Apparaten houden WiFi verbinding maar verliezen internet

  • 25 March 2024
  • 8 reacties
  • 76 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 17 reacties


Mijn apparaten verliezen regelmatig internetverbinding over de WiFi. Vooral iOS iphone en iPad. Ze blijven we verbonden met zelfde WiFi punt maar geen internet meer. WiFi even uit en aan op iphone verhelpt het probleem direct.. Maar na paar uur weer hetzelfde.

Heb al van alles geprobeerd (resets, Mesh uit, AP eruit, channel switch, WPA versies, WiFi banden) maar tevergeefs en neig nu ernaar alles van Zyxel eruit te gooien en de TP Link XE75 pro ipv modem/router aan te schaffen.

Maar eerst maar eens proberen of er een oplossing is via Odido support.

Ik lees hier dat er nieuwe firmware B10 ipv B8 is maar lees ook dat veel gebruikers last hebben van Mesh die dan niet goed meer werkt of is dat inmiddels verholpen?
Dan zou ik ook graag de nieuwe firmware op de T56 router en de accesspoints krijgen.

En probleem 2: Mijn upload haalt max 500 van de 1000. Lees dat Odido het ONT opnieuw kan registreren als fix. Kun je dit bij mij ook doen?


Dank!

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @Titi42 

Werkt het bekabeld internet wel zonder problemen? Verder zeg je vooral de iPhone en iPad, hebben andere apparaten geen last van wegvallende WiFi?

Kan je de ONT eens herstarten, een laptop bekabeld op de router zonder switch aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app. Kan je het resultaat hier delen?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Titi42 

Werkt het bekabeld internet wel zonder problemen? Verder zeg je vooral de iPhone en iPad, hebben andere apparaten geen last van wegvallende WiFi?

Kan je de ONT eens herstarten, een laptop bekabeld op de router zonder switch aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app. Kan je het resultaat hier delen?

Andere apparaten is wat lastiger te checken maar zie wel eens apparaten verbonden met het AP boven ipv de router ernaast. Dat lijkt erop dat ze af en toe ook hun internet missen via de router WiFi.

Laptop gebruik ik niet enkel iPhones en iPad Pro.

ONT herstart maar upload snelheid blijft capped op 511mbs. Had je 'm al opnieuw geregistreerd?

En Firmware ook nog oude versie zie ik.

 

Hi @Waqqas kun jij me op de lijst zetten voor de firmware upgrade? Is dit zowel voor modem als AP?

Dank!

Reputatie 7
Badge +15

@Titi42 

Ik ben geen moderator, voor verdere onderzoek is een bekabelde test eigenlijk wel nodig.

@Waqqas ik gebruik enkel wifi dus met kabel gaat helaas niet.

Als de ONT opnieuw geregistreerd kan worden en m’n firmware ge-update moet het werken als ik alle andere berichten zo lees…is dat iets wat jij kunt doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Titi42, ik heb het ONT opnieuw geregistreerd, echter weet ik niet of dit zal werken omdat we daarvoor een bekabelde test nodig hebben. Maar het is het proberen waard!

Kan je nog eens een test uitvoeren? Ook ben ik benieuwd of de Apple devices wat ouder zijn. Je kunt proberen om Wifi 6 uit te schakelen als je apparaten dit niet ondersteunen.  

@Tommie van Odido Yes that did the trick! 1gbs over WiFi 👌🏻
IPhone 15 Pro en iPad Pro dus allemaal nieuw.

Dank voor de hulp!

 

Reputatie 7
Badge +9

Ah kijk aan @Titi42, ik ben erg blij om te zien dat het geholpen heeft! Ik wens je nog een fijne middag. 

Reageer