Beantwoord

Zappen bij T-Mobile TV (ben nog geen klant, wil graag weten)

  • 14 December 2021
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

Goedendag,

Welke snelheid met zappen kan ik verwachten van T-Mobile TV (via glasvezel)? Best wat topics over traag zappen, dat baart me wat zorgen. Zijn er ook positieve verhalen te melden? Of zijn de ontvangers van T-Mobile allemaal traag met zappen?

Mijn situatie:

Ik ben nog geen T-Mobile klant. Ik heb nu Ziggo TV complete + Vodafone mobiel en dat bevalt beide super goed. Wel duur (samen €99), dus ik overweeg overstap naar T-Mobile glasvezel / TV / mobiel / unlimited (€70). Ik wil eigen router (pfSense) gaan inzetten ipv box van T-Mobile.

Ik heb een jaar geleden glasvezel internet + interactieve TV van KPN geprobeerd en zappen duurde daar gemiddeld (!) 3,5 seconde. Dus dat betekent 3,5 seconde zwart beeld elke keer. Bij ons nu met Ziggo is het binnen 1 seconde, dat vind ik te doen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!

Groet, Pieter

icon

Beste antwoord door apis4 14 December 2021, 22:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het zappen duurt inderdaad een seconde of 3 tot 4 dit heeft er mee te maken dat het een andere techniek is dan welke Ziggo gebruikt, bij Ziggo word gebruik gemaakt van een ingebouwde tuner waar alle zenders zijn opgeslagen vergelijk het met een draagbare FM radio.

Bij interactieve tv gaat het via internet en heb je geen opgeslagen zenders, dat betekent dat bij het zappen eerst de zenders word afgesloten en via internet vraagt de STB naar de volgende zender, dus zeg maar vraag en aanbod, een DAB radio werkt net zo.

 

Beste @BeMu hartelijk dank voor het reageren :relaxed: . 3-4 s vind ik wel lang. Vind je dat niet bezwaarlijk? Uit jouw verhaal maak ik op dat dit standaard is voor de STB’s van t-mobile.

Bij ziggo hebben we sinds kort ook opnemen in de cloud, maar nog wel met de horizon XL box. Wellicht dat dat het verschil maakt.

Saillant detail is wel dat een goede kennis die ook KPN glasvezel / interactieve TV heeft (zelfde glasvezelnetwerk, zelfde tijd aangelegd, zelfde STB, 1 straat verder), wel sneller zapt. Ik heb zelf KPN glasvezel / IP TV geïnstalleerd op een eigen router, met VLAN 4 en 6 en multicast adressen. Dat zijn idd streams die opgepikt en weer afgesloten moeten worden. Maar het kan dus wel sneller.

Reputatie 7
Badge +1

@Pieter376  Ik kan natuurlijk alleen mijn eigen ervaringen delen de STB is een Entone type 510 dat is een standaard box alleen om te zappen en wat basale functies, bij T-Mobile kun je geen gebruik maken van apps zoals Netflix of Videoland dit in tegenstelling bij KPN e.a.

De propositie welke ik momenteel heb is in de basis goed te vergelijken met KPN glasvezel het betreft hier een WBA glasvezel netwerk van KPN en ook de tv streams zijn (nog) via KPN dit word in T-Mobile termen het “oude” platform genoemd echter is dit zoals te lezen is op diverse topics vele malen beter dan het door T-Mobile zelf ontwikkelde “nieuwe” platform.

Zeker als men hoge eisen stelt met name aan perfect beeld bij live voetbal of de formule 1 zeg maar bij snelle acties schijnt het nieuwe platform slecht te scoren, heb daar gelukkig nog geen ervaring mee, en wil dat ook zo houden.

T-Mobile maakt ook gebruik van Aria STB'S  hoe die zijn bij het zappen durf ik niet te zeggen, 

Reputatie 6
Badge

Via de Android TV app op het nieuwe platform is het verwaarloosbaar en zapt vrijwel onmiddelijk door terwijl ik wat betreft de tv boxen geen verbetering heb zien noemen hier op het forum.

(3-4 seconden op het oude platform is wat aan de hoge kant, van zender tot zender iig was het eerder 2-2,5 seconden. Als je meerdere zenders tegelijk voorbij wilt dan kan het wel 3-4 seconden zijn; met de alleroudste boxen die bij de meesten al vervangen zijn, maar zoals boven gezegd leek het niet of het zappen bij de nieuw boxen sneller was aan de commentaren te lezen. Zou de boxen dan ook lekker links laten liggen en een Android TV apparaat nemen. Voor de beeldkwaliteit lijkt het niet uit te maken ...)

Reputatie 7
Badge +4

of een Apple-tv natuurlijk :-) 

Dank voor alle antwoorden :-) 

Ik heb inmiddels een nieuw thuis + mobiel unlimited abo genomen. 18/12/2021 besteld, 22/12/2021 patch doorgevoerd, 30/12/2021 zelf het T-Mobile installatiepakket geïnstalleerd:

  • Huawei NTU aangesloten op de glasvezelkabel van KPN
  • Zyxel aangesloten op de Huawei NTU: gigabit internet werkt
  • Ontvanger aangesloten op de Zyxel: Interactieve TV werkt

Het zappen gaat inderdaad langzamer dan bij Ziggo. Even wennen.

Wij hebben geen android, wel alles van Apple. Onze hardware:

  • LG OLED 55 inch
  • AppleTV 4k

Ik ga morgen maar eens de app op de AppleTV 4k installeren en kijken hoe dat werkt. En ook of dat sneller zapt.

Ik wil ook de Zyxel ertussenuit halen en de NTU direct aansluiten op mijn eigen router, dat is een Netgate met pfSense firewall.

Groet, Pieter