Het vervangen van de router

  • 1 February 2024
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb een probleem met de internetontvangst.  In mijn appartement wordt internet geleverd via een coaxkabel en toen ik een contract tekende bij T-Mobile, ontving ik een ZYXEL T54-router die niet over een dergelijke ingang beschikt.  Ik heb in mei 2023 een internetcontract getekend en tot nu toe heb ik geen internet.  Bij de verkooppunten leggen ze uit dat ze niets kunnen doen en dat ik moet wachten op de glasvezelkabel, maar ze weten niet wanneer deze op mijn adres wordt aangesloten.  Is er een mogelijkheid om vast internet te ontvangen?

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Przemal79 

Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. Op dit moment zie ik één actief DSL abonnement, ook zie ik een aanvraag voor een Glasvezel abonnement, maar deze is opgezegd. De Zyxel T-54 heeft een DSL aansluiting. 

Is het gelukt met de tip van @eric om het NTU (het kleine witte kastje) te vinden en de boel aan te sluiten? Ik verneem het graag! 

 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Przemal79 ,

Coax is inderdaad een totaal andere techniek dan DSL (koper) of Glasvezel.

Er is 1 partij die internet via Coax aanbiedt in Nederland, Alle overige leveren via DSL en/of Glasvezel.

Je kunt checken of/wat Odido bij jou kan leveren via de postcode checker. Als deze aangeeft dat het mogelijk gaat worden via glasvezel is er voor de installatie van de glasvezel uit al een Router en een NTU (klein wit kastje) gestuurd. In je my-odido is als het goed is iets van de status/lever termijn te zien. Maar zeker in een appartementen complex kan dat heel lastig zijn om glasvezel binnen te brengen. Denk dan met name ook aan de VVE die toestemming moet geven voor alle boor en werkzaamheden in hun pand.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Przemal79 

Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. Op dit moment zie ik één actief DSL abonnement, ook zie ik een aanvraag voor een Glasvezel abonnement, maar deze is opgezegd. De Zyxel T-54 heeft een DSL aansluiting. 

Is het gelukt met de tip van @eric om het NTU (het kleine witte kastje) te vinden en de boel aan te sluiten? Ik verneem het graag! 

 

Reageer