Beantwoord

HG659 router USB poort gebruiken met SSD

  • 6 October 2021
  • 6 reacties
  • 247 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb een T-mobile router HG65 met een USB poort. Ik heb daar een SSD aangekoppeld en deze is zichtbaar als ik inlog op de router.

Nu  lukt het me niet op vanaf mijn macmini en macbook air om de SSD te benaderen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik gebruik kan maken van de SSD via de router?

icon

Beste antwoord door yalerta 8 October 2021, 13:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @A3anus,

Dank je wel voor je bericht! Het klopt wat je zegt; op onze Huawei modems staat de USB poort om veiligheidsredenen op niet-actief. Dat zal de reden ook zijn, dat je geen gebruik kan maken van je externe SSD. Wat eventueel wel een optie is, is een ander modem. De Zyxel variant beschikt namelijk wel over de mogelijkheid om dit te doen. We hebben een topic waarbij dat precies wordt uitgelegd: 

Misschien een interessante optie voor jou om dan de Huawei in te ruilen voor de Zyxel. Mocht dat een optie voor je zijn, laat het vooral even weten. 

Hallo Boris,

Dat verklaard alles. Bedankt voor de informatie. Ik heb zeker interesse om het modem om te ruilen.

Zijn er verder nog voor- of nadelen aan een Zyxel modem? En hoe gaat het ruilen verder in zijn werk?

 

Groeten, Arie

Hallo Boris,

Nog even het volgende. Ik zie de SSD’s wel als ik inlog op het modem.

 

Groeten, Arie

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @A3anus, er zijn geen nadelen aan het Zyxel modem, de voordelen zijn echter vrij groot. Ik zal een overzichtje plaatsen hieronder:

 

-Mesh ondersteuning

Het modem ondersteunt 'Easy Mesh'. Dit is een standaard waarmee apparaten samen één netwerk vormen en zo de wifi-dekking verbeteren & uitbreiden. Wil de klant een mesh-netwerk aanleggen, dan kan dit met Wifi Plus. Het modem werkt ook samen met andere easy mesh gecertificeerde apparatuur. Heeft de klant eigen apparatuur, dan kan hij bij de leverancier terecht voor ondersteuning bij de werking. 

Het voordeel van easy mesh is dan in plaats van dat één router meerdere ruimtes moet voorzien, elk basisstation voor de Wifi van zijn eigen ruimte zorgt. Samen vormen ze één groot wifi-netwerk. Als je van de ene naar de andere kant van een gebouw loopt, blijf je verbonden met hetzelfde netwerk. Daarbij blijf je verbonden met het sterkste signaal.

 

-Bandsteering

Bandsteering is een functie waarbij het modem per apparaat besluit welke frequentie (2.4 GHz / 5 GHz) het beste aansluit. Ook zet het modem elk apparaat standaard over op de andere frequentie als die op dat moment beter werkt. 

 

-Beamforming

Beamforming is een techniek die ervoor zorgt dat je router het wifi-signaal op je apparaat focust. Je router herkent dat je apparaat zich op een bepaalde plek bevindt, daarom kan het gerichter een draadloze verbinding tot stand brengen en data uitwisselen. Dit verbetert ook de stabiliteit.

 

-APAS (any port any service)

Elke LAN-poort achterop het modem is geschikt voor internet- en tv-verkeer in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Draytek en sommige Huawei modems waarbij enkel poorten 1 en 2 bijvoorbeeld voor Internet zijn en 3 en 4 voor tv.

 

-MU-MIMO

Als je met meerdere mensen in een netwerk online games speelt, HD video streamt of grote bestanden opent en verzendt, voorkomt MU-MIMO (Multiple user multiple input multiple output) dat een apparaat te veel bandbreedte opslokt. De router verdeelt de data zodat je op elk apparaat van een stabiele verbinding geniet.

 

-Wifi offloading

Het modem heeft een optie om een simkaart in te voegen en te switchen tussen het 4G netwerk en het xDSL/Glasvezel netwerk. Deze optie bieden we nog niet aan. 

 

-Airtime fairness

Airtime fairness is een functie zorgt ervoor dat de zend- en ontvangsttijd per gebruiker evenredig wordt verdeeld

 

Indien je de Huawei wilt omruilen voor een Zyxel, stuur mij of Boris dan een privéberichtje met daarin de volgende gegevens, dan sturen wij je de Zyxel toe en kun je de Huawei naar een milieustraat brengen:

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Reputatie 7
Badge +5

Hallo Boris,

Nog even het volgende. Ik zie de SSD’s wel als ik inlog op het modem.

 

Groeten, Arie

Dat het modem menu de drive toont wil zegt nog niet dat deze getoond wordt in het interne netwerk. Dat gedeelte is in de soft / firmware van van de modem uitgeschakeld.

Hallo yalerta,

 

Bedankt voor de uitleg.