Beantwoord

Geolocatie incorrect (USA)

  • 26 February 2024
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Sinds de verhuizing, waarbij er een nieuwe modem/router in gebruik is genomen, staat de geolocatie verkeerd. Deze staat op Washington (USA). Wat is de hinder ervan? Alle zoekopties, Google shopping, aanbod in Youtube etc. is Amerikaans en de munteenheid is in Dollars.

 

Het is zeker dat dit aan de Zyxel modem/router ligt. 

  • Er wordt gebruikt gemaakt van een eigen router. Deze is vorige week vervangen met een ander type. Geen verandering in geolocatie.
  • Draadloze apparaten geven alle zoek hits in het Amerikaans. Zodra dit een ander netwerk is of voor smartphones overgeschakeld wordt op mobiel internet, is de geolocatie weer correct.
  • In Google en alle opties die je kan verzinnen voor locatieservies, staat het waar mogelijk op Nederland.
  • Geen VPN in gebruik.
  • https://whatismyipaddress.com/ geeft de locatie correct weer.

In gerelateerde topics heb ik niet een gelijkwaardige situatie gevonden. De klantenservice verwees mij naar de community door 😀

Kunnen jullie mij helpen? Bedankt!

icon

Beste antwoord door louisL 27 February 2024, 12:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @KMY 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Wellicht dat iemand hier het antwoord heeft! 😀

Ik heb zelf ook nog rond gespit, maar ik kom eigenlijk niet uit bij een oplossing. Wel heb ik dit topic gevonden: All devices show the wrong geolocation when connected to WiFi | Odido community. Wellicht een kijkje waard?

Wil je daarnaast het besturingssysteem van de apparaten benoemen? Op die manier kan iedereen gerichter helpen, dat is handig! 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@KMY Ik heb toch nog even gevraagd of mijn collega mee wilde kijken, maar wij zien dit niet terug als we de verbinding testen. Wil je het modem eens op de volgende wijze herstarten? In dit topic lees je hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community

Laat je mij weten of dit heeft geholpen?

Reputatie 6
Badge

Dit is niet router gerelateerd, maar IP-adres. Eigen apparatuur maakt ook niet uit. Odido heeft bij jou waarschijnlijk een IP-adres gebruikt dat ze pas hebben gekregen (ergens een extra reeks gekocht omdat ze er meer nodig hadden). IP-adessen (IPv4 zoals Odido gebrukt) zijn schaars en worden soms verhandeld en verschijnen dan in een heel ander land. GeoIp providers vergelijken jouw IP-adres met hun database om uit te vinden waar jij woont. Of beter gezegd waar ze denken waar jij woont. Dit database maken ze zelf met input vanuit allerlei bronnen. Het is dus niet een officiele database

Om het nog erger te maken zijn er nog meerdere geoip databases. Een van de grote is Maxmind.

https://www.maxmind.com/en/geoip-demo (klik eens op “test your IP-address”).  Mogelijk kun je daar ook een correctie voor jouw IP-adres indienen. Odido heeft geen relatie met al die geoip providers en kan dit niet voor je doen. De helemaal aparte officiele IP-adres administratie kun je vinden door je publieke IP-adres in te vullen op: https://whois.domaintools.com/. Je IP adres kun je vinden in de admin interface van je router of via https://www.whatismyip.com/

Reageer