Beantwoord

Beste DHCP server Leasetime

  • 6 December 2023
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Reputatie 4

Ik probeer mijn modem te begrijpen! Ik zag bij Lan DHCP server Leasetime 1 dag staan. Ik heb dit gewijzigd naar 21 dagen!? Tevens heb ik Automatisch IP reserveren voor dezelfde host aangeklikt.

Omdat er normaal weinig wijzigingen komen in mijn systeem lijkt me dat beter.

Hoogstens 15 apparaten zijn in mijn thuis netwerk.

T54 met WX 5600 bedraad Mesh 

3 Handy's, 3 Airco's, PC, laptop, printer, tablet, LG TV, TV box, afstandsbediening voor LG TV en omvormer voor de zonnepanelen. Af en toe een handy van de kinderen tijdelijk op bezoek.

Nu na bijna 2 maanden Odido een keer een Haier airco WiFi verbinding weg. Dat was lastig opnieuw installeren. Ik leer er wel van op mijn oude dag!

 

Theo

icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 December 2023, 19:41

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @theocoppes , leuk dat je nog experimenteert met networking en zaken die er mee verbonden zijn .. en ‘oude dag’ is ook maar een nummer .. en dan nog, nooit te oud om te leren 😁

DHCP Lease is eigenlijk al wat het zegt, hoe lang mag een device zijn IP behouden, deze staat meestal default op 24 uur.

Je hebt het opgehoogd naar 21 dagen, dat is op zich geen probleem als je, zoals je al aangeeft, weinig device wissel hebt.

Meeste mensen kiezen voor de default, ik zou dit alleen veranderen als ik problemen zou ondervinden die worden veroorzaakt door deze lease time.

 

Reageer