Eigen router/modem werkt niet.

  • 25 August 2023
  • 14 reacties
  • 146 Bekeken

Hallo allemaal. Ik heb een probleem waar ik niet mee om kan gaan. Ik wilde een privérouter huawei ws7200 aansluiten en dat lukt niet. Doe ik iets verkeerd, of misschien blokkeert T mobile op de een of andere manier. Ik heb glasvezel. 

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rampam Pam 

Bij T-Mobile kan je je eigen modem/router aansluiten op de mediaconverter.

Zorg dat je eigen modem/router VLAN ondersteuning heeft. Je hebt VLAN 300 nodig voor internet en tv, connectie type is Dynamic IP/DHCP.

Mijn privérouter heeft VLAN. Dus wat moet ik stap voor stap doen om de router te laten werken? 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rampam Pam 

Can you share some pictures of the page where you have to configure VLAN?

Ik zal sturen, maar morgen, want vandaag is al een laat uur. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rampam Pam 

Ah, sorry dat ik Engels schreef 😅

Ik zag op internet dat er bij die router gevraagd zal worden om inlog gegevens voor de verbinding maar die heb je niet nodig.

Niets kan kwaad met dit Engels. Je kunt inloggen via nfc, maar de Al life-app van Huawei kan de router niet vinden en handmatige invoer geeft ook niets. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rampam Pam 

Zit er geen sticker op de router of staat het niet in de handleiding over hoe je de web interface kunt benaderen?

Er is een sticker, ik heb deze gescand, maar ik kan geen verbinding maken met de router. De app kan geen verbinding maken met de router. Het doet het niet automatisch, omdat het schrijft dat het apparaat niet wordt gevonden, of handmatig. Ik begrijp er niets van. Ik zal proberen om te spelen met deze router morgen. 

Reputatie 7
Badge +6

@Rampam Pam De router van T-Mobile moet je wel bewaren, want die heb je in bruikleen en die willen ze terug als je ooit je abonnement opzegt.

 

Het is leuk dat je me bespioneert, maar ik moet je teleurstellen. Persoonlijk heb ik een T50, die ik van T mobile heb gekregen. Die van de foto's die ik van iemand heb gekocht, maar die past niet in de inrichting van mijn appartement en verkoop ik. Adem ook rustig in, want je gaat zweten. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je de router niet in kan, dan valt hij niet te gebruiken voor t-mobile.  Houdt dan de Zyxel actief en vraag hulp aan de leverancier van je router.

Ik heb al afgehandeld met deze andere router dan Zyxel en het werkt. Bedankt allemaal voor jullie hulp. 

Reputatie 7
Badge +6

@Rampam Pam Ik kwam deze advertentie toevallig tegen omdat ik ooit op Marktplaats Zyxel-apparatuur heb gekocht. De boete voor het niet terugsturen van zo'n router is volgens mij 75 euro en daar wilde ik je voor behoeden. Het was dus goed bedoeld advies. Altijd fijn als dat gewaardeerd wordt.

Het is fijn van je om je zorgen te maken of om me te geven. Maar ik heb niets te vrezen want ik heb routers te koop die ik van iemand heb gekocht. Groeten, fijne dag 🫶🫶🫶

Reageer