Beantwoord

Eigen mesh systeem gebruiken icm T-56 modem

  • 9 February 2024
  • 2 reacties
  • 171 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben nieuw bij Odido en krijg binnenkort een ZyXel T-56 modem toegestuurd icm met een TV-box. Echter wil ik eigenlijk een eigen mesh systeem opzetten en had mijn oog laten vallen op de Deco X50 (3 stuks). Nu was mijn idee om het modem (als dat mogelijk is) in bridge modus te zetten en de Deco X50 in router modus en dus al het werk te laten doen. Of kan ik de T-56 er helemaal tussenuit halen? En zo ja, werkt dat dan ook nog met de losse TV-box? Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en hoe ik het beste resultaat kan krijgen. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door TMTV 10 February 2024, 17:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Frime22,

Welkom op de Community!

In dit geval kun je de Zyxel het beste weglaten (hij kan namelijk niet in bridge mode, maar dat is ook niet nodig). Je sluit dan 1 Deco rechtstreeks op de mediaconverter of ONT aan en zet hem in routermode. Verder hoef je alleen VLAN 300 in te stellen. De andere Deco's zet je op access point mode. Daar zijn geen verdere instellingen nodig. De combinatie met een TV-box is geen enkel probleem. Dat signaal gaat gewoon via internet. Mocht je daar nog hulp bij nodig hebben, laat het hier gerust weten!

Bedankt voor het duidelijke antwoord! Ik weet nu voldoende en ga de deco's bestellen. 

Reageer