Ik probeer mijn Synology NAS via een Domain te bereiken maar dat lukt niet

  • 16 January 2024
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Ik heb recent een nieuwe modem van Odido. Daarbij heb ik mijn Synology NAS aangesloten en alle port forwarding regels ingesteld. Het is nu mogelijk op via met external IP mijn server te bereiken, maar niet via mijn *.synology.me domain. Ik heb alle instellingen op de NAS gecontroleerd en alles test komen goed terug. Ik heb ook de helpdesk benaderd van Synology en komt ook tot de conclussie dat het probleem niet aan mijn NAS ligt. Kan iemand mij helpen waarom dit niet werkt? misschien een instelling die ik ben vergeten te checken op de modem?

TMTV 3 maanden geleden

Hoi @pelthoven,

Welkom op de Community!

Hoe probeer je de NAS te benaderen? Je kunt dit soort zaken het beste controleren met een andere verbinding, bijvoorbeeld 4G/5G. Zo kun je checken of het ook echt van buitenaf bereikbaar is of dat dat alleen zo lijkt door NAT-loopback. Heb je verder de juiste poorten opengezet op het modem? Ik hoor het graag. Dan kan ik met je meedenken.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @pelthoven,

Welkom op de Community!

Hoe probeer je de NAS te benaderen? Je kunt dit soort zaken het beste controleren met een andere verbinding, bijvoorbeeld 4G/5G. Zo kun je checken of het ook echt van buitenaf bereikbaar is of dat dat alleen zo lijkt door NAT-loopback. Heb je verder de juiste poorten opengezet op het modem? Ik hoor het graag. Dan kan ik met je meedenken.

Hoi @pelthoven,

Welkom op de Community!

Hoe probeer je de NAS te benaderen? Je kunt dit soort zaken het beste controleren met een andere verbinding, bijvoorbeeld 4G/5G. Zo kun je checken of het ook echt van buitenaf bereikbaar is of dat dat alleen zo lijkt door NAT-loopback. Heb je verder de juiste poorten opengezet op het modem? Ik hoor het graag. Dan kan ik met je meedenken.

@TMTV Ik heb mijn subdomein veranderd en nu werkt alles opeens. Ik snap er helemaal niks van… maar ik kan tenminste verder. Bedankt voor het willen meedenken! 

Reageer