Geen IP op eigen router

  • 12 October 2023
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Ik maak al langere tijd gebruik van glasvezel van T-Mobile / Odido.

Sinds gisteren avond krijgt mijn Asus RT-AX88U geen IP meer vanuit Odido. Dit heeft al maanden prima gewerkt.

 

VLAN 300 staat gewoon ingesteld, alles heeft prima gewerkt tot gister avond ineens het internet weg viel, en na router herstart geen IP werd afgegeven.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Artemis227, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je al iemand van onze klantenservice gesproken hebt en dat er al een monteur aangestuurd is. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Artemis227 

Wanneer je de Zyxel weer aansluit heb je dan wel internet? Branden de juiste lampjes verder ook op de mediaconverter?

Heb nog niet verbonden met de Zyxel, zojuist aangesloten, maar deze geeft een rood lampje op Internet.

 

De media converter lijkt wel goed te staan (power en LAN branden constant PON knippert groen).

Deze heb ik vanochtend ook even uit het stroom gehaald om te herstarten.

Reputatie 7
Badge +15

@Artemis227 

PON hoort constant te branden, bij een knipperende PON zit er mogelijk een stoorzender ergens in het netwerk (buitenshuis).

Duidelijk, dat is lastig….
Wat kan ik hier verder aan doen? Contact opnemen met Odido klantenservice?

Reputatie 7
Badge +15

@Artemis227

Het kan zijn dat de verbinding vanzelf weer gaat werken zodra de stoorzender is verwijderd, je kan regelmatig de ONT eens herstarten.

Een moderator zal hier vanzelf reageren.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Artemis227, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je al iemand van onze klantenservice gesproken hebt en dat er al een monteur aangestuurd is. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Alvast bedankt! 

Er is inmiddels een afspraak gemaakt om een monteur bij mij langs te laten komen. Zodra ik meer weet zal ik hier een update sturen.

Reageer