Beantwoord

Zeer slechte service

  • 6 December 2021
  • 18 reacties
  • 414 Bekeken

Vandaag wederom weer contact gehad met T-Mobile. Afgelopen woensdag nieuwe devices gekregen. Nadat we onze glasvezelupgrade zouden hebben werden we eerst 's morgens er al uit gegooid, de oude verbinding was al opgeheven terwijl we 's middags een monteur op bezoek zouden krijgen. Monteur op bezoek gehad en die concludeerde dat er geen licht op de glasvezel zat. Hij zou het opschalen naar de KPN…. Hugh ik doe zaken met T-Mobile niet met de KPN… Maar goed… De monteur van de KPN kwam tegen de avond langs…. En er zat licht op de vezel… Dus we hebben weer internet…. Ja meer ook niet.. Radio en TV werken niet.. Donderdag in de loop van de dag een mail gekregen dat het probleem opgelost zou zijn… Maar bij thuiskomst niet opgelost… Vervolgens maar weer eens gebeld na een uur eindelijk iemand aan de lijn gekregen… Een bereidwillige dame aan de telefoon gehad en die gaf aan dat het niet goed geconfigureerd was.. Dus die zou actie ondernemen… Maar goed ze is vrijdags altijd vrij dus de melding werd niet door gezet. Dus het hele weekend geen radio of televisie. Dus hopende dat het vandaag dan eens opgepakt zou worden… Vandaag bij thuiskomst gelijk even gaan kijken.. Dus nog steeds niet… Weer gelijk gaan bellen… De meeste lompe boer aan de telefoon gehad en die geeft aan dat ik binnen 24 gebeld ga worden door de KPN.. Hugh weer de KPN… Meneer kan niet met 100% zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Ik ga er vanuit dat hier ook iets mee gedaan wordt. Klantvriendelijkheid is hier ver te zoeken… We wachten morgen af en anders gaan we maar rechtstreeks naar de KPN. Misschien zijn ze daar iets sneller met reageren… Wat een enorme BUT tent de hele T-Mobile gebeuren.. Ze houden je gewoon voor het lapje… 

icon

Beste antwoord door Lisa 7 December 2021, 15:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7

Hi @Louis van Breden, super fijn dat jij zo helder hier jouw verhaal deelt! Ik baal ervan om dit te lezen en had gehoopt dat dit anders was verlopen. Excuses voor deze ervaring! Ik heb gelijk één van mijn collega's van de technische dienst voor je aan de mouw getrokken, want jij heb recht om te weten waar je aan toe bent. Ik wil ervoor zorgen dat jij zo snel mogelijk van jouw nieuwe abonnement kunt genieten.

Mijn collega is gelijk mee gaan kijken, want ik gaf aan dat jij al te veel hebt moeten afwachten. Wij willen allereerst adviseren om over te gaan naar het nieuwe tv platform, aangezien het nieuwe tv platform veel problemen oplost. Graag som ik de volgende voorwaarden voor je op:

Omdat jij in het bezit bent van een Entone Kamai en Amulet 510 TV Box, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou binnen zijn én up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden: 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. Jij kunt binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Na de overgang zul je geen Teletekst meer kunnen bekijken. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik voor jou aan de slag! 

Omdat ik de tv zo snel mogelijk werkend wil krijgen, wil ik aan je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ook wil ik voorstellen om een ander LAN-poort op het modem te proberen voor de TV Boxen. Zou je hiermee aan de slag willen gaan en mij een korte terugkoppeling hiervan kunnen geven? Ik help je dan graag via deze weg verder, zodat jij niet telkens hoeft te bellen. Samen gaan we dit fixen! ❤

Hi Lisa bedankt voor je antwoord, sorry voor mijn bericht maar ik was er op dat moment helemaal klaar mee. Vanavond ga ik even overleggen en ik laat het je weten. Ik neem aan dat ik dan weer 2 TV boxen krijg (1 voor benden en 1 voor boven). Voor beneden betaal ik maandelijks “Interactieve TV Box met harddiskrecorder 10,00” en diegene die bovenstaat betalen wij niks. Normaal kost die 5 euro maar die wordt naderhand er weer afgetrokken. “Actie: Gratis Interactieve TV Box -5,00” Zoals het op de rekening staat van jullie. Ik neem aan dat de zenders die ik nu kijk dan ook weer kan kijken zonder extra kosten.

En straks als ik weer thuis ben ga ik gelijk de “power flip doen” zoals je omschreven hebt.  

 

We gaan dit samen zeker even fiksen… Dat kunnen we.. 😉

Hi Lisa, bij aankomst thuis gelijk even die dingen gedaan waar je omgevraagd hebt. Ik had er al weinig fiducie in dat het opgelost zou zijn maar je weet het het maar nooit. De powerflip heeft niet geholpen met zowel de oude draytec router als met de nieuwe zyxel router. Alle stappen meerder keren uitgevoerd maar geen resultaat. Ik heb de oude draytec router er maar weer tussen gezet want daar werkt de wifi en de radio in ieder geval wel. Maar geen informatie bij de radio zenders en helemaal geen tv. Je kan hem niet overzetten naar de tv want in het opstart scherm krijg je te zien dat er geen zenders beschikbaar zijn. Hoe nu verder want mijn geduld begint al aardig op te raken als je begrijpt wat ik bedoel. We zijn weer een dag verder en nog steeds geen oplossing. Hoor graag van je en hoop dan echt morgen dat ik weer tv kan kijken en de rest van de gezinsleden hier in huis ook. 

Gr.

Ben nu al aan het kijken naar een andere provider. Moet toch niet gekker worden.. Na 11 jaar als trouwe klant van vodafone en later overgegaan naar T-Mobile wordt er zo met je omgegaan. Anders draai alles maar weer terug zoals het was daar ben ik mee geholpen en niet van probeer dit of probeer dat eens. Jullie moeten toch weten waar het probleem ligt. Los het op zou ik zeggen want dit gaat klanten kosten en er zijn genoeg aanbieders waar het wel goed gaat en die het kunnen. 

Goed….. Vandaag de stille hoop dat er door T-Mobile eindelijk aan het probleem zou worden gesleuteld.. Maar dit is niet het geval.. Bij thuiskomst gelijk alles weer resetten en nog steeds geen tv. Je krijgt nog steeds een melding er zijn geen zenders beschikbaar… Ik vind dit een zeer kwalijke zaak en zojuist met de rest van onze huisgenoten afgesproken als de problemen voor as weekend niet zijn opgelost dat we ons abonnement opzeggen bij T-Mobile en dat we overstappen na KPN. De glasvezel is immers al van de KPN misschien dat zij wel hart hebben voor hun klanten. De TV die we erbij krijgen is ook al aan de kinderen vergeven (die hebben daar al de nodige ruzie overgemaakt) dus dat is een mooie binnenkomer. Zoals ik al eerder heb aangegeven.. Jullie beloven heel veel maar het ontbreekt aan de daden.. Zo  jammer…..  

Reputatie 7

Hi @Louis van Breden, heel graag gedaan! En je hoeft vooral geen sorry te zeggen, want ik kan me jouw frustratie volledig voorstellen. Super fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan met mijn punten, maar wat balen dat dit niet heeft geholpen. Het klopt als een bus dat jij twee TV Boxen krijgt wanneer jij besluit om overgezet te worden naar het nieuwe platform. Op onze website kun jij zien welke zenders jij allemaal kunt kijken op T-Mobile TV: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Ik hoor graag of jij wilt dat ik dit in werking voor jou ga zetten.

Ik wil je laten weten dat ik jouw bovenstaande terugkoppeling gelijk weer ben gaan doorgeven aan één van mijn collega's van de technische dienst, want dit dient echt zo snel mogelijk opgelost te worden. Weet dat ik niets liever wil dan dat jouw tv en radio het zo snel mogelijk weer gaan doen, dus ik ga mijn uiterste best doen om hier een fix voor te vinden. Maak jij toevallig ook gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld adapters? Heb jij daarnaast een extra HDMI-kabel in huis waarmee je kunt testen of jij dan wel beeld krijgt? Ter check hoor ik ook graag of dit probleem op beide TV Boxen speelt of heb jij enkel op één van de twee TV Boxen geen beeld? Ik hoor het graag, zodat ik verder actie kan ondernemen! 💪

Hi @Lisa, fijn dat je actie onderneemt voor mij (lees ons) het probleem speelt op beide toestellen (boven en beneden) en op beide tv's zit een kwalitatief hoog waardig HDMI kabel tussen van het merk monster dit heeft er altijd tussen gezeten en was altijd perfect. Ik heb het vermoeden dat de V-Lan voor de tv niet juist gedefineeerd is maar goed dat moeten jullie weten en niet ik… Ik ben maar een eindgebruiker. Ik zie graag dat het probleem morgen opgelost wordt want zoals ik eerder heb aangegeven morgen is voor ons de deadline. Hoor graag van je.

en vervolgens is het scherm leeg.
Deze krijgen we eerst te zien en dit moeten we bevestigen met de OK knop van de afstandsbediening.

 

@Lisa ik heb 2 screenshots er bij gevoegd zodat je kan zien wat wij te zien krijgen nadat alles weer gereboot is. Dit is zowel boven als ook beneden. Misschien dat je/jullie hieraan wat hebben. 

Reputatie 7

Ontzettend bedankt voor het meesturen van de foto's @Louis van Breden! Zoals ik aangaf, heb ik gelijk weer één van mijn collega's van de technische dienst benaderd voor je. Ik had gehoopt dat ik je kon verblijden met de mededeling dat de oplossing hiervoor is gevonden, maar graag ben ik open en eerlijk met je. Mijn collega heeft aangegeven dat met de TV Boxen die jij nu in je bezit hebt, er door hem niet op ingelogd kan worden om te monitoren en acties uit te voeren op de TV Boxen. Wat zijn advies is, is om toch echt de TV Boxen om te wisselen. Ik wil dat jij zo snel mogelijk weer van de tv kunt genieten met jouw huishouden, dus ik wil graag je akkoord vragen voor een swap van beide TV Boxen en om over te gaan naar het nieuwe tv platform. Zoals ik eerder aangaf zullen de opnames - als jullie die op één van de TV Box hebben staan - wel verloren gaan jammer genoeg. Jij gaf aan dat vandaag de deadline is voor een oplossing, waar ik uiteraard alle respect voor heb. Ik hoor dan ook heel graag van je of ik de swap in orde mag maken voor je. Ik hoop het enorm. In ieder geval heel erg bedankt voor jouw geduld van de afgelopen tijd! 

 

 

 

 

 

@Lisa, ik waardeer je inzet aan jou heeft het niet gelegen. Maar mijn vertrouwen in T-Mobile heeft mij een enorme onderbuik gevoel gegeven. Enerzijds dat de tv het nog steeds niet doet en anderzijds dat de nieuwe router (zyxel) ook niet optimaal presteert. Met de nieuwe router krijg ik bedraad en over WiFi een snelheid van 5 Mbit zowel up als down. Met de oude router (draytek) zelfde kabels en over WiFi krijg ik een snelheid van 75 Mbit up and down. Waar ik bang voor ben dat jullie straks zeggen als ik er voor kies om nieuwe tv boxen aan te schaffen dat jullie zeggen je moet de nieuwe router gebruiken anders werkt het niet en dat ik met het volgende probleem kom te zitten namelijk langzaam internet en dit wil ik dus voorkomen. Hier heb ik vorige week op verzoek van jullie ook al melding gemaakt bij T-Mobile en daar wordt laconiek op gereageerd. Tevens heb ik de blog ook al aangeven draai alles maar terug van voor de verhuizing maar daar wordt ook niet op gereageerd. 

Ik vind het heel jammer dat het zo moet lopen maar dit heeft er toe geleid om de overeenkomst die ik met jullie heb te ontbinden. Ik ga vanavond als ik thuis kom contact zoeken met KPN en dan hoop ik dat ik voor de kerst nog kan genieten van snel internet en ik gewoon kan genieten van de programma’s die erop dat moment op tv zijn.

Reputatie 7

Wat ontzettend jammer om te lezen @Louis van Breden! Maar zoals ik eerder aangaf, respecteer ik jouw keuze uiteraard. Wij raden inderdaad aan het Zyxel modem te gebruiken op het nieuwe tv platform. Ik had echt gehoopt dat ik dit probleem voor je kon oplossen. Als terugdraaien naar hoe het was een mogelijkheid was, dan had ik dat met liefde voor je gedaan. Ik wil dit zo goed mogelijk afsluiten samen, dus zou jij de datum willen doorgeven - zodra je die weet - wanneer je gaat overstappen? Dan zorg ik namelijk dat de kosten van jouw tv-abonnement tot die tijd worden vergoed. Jij betaalt namelijk niet voor een dienst waar je geen gebruik van kunt maken. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik wil je nog steeds heel graag helpen. Sorry dat het zo heeft moeten lopen! 

 

 

@Lisa, je hoeft het niet op te zeggen voor ons. Dat regelt KPN voor ons zie bijlage. Ik heb van jullie al bevestigings mail mogen ontvangen waar ik mijn router en de 2 tv boxen naar toe moet sturen dus dat gaat helemaal goed komen. Ik wens je een goed weekend verder en misschien dat we elkaar in de toekomst nog spreken. You never know… 😉 

 

Groet Louis

Reputatie 7

Heel fijn dat het op deze manier geregeld wordt @Louis van Breden! Merci, ik hoop ook dat jij van een heel goed weekend hebt genoten. Yes, weet dat wij jou graag met open armen in de toekomst ontvangen. Top dat jij de apparatuur retour gaat sturen. Ook kan je hier te allen tijde terecht als jij nog andere vragen hebt. Alle goeds en alvast een mooie decembermaand gewenst! ✨

Om even af te sluiten.

 

Na een bijzondere nare ervaring heb meegemaakt bij T-Mobile wil ik dit nog even kwijt om deze blog af te sluiten. Sinds 1 december vorig jaar is het T-Mobile niet gelukt om ons op een fatsoenlijke manier tv te laten kijken. Op één of ander manier faalt T-Mobile hierin. In de afgelopen 6 week heeft T-Mobile geen contact gezocht met ons om de familie op een normale tv te laten kijken. Jammer gemiste kans zeg ik dan. Dus de overstap naar KPN. We zullen het meemaken denk ik bij mezelf met de ervaring die we hebben met T-Mobile. Een week voor de oplevering van het KPN netwerk kregen we een doos binnen met allemaal “speelgoed” afblijven want de datum was al gepland voor oplevering. Van T-Mobile hadden we een mail gekregen dat de verbinding er pas af zou gaan op het moment als de KPN groen licht zou geven, wat inhoudt als de verbinding over gezet zou zijn naar het KPN netwerk. Weer een flater van T-Mobile. De verbinding lag er al eerder uit geen radio geen netwerk om het internet op te gaan. Dus het normale thuiswerken gaat ook niet. Dan maar een hotspot opzetten om te kunnen telewerken. In de tussentijd heb ik de doos maar uitgepakt en alle voorbereiding getroffen die nodig zijn om ons op het KPN netwerk te krijgen. Ik hou mijn hart vast. De doos waar alle componenten in zaten belooft veel goeds. Maar na de ervaring met T-Mobile toch wel een beetje huiverig voor wat er komen gaat. Kan de KPN dit wel. Uit ervaring weet ik dat de KPN een logge organisatie is waar ook veel problemen zijn maar goed, fingers crossed. We hadden een afspraak gemaakt met de KPN om in een tijdsblok tussen 8:00 uur en 10:00 uur de verbinding opgeleverd zou worden. Niet dus. Maar werd netjes om kwart voor 10 gebeld door de monteur die de installatie zou gaan uitvoeren dat zijn klus die hiervoor was iets uitliep. Geen probleem kom maar langs als je klaar bent. Hoe laat is dat??? Half 11 meneer. Oké ik zie je wel verschijnen. Vanaf boven kreeg ik al vragen of ze al waren geweest. Nee is het antwoord om half 11 zijn ze er. Maar goed. Half 11 komt de monteur van de KPN en rommelt wat aan de infra wat er op dit moment nog hangt van T-Mobile en gaat de boel afbouwen vervolgens zet hij er een professionele glas converter er tussen wat op zich al super lijkt maar goed. De monteur vraagt wat ik aangesloten wil hebben. Ik zeg de tv. Oké zegt de monteur. Wat zijn de codes die ik mag gebruiken. Hij de codes ingetikt op het tv kastje. En je wilt het niet geloven. We hebben weer normale tv. Gelijk even het internet checken en de radio en alles werkt en alles binnen een kwartier “Amazing” Dit kan niet. Niet te geloven dit. De firma T-Mobile is hier minimaal 6 week mee bezig geweest en kreeg het niet voor elkaar. Dan zeg ik. Stelletje prutsers en ben blij dat ik bij deze provider weg ben. Hierbij sluit ik de blog en die gene die nog wel bij T-Mobile zitten. Hou in je achterhoofd. T-Mobile draait op het netwerk van de KPN dus je zit bij de KPN het dichts bij het vuur.

 

Reputatie 7
Badge +14

Leuke blog! Ik heb gelukkig hele andere goede ervaringen met T-Mobile.Zo is er gelukkig een goed product voor iedereen. Veel kijkplezier!

Om even af te sluiten.

Super dat het dan eindelijk werkt.

Je bent blijkbaar omgezet van WBA naar GPON bij T-Mobile en inderdaad kent dit al geruime tijd de nodige ellende en dan is hierbij nog niet gesproken over hoe het omzetten zelf verloopt.

 

Dan zeg ik. Stelletje prutsers en ben blij dat ik bij deze provider weg ben.

Ook KPN is op deze wijze ooit begonnen met glasvezel en ook vandaag de dag laten ze nog serieus steken vallen.

 

Hierbij sluit ik de blog en die gene die nog wel bij T-Mobile zitten. Hou in je achterhoofd. T-Mobile draait op het netwerk van de KPN dus je zit bij de KPN het dichts bij het vuur.

T-Mobile is bezig haar eigen infrastructuur her en der neer te leggen dus volledig afhankelijk van KPN zijn ze niet, ook leveren ze lang niet overal via KPN en zijn ze ook actief waar KPN geen infrastructuur heeft liggen.

Bij KPN zit je dan wellicht het dichtste bij het vuur, maar je betaalt er natuurlijk ook flink naar. En bij beide geldt natuurlijk, ieder waar naar z'n geld en als het eenmaal werkt dan werkt het ook echt perfect tot iemand (de klant of provider weer eens aan het experimenteren slaat).

Ondanks dat, toch veel plezier bij KPN.