Beantwoord

Beveiligingscamera's koppelen via CMS

  • 5 February 2024
  • 6 reacties
  • 104 Bekeken

Ik heb 3 cameras buiten die ik via de laptop kan pingen en ook kan ik de beelden zien op mijn GSM, Ik weet de IP adressen maar kan ze niet koppelen via het programma CMS van de helpdesk (CMS van Yousee)

Ik kan de camera ook handmatig koppelen maar heb geen verdere gegevens van Odido zoals IP en DNS server. Wie kan mij helpen

icon

Beste antwoord door eric 6 February 2024, 13:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Wim de Bakker ,

Misschien kun je even duidleijker maken wat je nu aan wat gekoppeld hebt. Want blijkbaar communiceren de camera's via ping en je kunt erin via een mobiele verbinding, dus lijkt het erop dat er op afstand al toegang is? Maar als je camera's vanaf afstand wil monitoren zijn wel vaak port forwardings nodig. Heb je die aangemaakt in de router?

Ik ben in het modem gaan kijken wat de instellingen zijn maar heb geen idee hoe ik de port forwardings moet maken. Wel zie ik dat de camera's een IP adres hebben. Zie  hieronder.. Maar ik ben zo bang dat ik in het modem iets verknal en dan helemaal geen internetverbinding meer heb.

Misschien wil je een tip geven waar ik dat moet doen.

Camera’s

Oprit                192.168.1.10    Device 19118623 (is camera ID)

Tuin                  192.168.1.147  Device 19117130

Veranda           192.168.1.68    Device  15468385

Overigens lukt het handmatig koppelen in CMS ook niet want daar krijg ik een password error te zien. Wat dat password moet zijn kom ik niet achter. De passwoorden van de camera's zijn alle  123

 

Reputatie 7
Badge +14

Als CMS een oplossing is die buiten jow netwerk draait, zeg maar bij CMS in de cloud. Dan zijn er twee manieren om dat te koppelen.

  1. Als je in de camera een adres moet opgeven van de CMS omgeving, dan zal de camera dus een uitgaande verbinding opzetten naar CMS en hoef je geen portforwording te doen. Dat geldt alleen bij inkomende verbindingen.
  2. ALs je moet inloggen bij het CMS in de cloud en dan informatie van jouw camera's moet opgeven zodat er een verbinding vanaf CMS naar jouw camera's gaat, dan zal er een porforwarding bij moeten komen. Hier is een mooie uitleg van portforwarding.

P.s. het IP adres van jouw Odido aansluiting vind je door naar www.whatismyip.com te browsen vanaf een computer.

 

Even het antwoord van een bijna volslagen leek.

Ik heb indertijd 3 camera's gekocht en je kunt dan ook het programma CMS downloaden en installeren. In het programma kan je niet zien of en waar je ingelogd bent. Yousee (China) verkoopt camera's via een site in Denemarken. Of het programma draait op een server ergens in verwegistan of alleen op je eigen PC ?  Ik heb geen idee. Ik heb in ieder geval beelden op CMS gehad via een rechtstreekse kabel verbinding maar via WIFI lukt dat niet. Op dit moment krijg ik wel beelden op de telefoon, maar ook niet op CMS. (Het voordeel is dan dat je bestanden die opgenomen zijn in het programma kan omzetten naar MP4).

Ik ga nu eerst eens proberen of Yousee.dk een oplossing weet. Anders heb ik nog een schoonzoon die erg veel weet. Ik kap er even mee maar de topic nog even openstaan

Reputatie 7
Badge +5

@Wim de Bakker

Dat CMS is een verschrikkelijk programma. Zo dat ben ik ff kwijt.

Al geprobeerd in te loggen zonder een wachtwoord of pin code? Nadat ik, enige jaren terug, CMS geïnstalleerd had bleek dat de manier om in te loggen. Als gebruiker was de naam super

Camera Monitoring System is de naam voluit en zonder in dat programma te geraken heb je geen mogelijkheid om de IP adressen van de camera's in te stellen om de beelden te bekijken.

Er zijn meer gratis programma's om camera beelden te bekijken en eventueel op te nemen.

Ik maakte graag gebruik van IP camera viewer ook XMeye VMS viel niet tegen

Je zegt dat het niet lukt om via WiFi verbinding te maken. De materie netwerk, wifi en daarbij IP camera's is behoorlijk gecompliceerd voor een leek dus om Handige Harrie in te schakelen is een goede optie, Misschien vergis ik me in de naam van de schoonzoon maar als hij toch vragen heeft kunnen die hier gesteld worden.

 

Ik ga deze topic maar sluiten want ook de 2 voorgestelde andere programma's zien de camera’s niet. Bovendien kreeg een melding bij het VMS programma dat er een trojaans paard in zou zitten. Bedank voor de hulp

Reageer