Beantwoord

Wegvallend geluid bij opnames (2)

  • 13 January 2022
  • 67 reacties
  • 889 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik heb in deze community al vaker gezien dat klanten last hebben van wegvallend geluid bij het afspelen van opnames. Bij mij gebeurt dat tot op de dag van vandaag ook. Je zit een opname te bekijken / luisteren en plotseling valt het geluid weg, de rest gaat door gewoon door. Als je helemaal stopt met kijken en op een later moment weer gaat kijken (of vooruit spoelen) dan heb je vaak kans dat het geluid dan wel doorgaat). Ik ben slechts 3-4 maanden bij T-mobile en heb alles nieuw gekregen (waaronder een kleine amino TV ontvanger (Amino Aria 710X). De opnames van mij zijn cloud opnames. Het is me (nog) niet opgevallen dat het ook gebeurt als ik op mijn telefoon opnames bekijk. Het lijkt dan ok verband te houden met de ontvanger. Het is uitermate vervelend, frequentie is zeker bij 1 op de 5 opnames, wellicht vaker. Omdat ik geen topic vond met een definitieve oplossing wil ik dit opnieuw aankaarten. Ik zal hiervoor ook telefonisch nog een klacht indienen. Graag een reactie!  

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

67 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal,

Graag wil ik ook in dit topic laten weten dat het issue met wegvallend geluid bij Cloud Opnames inmiddels is verdwenen. Echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Excuses hiervoor! Als het goed is, zouden jullie dan ook geen issues meer moeten ervaren wanneer jullie een programma terugkijken die al is afgelopen. 

Als advies zou ik willen meegeven om gebruik te maken van Terug Kijken als jullie iets willen kijken wat op dat moment nog bezig is. Hier kan je ook bij veel zenders vooruitspoelen. Weet dat dit in ieder geval gesignaleerd is en dit gaat ook worden aangepakt. Zodra hier meer duidelijk over is, laat ik dat uiteraard tegen die tijd weten! 

Reputatie 6
Badge +6

@Dennyhim321 Dank je wel voor de info! Goed dat je aangeeft dat je dit ook vooral na het pauzeren van een opname hebt. Waar ik nog naar benieuwd naar ben, is of je dit ook hebt wanneer je de opnames via de mobiele app TV Anywhere terugkijkt. Valt het geluid dan ook weg op dezelfde momenten of werkt het juist hier wel goed? Het issue zou namelijk opgelost zijn, maar anders ga ik voor jou nog op verder onderzoek wat het kan zijn!

Ook wij hebben het probleem van wegvallend geluid tijdens het bekijken van opnames. Hierbij maakt het niet uit of of het programma nog bezig is of dat het programma van bijvoorbeeld een dag terug is.

Het lijkt wel vaker voor te komen als we tussentijds de opname op pauze hebben gehad. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @TheGuide, allereerst welkom bij T-Mobile voor thuis! Super leuk dat jij je hier op de Community hebt aangemeld en merci voor het melden. Zodra dit wordt opgelost, dan gaan we dat zeker laten weten. Ik durf nog niet te zeggen wanneer dit gaat zijn, maar onze technische dienst is zich bewust van dit issue. Momenteel is de enige optie om programma's te kijken die nog bezig zijn via Terug Kijken en kun jij enkel de zenders doorspoelen waarbij dat staat vermeld in ons zenderoverzicht: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht. Als hier een andere workaround voor mogelijk is, dan ben jij de eerste die het hoort. Weet jij voor nu voldoende? 

Mocht jij nog andere punten hebben, geef die dan ook vooral hier door. Ik zet dat namelijk met liefde door naar onze specialisten, zodat jullie volop van jullie abonnement kunnen genieten! 🎈

Ik sluit me aan bij de personen die nog problemen hebben. Zowel gisteren als vandaag bij het kijken naar een opname, terwijl het programma nog bezig was. We horen graag wanneer dit opgelost is.

We zijn nieuw bij TMobile en kijken via opname omdat we dan het eerste deel (lees laatste van het vorige programma) kunnen doorspoelen wat niet lukt bij veel zenders als we terug kijken via de TV gids of blauwe knop op de afstandsbediening. Als er een slimme tip is om door te spoelen als je 10 minuten na aanvang van het programma de tv aanzet en terug wilt kijken hou ik me ook aanbevolen! Scheelt ook opnemen en verwijderen als we wel op tijd zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Thanks voor de snelle reactie @Elsxxxp! Als advies zou ik willen meegeven om gebruik te maken van Terug Kijken als je iets wil kijken wat op dat moment nog bezig is. Hier kan je ook bij veel zenders vooruitspoelen. Weet dat dit in ieder geval gesignaleerd is en dit gaat ook worden aangepakt. Zodra hier meer duidelijk over is, laat ik dat uiteraard tegen die tijd weten! 

@Lisa bedankt voor je antwoord. Ik denk idd dat het opnames betreft van uitzendingen die op dat moment nog bezig zijn. Helaas moeten we dit veelvuldig doen, aangezien je na pauzeren niet vooruit kunt spoelen! Het is me een raadsel waarom dit bij TV Thuis niet kan (bij Ziggo is dit geen enkel probleem). Wordt hier ook nog aan een oplossing gewerkt?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Elsxxxp, heel goed dat jij je in dit topic meldt! Ik had heel graag gelezen dat jij zonder problemen van al jouw opnames genoot. De definitieve oplossing is onlangs door mijn collega's van de technische dienst doorgevoerd, dus ik vind het heel rot om te lezen dat jij nog problemen ervaart. Kan je laten weten of de aflevering nog bezig was terwijl jij deze terug aan het kijken was? Zoals ik hierboven ook heb vermeld, is het issue van het wegvallende geluid bij opnames onlangs verholpen, echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Sorry! 

Ik sluit me aan bij de lange rij probleem gevallen. Ook sinds een week klant bij tmobile thuis, en al veel problemen gehad. Sommige zijn opgelost en andere nog niet. 

Het probleem met wegvallend geluid heb ik ook. Powerflip al geprobeerd, maar lost niets op.

Graag een definitieve oplossing voor dit irritante probleem.

Reputatie 7
Badge +4

Super dat je dit aangeeft @Abbenhuis! Yes, zodra ik hier meer over te horen krijg dan laat ik dat zeker weten. Dankjewel! 

@Lisa Helemaal goed! Ja, de uitzending was iid nog bezig; we liepen denk ik 20 minuten ‘achter’.

In dat geval wacht ik met spanning ‘de volgende update’ af waar jij naar verwijst 😄 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Abbenhuis, heel goed dat je dit gelijk aangeeft! Kan je laten weten of de aflevering nog bezig was terwijl jij deze terug aan het kijken was? Het issue van het wegvallende geluid bij opnames is verholpen, echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Excuses hiervoor! Klopt het dat jij dit enkel hebt gemerkt bij een aflevering die op dat moment nog bezig was? Ik hoor het graag van je! 💪

 

@Lisa Het is vervelend om te zeggen, maar vanavond speelden we de opname van GTST af en na 28 minuten was het geluid weg.
Afspelen stoppen en opnieuw starten loste het op, maar het euvel is dus jammer genoeg toch nog niet verholpen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Abbenhuis, super dat jij dit hier deelt! Ik vind het echt heel erg fijn om te lezen dat het weer goed lijkt te gaan. Heel veel kijkplezier! 

@Lisa Tot en met vandaag is het euvel niet meer opgetreden.
Ik blijf nog even voorzichtig maar het lijkt er op dat jullie het lek boven water hebben gekregen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @BartCornelissen, wat een ontzettend fijn nieuws! Ik snap helemaal dat je dit nog even wilt afwachten, maar ik ben al super blij om dit te lezen. Heel graag gedaan, jij heel erg bedankt voor het testen. Houd ons vooral op de hoogte en geniet vandaag van het mooie weer! ✨

Hi allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen! Als jullie inmiddels al in de gelegenheid zijn gekomen om te testen, dan hoor ik graag of alles weer vlekkeloos bij jullie werkt! 

Beste @Lisa / @Ginny,

Ik heb sinds vrijdag wel wat opnames bekeken en inderdaad geen problemen meer ervaren. Ik vind het nog te vroeg om definitief te zeggen dat het opgelost is maar ik heb vertrouwen en wil jullie alvast bedanken! Ik zal na een tijdje nog een definitieve update geven! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen! Als jullie inmiddels al in de gelegenheid zijn gekomen om te testen, dan hoor ik graag of alles weer vlekkeloos bij jullie werkt! 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Abbenhuis, je hoeft geen update te draaien hiervoor, je zou eventueel voor de zekerheid de TV Box voor twintig seconden kunnen loskoppelen van de stroom als je gebruik maakt van een box. Laat je weten of alles weer naar behoren werkt?

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Heb ik misschien toch het verkeerde besluit genomen door op te zeggen… Maar: “the proof of the recording is in the listening”!

@Lisa Dat is mooi nieuws!! Begrijp ik goed dat ik ‘niks’ hoef te doen (update draaien oid)?
Ik laat over een paar dagen iig weten wat de ervaringen zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik ben ontzettend blij dat ik het volgende met jullie kan delen! Ik heb vandaag te horen gekregen dat het issue van wegvallend geluid bij Cloud Opnames is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie sinds vandaag weer Cloud Opnames kunnen maken en die vervolgens zonder wegvallend geluid kunnen bekijken? De opnames van hiervoor konden niet meer hersteld worden, maar vanaf nu zou alles weer vlekkeloos moeten werken. Ik kijk uit naar jullie reacties om zeker te weten dat dit probleem is gefixt. Dit zou een heel mooi begin van het weekend zijn! ✨

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @BartCornelissen! Yes, zodra ik wat nieuws hoor: dan laat ik dat gelijk aan jullie weten. Ik ben zelf ook benieuwd naar de uiteindelijke fix! 😁

@Lisa: Zeker goed nieuws en mooi dat het gevonden en (snel) gefixed kan worden! Het zal wel een firmware update van de ontvanger worden schat ik. Bedankt voor de terug koppeling, dan wachten we nog even af en hoor ik graag als er een release datum bekend is!

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ontzettend bedankt voor jullie geduld en fijne medewerking van de afgelopen tijd! Ik heb goed nieuws: de algemene fix voor dit issue is nabij. Er zijn dan ook geen concrete voorbeelden meer nodig en onze IT-afdeling is een algemene fix voor iedereen met dit probleem aan het ontwikkelen. Ik hoop hier deze week nog meer over te horen en dan deel ik dat gelijk met jullie! Het wordt dus niet individueel aangevlogen, maar algemeen.

Hi @Abbenhuis, heel terecht dat jij dit hier checkt! Ik ben gelijk met jou mee gaan kijken en ik heb verhaal gehaald bij de collega die het onderzoek op opgelost neer heeft gezegd. Er is iets niet helemaal goed gegaan, dus jij kan deze e-mail negeren. Sorry voor de verwarring. Ik heb wel ander goed nieuws wat voor iedereen geldt, check mijn update hierboven!

Hi @BartCornelissen, dankjewel voor jouw compliment! Helemaal begrijpelijk dat jij een concrete update wilt, dus dit ben ik gisteren uit gaan vragen. Zoals je in mjin update hierboven kan lezen, volgt de algemene fix binnenkort. De exacte datum kan ik nog niet noemen, maar ik en wat andere collega's zitten hier bovenop. Mooi nieuws dus!

Hi @Vandenbroekgo, heel fijn dat jij dit concrete voorbeeld hier hebt doorgezet! Ik ben dan ook erg blij om te laten weten dat voorbeelden vanaf nu niet meer nodig zijn en er met man en macht aan een algemene fix hiervoor wordt gewerkt. Ik houd jullie hier op de hoogte!