Ervaringen zyxel modem

  • 10 March 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Hallo,

 

Ik zit nu bij freedom met een gekochte fritzbox 5530.

 

Nu overweeg ik over te stappen naar odido, omdat ik tot wel 20 euro kan besparen op het abonnement.

Wat zijn de ervaringen met het zyxel modem?

Heeft de zyxel een DMZ optie?

Kan ik heel een voudig mijn TP-Link router erop aansluiten?

Dit laatste is belangrijk omdat daar een geactiveerde, betaalde VPN client op staat.

henkdeleeuw 1 maand geleden

De Fritzbox is direct op de ONT aan te sluiten (heb ik zelf ook gedaan). Aansluiten via UTP kabel op de ONTis een stuk eenvoudiger dan via SFP glasvezel verbinding. Odido / T-Mobile Thuis profiel is al aanwezig in de Fritzbox, en zet alle instellingen verder goed. Alleen vaste telefonie is iets lastiger, maar ook daar zijn oplossingen voor.
Als je al een Fritzbox hebt de Zyxel T-56 alleen laten aansluiten bij installatie, daarna ontkoppelen en terug in de doos, en Fritzbox aansluiten. Is binnen een kwartier gepiept.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De Zyxel heeft inderdaad een DMZ.

Je kunt ook proberen je eigen router direct op de ONT aan te sluiten. Dan heeft deze VLAN ondersteuning nodig. (Vlan 300 = internet bij Odido)

Reputatie 4
Badge

De Fritzbox is direct op de ONT aan te sluiten (heb ik zelf ook gedaan). Aansluiten via UTP kabel op de ONTis een stuk eenvoudiger dan via SFP glasvezel verbinding. Odido / T-Mobile Thuis profiel is al aanwezig in de Fritzbox, en zet alle instellingen verder goed. Alleen vaste telefonie is iets lastiger, maar ook daar zijn oplossingen voor.
Als je al een Fritzbox hebt de Zyxel T-56 alleen laten aansluiten bij installatie, daarna ontkoppelen en terug in de doos, en Fritzbox aansluiten. Is binnen een kwartier gepiept.

Reageer