Beantwoord

Afwijkende locatie modem/router

  • 21 February 2024
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Ik ben nu nog Ziggoklant maar wachtend op de aansluiting van glasvezel om dan over te stappen naar Odido.
Ik heb nu het Ziggo modem in Bridgemode staan en een eigen router (Linksys EA6300) midden in ons huis op het systeemplafond liggen. Dit met name om optimaal gebruik te maken van Wifi om bv draadloos TV te kijken en internetten natuurlijk.
Ik vraag me nu af wat een oplossing zou kunnen zijn met de nieuwe Odido hardware:

  • Kan ik het Zyxelmodem op de plaats van m'n router zetten en deze mbv een UTP kabel met de converter verbinden. Dit mede ivm de betere spec van dit modem dan mijn huidige (9jaar oud)
  • Kan ik anders het zyxelmodem in de meterkast houden en mijn huidige router hieraan verbinden om toch een wifipunt vlak bij de TV te hebben.
  • Zijn er nog andere mogelijkheden/variaties te verzinnen die kunnen werken.

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 February 2024, 13:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @grendel45 

Het is mogelijk om de Zyxel midden in het huis te plaatsen en deze met een UTP met de converter verbinden. Als je een CAT6 UTP neemt dan mag de kabel tussen converter en Zyxel tot wel 100 meter lang zijn.

Zyxel in de meterkast en je eigen router midden in je woning is ook mogelijk.

Als je eigen router ondersteuning heeft voor VLAN dan kan je deze ook op de converter aansluiten, de Zyxel heb je dan niet nodig.

Hi Waqqas,

 

dankjewel voor je snelle antwoord. Ik denk dat ik dan start met de Zyxel in de meterkast en m'n eigen router op het plafond voor wifi. Dat lijkt me het makkelijkst om mee te starten. Kan ik altijd nog zien  of dit naar behoren werkt en anders de Zyxel moet verhuizen. 
Ik wijk niet graag af van geleverde hardware, dus de laatste optie laat ik even wat het is.

Nogmaals dankjewel

Reageer