 

Hey @Jason , hoe zit het met de kwaliteit van de streams? Gaat men daar nog wat aan doen? Sinds ik over ben ervaar ik gewoon dat de kwaliteit ontzettend achteruit is gegaan. Ik heb meermaals contact gehad met de HD. gisteren een monteur geweest die alles heeft nagelopen en het modem omgewisseld heeft, dit heeft zoals verwacht geen verbetering opgeleverd. Zoals ik het van de monteur heb begrepen zijn de streams gelijk getrokken met die van ADSL,dat is natuurlijk heel handig voor Tmobile maar ik ervaar het als een ontzettende achteruitgang en degradatie ipv update van de dienst. Zit hier nog wat voor in de planning?

Ik mag graag sport kijken maar als het voetbalveld of de racebaan een egale knipperende veeg blijft zonder detail ga ik overstappen. 

Reputatie 7
Badge +2

@MetaframeNL heb je al geprobeerd de resolutie van de TV Box aan te passen naar 1080P50 of 1080I50? Standaard staat deze vaak op 60Hz en dat geeft vooral bij sport een slechtere kijk ervaring. Ik kon in dit topic niet snel terugvinden of dit al aangepast is bij jou of niet.

Reputatie 3

@MetaframeNL heb je al geprobeerd de resolutie van de TV Box aan te passen naar 1080P50 of 1080I50? Standaard staat deze vaak op 60Hz en dat geeft vooral bij sport een slechtere kijk ervaring. Ik kon in dit topic niet snel terugvinden of dit al aangepast is bij jou of niet.

Yes, 1080p/i  50hz geven geen verschil. Ik heb meerdere keren met de helpdesk gechat en monteur gehad. Heb voor de zekerheid ook alle beeldbewerkingsopties van de tv uitgezet. Dit zit 'm echt puur in de compressie die men gebruikt voor de streams. 

Reputatie 2

Dit is toch een lachertje. Al een jaar zijn ze ermee bezig. Wie verwacht nu nog dat dit voor het EK is gefixt? Niemand. En maar warm houden die klanten. 

En als zou de vertraging weg zijn, dan zit je nog naar een slechte kwaliteit stream te kijken. En dat op glasvezel.

Het is toch te gek dat ‘vroeger alles beter was’. Toen had je nog streams van 16mbit per sec én dvb-c over je glasvezel naar binnen. Nu krijg je een prut stream met 30 sec vertraging.

De vertraging verminderen zal ze vast wel lukken, maar met een 30% vermindering heb je nog 20 sec vertraging. Ik zou zeggen: zoek een andere provider en kom pas terug als de streams om aan te zien zijn en er geen vertraging is. 

Een paar jaar geleden had ik t-mobile glasvezel, perfect beeld en zelfs 2 sec voorsprong op ziggo. Nu ligt hier glasvezel aangelegd door t-mobile in de straat en wil heel graag terug naar t-mobile, maar dan met het oude platform. Dat nieuwe zit toch niemand op te wachten.

 

Ik hoop dat ze heel veel klachten krijgen de komende weken tijdens het EK, want dan ziet /hoort zelfs ome Henk wat voor vertraging er in zit omdat de hele straat juicht (of jankt ;-) ). 

Reageer