Extra wifipunt koppelt niet


Goedemorgen,

 

Aangezien het blijkbaar onmogelijk is om via de chat contact te krijgen met een medewerker (wat vanaf 08.00u zou moeten kunnen), stuur ik u dit bericht.

 

Wij hebben internet van Odido met een extra wifipunt. Na de installatie door de monteur hebben wij zelf de naam en het wachtwoord van de wifi veranderd. 

 

Het extra wifipunt bleef echter de oorspronkelijke wifinaam zenden, waardoor wij steeds moesten wisselen van wifi in bepaalde ruimtes. Na een reset van het wifipunt heet het signaal van het extra wifipunt nu Zyxel_8892 en nog steeds niet onze eigen gekozen netwerknaam. Ik heb het geprobeerd via de WPS knoppen en bekabeld, maar de netwerknaam van het extra wifipunt verandert niet.

 

Hoe kunnen wij instellen dat wij overal in huis goede wifi hebben en alleen via onze eigen gekozen naam en wachtwoord, zonder dat we dus steeds handmatig een ander netwerk moeten selecteren?

 

Met vriendelijke groet,

 

Koen

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @frederiqueenkoen, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic gestart bent. Heb je het modem ook al voorzien van een factory reset? Zo niet, kan je het modem een factory reset geven en laat dan alle instellingen staan zoals ze zijn. Probeer dan eerst het wifipunt bekabeld aan te sluiten. Ik zie hem namelijk niet terug in mijn lijnmeting. Heb je het wel over de geleverde WX5600?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frederiqueenkoen 

Het is een kwestie van geduld hebben, verder hoef je niks te doen :)

 

Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Helaas is geduld niet de oplossing…

Ik heb alle stappen geduldig doorlopen, maar de wifinaam die het extra wifipunt uitzendt blijft Zyxel_8892 en niet mijn eigen gekozen netwerknaam. Zodra ik een ruimte achter in mijn huis ben, heb ik geen wifiverbinding meer met het netwerk.

Is er een andere oplossing denkbaar?

Reputatie 7
Badge +15

@frederiqueenkoen 

Voorzie het WiFi punt eens van een reset dmv het resetknopje en probeer het dan weer, dit zou moeten werken.

Deze reset heb ik al eerder geprobeerd. Nu nogmaals gedaan, maar resultaat blijft hetzelfde: netwerknaam Zyxel_8892.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frederiqueenkoen, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic gestart bent. Heb je het modem ook al voorzien van een factory reset? Zo niet, kan je het modem een factory reset geven en laat dan alle instellingen staan zoals ze zijn. Probeer dan eerst het wifipunt bekabeld aan te sluiten. Ik zie hem namelijk niet terug in mijn lijnmeting. Heb je het wel over de geleverde WX5600?

Hi Tommie,

 

Het modem heb ik nog niet gereset, alleen het wifipunt. Hoe doe ik dit?

 

Ik heb inderdaad de WX5600. Op dit moment is deze niet aangesloten, aangezien ik niet het juiste signaal kreeg. Die meting klopt dus.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @frederiqueenkoen ,
Factory reset modem:

Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de achterkant van modem). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

 Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

 Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord    waarmee je kunt inloggen op het modem

Zie ook het volgende topic:
 

 

Ik heb het modem nu ook gereset en de WX5600 ook nogmaals, resultaat helaas onveranderd: hij blijft het signaal Zyxel_8892 uitzenden.

 

Ook nu weer heel geduldig geweest haha, maar ik begin langzaam toch echt wanhopig te worden 😅

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @frederiqueenkoen ,

Je hebt dus ook de WX5600 een reset gegeven met behulp van bijvoorbeeld een paperclip?

Dan lijkt het erop dat het wifi punt niet goed werkt.

Misschien dat @Tommie van Odido eventueel een vervangend wifipunt kan verzenden.

Klopt inderdaad. 
 

Een vervangend wifipunt zou mogelijk wel kunnen werken ja! Hopelijk is dit mogelijk. 
 

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @frederiqueenkoen, dat is zeer zekers te regelen, ik maak het graag voor je in orde! Ik maak snel het papierwerk voor je in orde en vervolgens zal je een bevestiging per e-mail ontvangen dat wij het Wifi-punt voor je gaan vervangen. Zodra het is gelukt om het Wifi-punt in een mooie verpakking te stoppen ontvang je van DHL een Track & Trace code per e-mail.

Hier ga ik voor je achteraan, ik zie je graag genieten van een super Wifi netwerk! 

Vandaag het nieuwe wifipunt ontvangen en de installatie uitgevoerd volgens de handleiding. Vreemd genoeg hetzelfde resultaat: het wifipunt zorgt niet voor beter bereik van mijn netwerk, maar heet nu Zyxel_5838. 
 

Wat kan hier nog fout gaan?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frederiqueenkoen, zou je het SSID willen aanpassen? Ik denk dat hij te lang is en dat je het maximaal aantal characters overschreden hebt. Als het goed is moet het dan wel lukken. 

Hi @Tommie van Odido , toen ik vanavond thuis kwam, zag ik dat mijn SSID al veranderd was: de spatie in de netwerknaam is vervangen door een verbindingsstreepje. Heb jij dit gedaan?
 

Het voordeel: het lijkt er nu op dat het extra wifipunt wel werkt en ik overal goede wifi heb!!

 

Het nadeel: alle apparaten die verbonden waren met de wifi, zoals de airco en de tv, moeten opnieuw verbonden worden ivm de nieuwe SSID…

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @frederiqueenkoen, als ik het zo 1, 2, 3 zie in ons systeem is dit niet eenzijdig door iemand van Odido gewijzigd. De keerzijde is dat het top is dat het nu wel werkt! 😄

Reageer