Beantwoord

Bij lange na geen glasvezel snelheden (90mbps)

  • 2 November 2023
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi Odido,

Sind mijn aansluiting op 9 oktober, haal ik maar 90mbp/s upload en download. (Ook bekabeld.)

Ik heb al meerdere keren gebeld en gemaild, maar nog geen reactie of oplossing aangeboden gekregen. (Behalve een wifi booster, wat uiteraard geen nut heeft aangezien het ook om mijn bekabelde snelheid gaat).

Het probleem is dat ik betaal voor 1GB/s internet en ik haal nog geen 100mb/s.

Dit geldt voor LAN en Wifi.

Alle kabels in huis zijn CAT5E of CAT6.

Hopelijk krijg ik via deze weg wel een oplossing aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Edo Glas

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 2 November 2023, 15:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @edoglaz 

Haal je via de WiFi wel internet snelheden van boven de 100 Mbps?

Indien wel dan is er mogelijk iets aangesloten op de LAN poort dat de snelheid limiteert tot 100 Mbps, een kabel kan ook stuk zijn dus test ook een andere rechtstreeks op de router.

Indien je via de WiFi ook geen 100 Mbps haalt vervang dan de kabel tussen ONT en router eens.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @edoglaz

Zou je eens de kabels tussen de ONT en Modem en Modem en Computer kunnen vervangen.

Op je modem zie ik maar aansluitten van 100Mbps en 10 Mbps

 

Hi Waqqas en Sven,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de verbinding getest met andere kabels en hij doet het! 

Het ingewikkelde is dat de kabel van mijn meterkast naar mijn appartement loopt op 2 hoog.

Dus het vervangen van die kabel word lastig, maar ik denk dat er bij de connectoren een draadje niet goed zit. Herinner me nu dat de monteur van Guidion klaagde over de werking van zijn UTP-tang.

Ik ga zelf wel even aan de slag om dit op te lossen.

Dit topic mag gesloten worden denk ik bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

met vriendelijke groet,

Edo Glas

Reageer