Geen oplossing per direct kosteloze ontbinding contract

  • 4 October 2023
  • 10 reacties
  • 411 Bekeken

Goedendag,

Hierbij vraag ik een kosteloze ontbinding contract aan.

postcode en huisnr: XXXX

geboortedatum: 16-03-1953

laatste 4 cijfers bankrekeningnr: XXXX

 

Er is al veel contact met jullie geweest om de problemen die wij hebben met internet en tv op te lossen. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en jullie komen niet met een oplossing.

We hebben op 15-8-2023 een abonnement voor internet, tv en vast bellen aangevraagd bij T-mobile, we hebben een afspraak gemaakt met een monteur om alles aan te sluiten op 7-9-2023, 2 dagen voordat de monteur kwam werd T-mobile in eens Odido zonder enige aankondiging werd dit zomaar gelanceerd en kwam als een grote verrassing. Wij zijn bij de aanvraag van het abonnement niet geïnformeerd over de toekomstige ontwikkelingen, want als we dit hadden geweten hadden wij nooit de aanvraag ingediend en eerst afgewacht wat dit had te betekenen. We zijn een contract aangegaan met T-Mobile en niet met Odido. Vervolgens een uur nadat de monteur alles heeft aangesloten en was vertrokken viel het internet al uit, wij hebben meteen contact opgenomen met de klantenservice en moesten de stekkers eruit trekken en de modem opnieuw opstarten. Het internet heeft het 3 uur gedaan en viel daarna weer uit, ook weer contact opgenomen met de klantenservice, zij konden geen problemen vinden en sturen opnieuw een monteur. Omdat wij op vakantie gingen moest de monteur na onze vakantie langskomen afspraak gemaakt voor 26-9-2023. Monteur is die dag langs geweest hij heeft alles gecontroleerd en bevestigd dat alles goed zit, ook geeft hij aan dat er heel veel klachten zijn sinds T-mobile Odidio is geworden en dat hij de problemen niet kan oplossen.

We hebben nog geen dag gehad dat het internet de hele dag zonder problemen het doet, en moeten minimaal 3x per dag de modem opnieuw opstarten. Ook kunnen we niet opnemen omdat het beeld dan stil valt. We hebben de klantenservice weer gebeld van Odido weer gebeld met de mededeling dat we niet tevreden zijn en dat we een ontbinding willen van het contract omdat jullie niet de beloofde service kunnen bieden die wordt aangeboden in dit contract. 

De man van de klantenservice vertelde dat dit niet kan omdat dit om een jaar contract gaat, wij hebben aangegeven dat we betalen voor de service en dat zij de afspraken conform het contract niet nakomen. De man aan de lijn was erg onredelijk en had geen inlevingsvermogen, hij melde dat hij het contract ging opzeggen maar dat we een afkoopsom moeten betalen. We zijn het hier niet mee eens en hebben hier overigens nog geen bevestiging van ontvangen, en hebben het idee dat we hiermee zijn afgepoeierd.

We hebben een review geschreven op trustpilot en hebben hier reactie op gehad, hierin werd het volgende gezegd:

“Het breken van het contract zonder boete kan alleen wanneer je buiten je contracttermijn bent óf wij tot de conclusie komen dat je probleem niet op te lossen zijn.

 

U kunt de review nalezen onder de naam: Robertus Alexander Nuij op 26 september

 

 

Zoals al eerder aangegeven in ons verhaal hebben wij van de monteur en van de klantenservice te horen gekregen dat dit niet kan worden opgelost, dit lijkt mij dan een duidelijk verhaal.

Omdat jullie de problemen die wij hebben niet kunnen oplossen verwachten wij dat jullie ons tegemoet komt door het contract kosteloos en per direct te beëindigen. Anders zijn we genoodzaakt de geschillencommissie aan te schrijven en andere maatregelen nemen.

 

We verwachten een snelle reactie van jullie.

 

Moderator Edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @robenyvonnenuij, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig en zal er ook niet om heen gaan draaien. Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen, dit zal dan wel per direct gebeuren. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @robenyvonnenuij, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig en zal er ook niet om heen gaan draaien. Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen, dit zal dan wel per direct gebeuren. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Goedendag,

Hierbij vraag ik een kosteloze ontbinding contract aan.

postcode en huisnr: XXXX

geboortedatum: 16-03-1953

laatste 4 cijfers bankrekeningnr: XXXX

 

Er is al veel contact met jullie geweest om de problemen die wij hebben met internet en tv op te lossen. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en jullie komen niet met een oplossing.

We hebben op 15-8-2023 een abonnement voor internet, tv en vast bellen aangevraagd bij T-mobile, we hebben een afspraak gemaakt met een monteur om alles aan te sluiten op 7-9-2023, 2 dagen voordat de monteur kwam werd T-mobile in eens Odido zonder enige aankondiging werd dit zomaar gelanceerd en kwam als een grote verrassing. Wij zijn bij de aanvraag van het abonnement niet geïnformeerd over de toekomstige ontwikkelingen, want als we dit hadden geweten hadden wij nooit de aanvraag ingediend en eerst afgewacht wat dit had te betekenen. We zijn een contract aangegaan met T-Mobile en niet met Odido. Vervolgens een uur nadat de monteur alles heeft aangesloten en was vertrokken viel het internet al uit, wij hebben meteen contact opgenomen met de klantenservice en moesten de stekkers eruit trekken en de modem opnieuw opstarten. Het internet heeft het 3 uur gedaan en viel daarna weer uit, ook weer contact opgenomen met de klantenservice, zij konden geen problemen vinden en sturen opnieuw een monteur. Omdat wij op vakantie gingen moest de monteur na onze vakantie langskomen afspraak gemaakt voor 26-9-2023. Monteur is die dag langs geweest hij heeft alles gecontroleerd en bevestigd dat alles goed zit, ook geeft hij aan dat er heel veel klachten zijn sinds T-mobile Odidio is geworden en dat hij de problemen niet kan oplossen.

We hebben nog geen dag gehad dat het internet de hele dag zonder problemen het doet, en moeten minimaal 3x per dag de modem opnieuw opstarten. Ook kunnen we niet opnemen omdat het beeld dan stil valt. We hebben de klantenservice weer gebeld van Odido weer gebeld met de mededeling dat we niet tevreden zijn en dat we een ontbinding willen van het contract omdat jullie niet de beloofde service kunnen bieden die wordt aangeboden in dit contract. 

De man van de klantenservice vertelde dat dit niet kan omdat dit om een jaar contract gaat, wij hebben aangegeven dat we betalen voor de service en dat zij de afspraken conform het contract niet nakomen. De man aan de lijn was erg onredelijk en had geen inlevingsvermogen, hij melde dat hij het contract ging opzeggen maar dat we een afkoopsom moeten betalen. We zijn het hier niet mee eens en hebben hier overigens nog geen bevestiging van ontvangen, en hebben het idee dat we hiermee zijn afgepoeierd.

We hebben een review geschreven op trustpilot en hebben hier reactie op gehad, hierin werd het volgende gezegd:

“Het breken van het contract zonder boete kan alleen wanneer je buiten je contracttermijn bent óf wij tot de conclusie komen dat je probleem niet op te lossen zijn.

 

U kunt de review nalezen onder de naam: Robertus Alexander Nuij op 26 september

 

 

Zoals al eerder aangegeven in ons verhaal hebben wij van de monteur en van de klantenservice te horen gekregen dat dit niet kan worden opgelost, dit lijkt mij dan een duidelijk verhaal.

Omdat jullie de problemen die wij hebben niet kunnen oplossen verwachten wij dat jullie ons tegemoet komt door het contract kosteloos en per direct te beëindigen. Anders zijn we genoodzaakt de geschillencommissie aan te schrijven en andere maatregelen nemen.

 

We verwachten een snelle reactie van jullie.

 

Moderator Edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Hey @robenyvonnenuij, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig en zal er ook niet om heen gaan draaien. Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen, dit zal dan wel per direct gebeuren. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Goedemiddag,

Bedankt voor je reactie, en we willen graag dat dit in gang wordt gezet.

Graag ontvangen we hier wel nog een bevestiging van.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @robenyvonnenuij, ik wilde dit meteen voor je regelen, echter zie ik een migrate out status. Heb je een aanvraag gedaan bij een andere provider op 26-09? Dit betekent dat ik niks meer kan veranderen aan je abonnement, ook niet opzeggen. Het abonnement zal op 26-10 stop gezet worden.

Hey @robenyvonnenuij, ik wilde dit meteen voor je regelen, echter zie ik een migrate out status. Heb je een aanvraag gedaan bij een andere provider op 26-09? Dit betekent dat ik niks meer kan veranderen aan je abonnement, ook niet opzeggen. Het abonnement zal op 26-10 stop gezet worden.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, we hebben inderdaad op 26-9 geprobeerd om bij een andere provider een aanvraag te doen, maar dat kon niet. Ik begrijp niet helemaal wat dit ermee te maken heeft.

Wordt het abonnement nu wel stop gezet maar dan per 26-10, begrijp ik dat goed? 

Reputatie 7
Badge +9

@robenyvonnenuij hij is er bij ons wel doorgekomen de aanvraag. Het abonnement stopt op 26-10.

@robenyvonnenuij hij is er bij ons wel doorgekomen de aanvraag. Het abonnement stopt op 26-10.

oke, ontvangen wij nog een bevestiging dat het abonnement kosteloos stopt per 26-10?

 

Bedankt voor uw snelle reactie

Hey @robenyvonnenuij, ik wilde dit meteen voor je regelen, echter zie ik een migrate out status. Heb je een aanvraag gedaan bij een andere provider op 26-09? Dit betekent dat ik niks meer kan veranderen aan je abonnement, ook niet opzeggen. Het abonnement zal op 26-10 stop gezet worden.

Goedendag,

Hierbij vraag ik een kosteloze ontbinding contract aan.

postcode en huisnr: XXXX

geboortedatum: 16-03-1953

laatste 4 cijfers bankrekeningnr: XXXX

 

Er is al veel contact met jullie geweest om de problemen die wij hebben met internet en tv op te lossen. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en jullie komen niet met een oplossing.

We hebben op 15-8-2023 een abonnement voor internet, tv en vast bellen aangevraagd bij T-mobile, we hebben een afspraak gemaakt met een monteur om alles aan te sluiten op 7-9-2023, 2 dagen voordat de monteur kwam werd T-mobile in eens Odido zonder enige aankondiging werd dit zomaar gelanceerd en kwam als een grote verrassing. Wij zijn bij de aanvraag van het abonnement niet geïnformeerd over de toekomstige ontwikkelingen, want als we dit hadden geweten hadden wij nooit de aanvraag ingediend en eerst afgewacht wat dit had te betekenen. We zijn een contract aangegaan met T-Mobile en niet met Odido. Vervolgens een uur nadat de monteur alles heeft aangesloten en was vertrokken viel het internet al uit, wij hebben meteen contact opgenomen met de klantenservice en moesten de stekkers eruit trekken en de modem opnieuw opstarten. Het internet heeft het 3 uur gedaan en viel daarna weer uit, ook weer contact opgenomen met de klantenservice, zij konden geen problemen vinden en sturen opnieuw een monteur. Omdat wij op vakantie gingen moest de monteur na onze vakantie langskomen afspraak gemaakt voor 26-9-2023. Monteur is die dag langs geweest hij heeft alles gecontroleerd en bevestigd dat alles goed zit, ook geeft hij aan dat er heel veel klachten zijn sinds T-mobile Odidio is geworden en dat hij de problemen niet kan oplossen.

We hebben nog geen dag gehad dat het internet de hele dag zonder problemen het doet, en moeten minimaal 3x per dag de modem opnieuw opstarten. Ook kunnen we niet opnemen omdat het beeld dan stil valt. We hebben de klantenservice weer gebeld van Odido weer gebeld met de mededeling dat we niet tevreden zijn en dat we een ontbinding willen van het contract omdat jullie niet de beloofde service kunnen bieden die wordt aangeboden in dit contract. 

De man van de klantenservice vertelde dat dit niet kan omdat dit om een jaar contract gaat, wij hebben aangegeven dat we betalen voor de service en dat zij de afspraken conform het contract niet nakomen. De man aan de lijn was erg onredelijk en had geen inlevingsvermogen, hij melde dat hij het contract ging opzeggen maar dat we een afkoopsom moeten betalen. We zijn het hier niet mee eens en hebben hier overigens nog geen bevestiging van ontvangen, en hebben het idee dat we hiermee zijn afgepoeierd.

We hebben een review geschreven op trustpilot en hebben hier reactie op gehad, hierin werd het volgende gezegd:

“Het breken van het contract zonder boete kan alleen wanneer je buiten je contracttermijn bent óf wij tot de conclusie komen dat je probleem niet op te lossen zijn.

 

U kunt de review nalezen onder de naam: Robertus Alexander Nuij op 26 september

 

 

Zoals al eerder aangegeven in ons verhaal hebben wij van de monteur en van de klantenservice te horen gekregen dat dit niet kan worden opgelost, dit lijkt mij dan een duidelijk verhaal.

Omdat jullie de problemen die wij hebben niet kunnen oplossen verwachten wij dat jullie ons tegemoet komt door het contract kosteloos en per direct te beëindigen. Anders zijn we genoodzaakt de geschillencommissie aan te schrijven en andere maatregelen nemen.

 

We verwachten een snelle reactie van jullie.

 

Moderator Edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Hey @robenyvonnenuij, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig en zal er ook niet om heen gaan draaien. Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen, dit zal dan wel per direct gebeuren. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Goedemiddag,

Bedankt voor je reactie, en we willen graag dat dit in gang wordt gezet.

Graag ontvangen we hier wel nog een bevestiging van.

 

Hi Tommie,

Zoals hierboven aan bevestigd zou ons contract kosteloos worden beëindigd, echter hebben wij nu een factuur ontvangen ten hoogte van 262,38 euro. Hiervan word een afkoop van 10 maanden berekend voor internet tv en telefonie. Dit kan niet de bedoeling zijn, jullie konden al niet eerder het contract sluiten hier hebben wij ook op moeten wachten en nu moeten wij alsnog een afkoopsom betalen. 

We hebben overigens 25-9 een bedrag van 26 euro betaald dit is een factuur van 7-9 t/m 30-9, we hebben 25-10 een bedrag van 27,88 euro betaald dit is een factuur van 1-10 t/m 25-10. en op de afkoop factuur wordt ook een bedrag berekend van 84,68 euro voor de maand 1-10 t/m 31-10, hieruit blijkt dat we voor de maand oktober 2 keer moeten betalen.

 

Jullie geven te kennen dat de laatste factuur op 23-11 wordt afgeboekt, hier gaan wij niet mee akkoord en zodra jullie gaan afschrijven zullen wij dit bedrag weer gaan storneren.

We verwachten dat jullie de dubbele maandkosten en de afkoopsom van de factuur afhalen zoals door jullie beloofd hierboven in het bericht.  

 

Wij willen over dit alles een bevestiging hebben dat jullie dit gaan corrigeren, als dit niet wordt gedaan zijn wij genoodzaakt om andere stappen te gaan ondernemen.

 

Groet,

Rob Nuij

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @robenyvonnenuij, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Doordat je zelf een nieuwe aanvraag gedaan hebt is de opzegging op deze manier getriggerd. Ik heb een vergoeding van de kosten voor je aangevraagd en de betaling zo ver mogelijk in de toekomst uitgesteld. De vergoeding zal nog goedgekeurd moeten worden en daarna wordt het verrekend het openstaande bedrag zodat je uitkomt op €0. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat dit in gang gezet wordt maar hopelijk gaat het goed en wordt er geen bedrag afgeschreven!

Hey @robenyvonnenuij, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Doordat je zelf een nieuwe aanvraag gedaan hebt is de opzegging op deze manier getriggerd. Ik heb een vergoeding van de kosten voor je aangevraagd en de betaling zo ver mogelijk in de toekomst uitgesteld. De vergoeding zal nog goedgekeurd moeten worden en daarna wordt het verrekend het openstaande bedrag zodat je uitkomt op €0. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat dit in gang gezet wordt maar hopelijk gaat het goed en wordt er geen bedrag afgeschreven!

Hier een reactie op bovenstaande, we zijn blij om te horen dat jullie dit gaan regelen en dat de betaling in de toekomst is uitgesteld. Echter is het weer een teleurstelling dat jullie toch een poging hebben gedaan om dit bedrag op 23-11 van onze rekening te incasseren, deze betaling hebben we geblokkeerd omdat jullie andere dingen beloven. Nu hebben we op 24-11 weer een mail ontvangen dat jullie het nog een keer gaan proberen op 4 december, we zij het nu goed zat dat jullie niet doen wat jullie beloven.

We hebben nog niet gezien dat jullie hier enige moeite in stoppen om dit verhelpen en de factuur op 0 euro te zetten. Ik verwacht van jullie dat dit binnen een week opgelost is anders zijn we genoodzaakt om hier werk van te maken, en de kosten die we hiervoor moeten maken aan jullie door te belasten. Ik vind dit schandalig deze zaak loopt al vanaf september. 

Reputatie 6
Badge +2

@Tommie van Odido Heeft juist heel erg zijn best voor je gedaan! De (onterechte) openstaande factuur is zo ver mogelijk in de toekomst geplaatst. Voor nu is het is nog afwachten op de goedkeuring van de compensatie. Ik had de e-mails over het afschrijven graag voor je gestopt, maar dit is een geautomatiseerd process waar wij niks aan kunnen doen @robenyvonnenuij.  

Reageer