EasyMesh Zyxel T56 met TP-Link RE450

  • 3 April 2024
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Dag iedereen,

na een pittige gesprek met Odido technische hulp en  waardeloze gedrag van de medewerker, moet ik mijn vraag ook hier stellen.

Ik ben recentelijk overgestapt naar Odido. Bij mijn vorige set (KPN) heb ik Mesh network netjes ingesteld met een oude Wifi extender TP-Link RE190.

Zyxel T56 ondersteunt allen EasyMesh, geen enkel meer. Dus ik heb nu een TP-Link RE450, die EasyMesh wel ondersteunt. Maar, ondanks dat in Zyxel EasyMesh aangeschakeld is, krijg ik de twee niet aan de prat.

Instellingen in TP Link zegt niks over EasyMesh, alleen dat de router geen OneMesh ondersteunt. Want dat is waar.

Alle FAQ bij hun web zeggen niks meer nuttig, alleen dat als de router EasyMesh ondersteunt, het moet werken.

Ik heb nu twee opties: of als extender (ik heb dan twee Wi-Fi netwerken thuis, “eigen-netwerk” en “eigen-netwerk_ext”) of zet ik de TP-Link als een tweede Acces Point, met weer twee, “eigen netwerk 1” en “eigen netwerk 2”. Als ik probeer beide netwerken met gelijke naam inschakelen, krijg ik problemen met andere toestelen.

Wat te doen? Eigen modem pak ik liever niet, maar als het moet, het moet. Ik wil liever kleine Mesh met de extender...

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @cancerman 

De Zyxel-T56 werkt niet samen in een mesh netwerk met Acces Points van andere fabrikanten. Hiervoor zou je dan WiFi Plus van Odido moeten werken.

Indien je toch je TP-LINK wilt gebruiken dan kan je deze bekabeld aansluiten als versterker met een eigen netwerk.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @cancerman 

De Zyxel-T56 werkt niet samen in een mesh netwerk met Acces Points van andere fabrikanten. Hiervoor zou je dan WiFi Plus van Odido moeten werken.

Indien je toch je TP-LINK wilt gebruiken dan kan je deze bekabeld aansluiten als versterker met een eigen netwerk.

@Waqqas Nou dat geloof ik niet.

Ik vind heel gemeen dat Odido bij deze router die optie geblokkeerd heeft puur om hun “special” toestel te verkopen. Een middel vinger aan gewone gebruiker.

T56 kan met TP-Link gewoon werken, de twee toestellen zijn niet “appel en peren”, dat zijn elektronica dat met elkaar prima kunnen. Allen als Odido dat niet beperkt!

Reputatie 7
Badge +15

@cancerman 

Odido blokkeert hierin niks maar het is volgens mij zo dat andere apparaten niet compatible zijn.

Andere Zyxel AP's die je op het internet kan kopen werken wel denk ik.

Je kan ook overwegen om een geheel nieuwe mesh oplossing te kopen zoals de TP-LINK Deco, dan kan je de Zyxel-T56 ook weglaten.

@cancerman

Odido blokkeert hierin niks maar het is volgens mij zo dat andere apparaten niet compatible zijn.

Andere Zyxel AP's die je op het internet kan kopen werken wel denk ik.

Je kan ook overwegen om een geheel nieuwe mesh oplossing te kopen zoals de TP-LINK Deco, dan kan je de Zyxel-T56 ook weglaten.

@Waqqas Je hebt gedeeltelijk gelijk. Vanzelfsprekend werken Zyxel AP’s of extender met Zyxel modem, ze zijn zeker compatibel. Maar - zo moet ieder toestel zolang ze gelijke technologie of protocollen ondersteunen, TENZIJ dat in de basis firmware niet geblokkeerd is, meestal met een zinnetje in codering. En dat zeg ik - de mogelijkheid is in de firmware door Odido geblokkeerd.

Daarom zeg ik - er zijn twee opties: of het zinnetje (of misschien een aantal bepaalde opties in de instellingen); of geheel extern mesh, zoals je hebt geschreven.

 

Mijn punt is dit- Odido staat de optie twee toe, onder voorwaarde. Maar ze MOETEN ook de optie een toestaan. En dat weigeren ze!

Odido heeft geen alleen recht op de hardware.. Als je dan toch speciaal eigen hardware wilt gebruiken , ga dan helemaal over naar eigen hardware..

De zyxel modem van odido werken nu eenmaal goed met odido waps.. Wil je andere devices gebruiken , ga dan gewoon helemaal over op eigen devices.. dan heb je volledige controle..

Alleen als je issues hebt , mag je idd de community raadplegen en of onze hardware aansluiten als je issues ondervind..

En zo speciaal zijn de routers niet . Elke provider eigen hardware heeft zijn nukken en zijn kuren..

Wil je gewoon goed internet.. Gebruik dan alles van zyxel.. 

Bestel een alternatief zyxel product. Bijvoorbeeld de WSM20. Kost geloof ik 5 tientjes. Easymesh werkt als een tierelier. 

Reageer