Geen internet, wifi en TV in Heesch

  • 19 September 2023
  • 10 reacties
  • 126 Bekeken

Alle lampjes branden op de Zyxel T-56 afgezien van het internet lampje.

Heb al meerdere keren de T-56 en media converter van de stroom gehaald en beiden ook al gereset. Ook heb ik meerdere malen de kabels gecontroleerd. Dit alles heeft tot op heden helaas geen effect. 

 

Gevolg is dat er dus geen wifi, internet en TV is .

Hoe kan dit worden opgelost ?

Postcodegebied is 5384 

 

Alvast bedankt 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @T Pijpers, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een de bel trekt. Ik ben direct gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Hierop is te zien dat je inmiddels weer online bent, klopt dit? Wel wil ik je adviseren om de TV Box 30 seconden van het stroom te halen, deze staat al 12 dagen aan en krijgt geen geldige lease. Kan je mij een teurgkoppeling hiervan geven? 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @T Pijpers 

De internetkabel vanaf de mediaconverter hoort in de blauwe WAN poort van de router te zitten. Zie je misschien iets in je Odido account bij meer, storingen over een storing op jouw adres?

Dit is hoe de kabels in de T-56 zitten . 

Heb ook al meermaals in mijn Odido account gecheckt maar geen storingen bekend.  Dit terwijl we gisteren prima internet, TV en wifi hadden en sinds vanochtend voor 6u al helemaal niets meer kunnen , ook geen TV kijken . 

 

Wat gaat hier fout en hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @T Pijpers, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een de bel trekt. Ik ben direct gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Hierop is te zien dat je inmiddels weer online bent, klopt dit? Wel wil ik je adviseren om de TV Box 30 seconden van het stroom te halen, deze staat al 12 dagen aan en krijgt geen geldige lease. Kan je mij een teurgkoppeling hiervan geven? 

Heb gedaan zoals gevraagd en 30 seconden de TV box van de stroom gehaald . Dit heeft geen effect en ben nog steeds niet online helaas . 

Hoe nu verder ?

Reputatie 7
Badge +9

@T Pijpers, dat is inderdaad erg apart. Ik zie namelijk dat je gewoon signaal binnen krijgt op het ONT. Zou je alle bekabeling kunnen nalopen, zit alles goed vast? Kun je ook een andere ethernet kabel uitproberen? 

Deze stappen heb ik vandaag al meermaals doorlopen inclusief test met andere ethernet kabel.

Dit alles heeft het probleem helaas tot op heden niet opgelost .

Hoe nu verder ?

Reputatie 7
Badge +9

@T Pijpers, bedankt voor het testen. Kan je deze reeks van vragen beantwoorden? Dan zet ik het door naar onze techneuten, alvast bedankt!

  1. Brandt het Power lampje op de ONT?
  2. Hoe brandt het LOS lampje? (*knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  3. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

*Let goed op de knippersnelheid

 

Dit is hoe de lampjes branden . 

Los lampje is volledig uit , knippert niet . 

 

Hoe nu verder? 

Reputatie 7
Badge +15

@T Pijpers 

Het PON lampje brandt ook groen zonder te knipperen?

Reputatie 7
Badge +9

@T Pijpers, ik heb voor de zekerheid een monteur aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is? Ik gok namelijk dat er toch echt iets niet goed is met de bekabeling. 

Reageer