Firmware update b10 Modem?

  • 25 March 2024
  • 9 reacties
  • 122 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

SInds vrijdag overgestapt naar Odido Glasvezel + TV. Eerste ervaring drama, mijn huidige Deco M9 set aangesloten op de Zyxel EX5601 modem. Vanaf dat moment lijkt er wel een grote knoop in het hele netwerk te zitten, wifi is niet meer vooruit branden. En sinds zondag werk me KNX server niet meer, krijgt geen ip-adres dus huis deels onbestuurbaar. 

Na googelen kom ik ineens allemaal topics tegen over B4 en B8 firmware welke blijkbaar problemen heeft met de DHCP server? Dit is waarom zaterdag waarschijnlijk mijn KNX systeem nog wel werkte en zondag niet meer. Uit frustratie en Wifi plus punten besteld bij Odido omdat ik dacht de Deco M9 is verouderd. Nu lees ik dat er ondertussen een B10 firmware is waarbij de DHCP problemen zijn opgelost maar dat dan de Wifi punten van Odidio in de problemen komen (weet ik niet zeker). Ik weet niet zo goed wat nu de oplossing is, eerste stap is denk de B10 firmware, of is het beter bijvoorbeeld een Fritz!box te kopen (wat wel gekkenwerk zou zijn). 

Ook het wifi van de Odido modem geprobeerd, maar bij de eerste stap ging het al mis, ging namelijk eerst de netwerknaam aanpassen daarna kon ik helemaal geen verbinding meer krijgen met het modem en heb ik alles weer kunnen resetten. 

 

Waqqas 1 maand geleden

@rSchuit

Je zou misschien nog eens de Zyxel kunnen aansluiten, de Zyxel voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en misschien wachten op een moderator die de firmware kan laten updaten.

Bekijk origineel

9 reacties

@Tommie van Odido kan jij hier iets in betekenen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rSchuit 

Je kan misschien 1 TP-LINK Deco unit als router op de ONT aansluiten.

Ga daarna naar de Deco app, more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300 en prioriteit 0 en na het opslaan en herstarten moet internet werken.

Heb nu de Deco ingesteld als router en alles werkt zoals het zou moeten. Toch wel gekkenwerk dat het modem van Odido niet voldoet. Komen morgen ook nog een drietal Wifi plus binnen 🤣 welke nu dus onbruikbaar zijn omdat ik het Odido modem niet gebruik. En dat allemaal in het jaar 2024.

Reputatie 7
Badge +15

@rSchuit 

Je kan natuurlijk je eigen router blijven gebruiken als je dat wilt.

Wellicht lost een firmware update eea op voor de Zyxel, verder moet de SSID en wachtwoord wijzigen geen problemen geven. Deed je dit via de web interface of via je Odido account?

Wifi had ik via de web interface gedaan. Ik had voorkeur voor de Odido router omdat deze wifi 6 ondersteund. De Deco m9 ondersteund dit niet waardoor ik draadloos geen gebruik kan maken van de snelheid van mijn abonnement. Ik heb ik nu via de Deco een download snelheid van ca. 400 Mbps en een upload van 906 Mbps. 

Al met al jammer dat het out of the box gewoon niet functioneert en we dus met een half systeem zitten. De Odido router is op dit gewoon onbruikbaar, nieuwe Deco's aanschaffen of een ander merk kost al gouw weer € 800,00.  

Reputatie 7
Badge +15

@rSchuit

Je zou misschien nog eens de Zyxel kunnen aansluiten, de Zyxel voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en misschien wachten op een moderator die de firmware kan laten updaten.

Reputatie 6
Badge +2

@rSchuit Hebben de stappen die @Waqqas benoemd geholpen? Ik verneem het graag! 

Ik heb je in ieder geval gelijk op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. 

B10 firmware staat er netjes op 👍, en de ip-nummers zijn weer netjes uitgedeeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat alles weer werkt @rSchuit

Reageer