Beantwoord

Interne DNS instellen

  • 30 April 2023
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 2

Hi, ik probeer een DNS entry toe te voegen in de Zyxel VMG8825-T50 zodat ik in mijn netwerk bv naar router.local via de browser kan gaan, waarbij dan het IP van de router geresolved wordt.

Ik heb dit gevonden, maar dit werkt niet:


Moet ik de router herstarten oid? Ik heb al ipconfig /flushdns gedaan voor de zekerheid, maar dat maakt niet uit.

 

Ik wil dit overigens ook voor apparaten in mijn netwerk doen, zoals my.pc die ik dan naar mijn PC IP adres route.

icon

Beste antwoord door TMTV 6 May 2023, 16:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TomThuis, dit zou theoretisch gezien moeten werken. Ik wil toch vragen of @TMTV of @louisL hier een deskundige blik op kunnen werpen. 

Reputatie 2

Thanks voor je antw!

Ping @TMTV en @louisL

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TomThuis,

Sorry voor de late reactie. Zou je een screenshot kunnen sturen van de DNS-instellingen bij Netwerkinstelling > Thuisnetwerken? Dit werkt namelijk alleen als je de DNS via de router laat lopen (DNS-proxy). Als je zelf een DNS-server gekozen hebt (Statisch) of die van T-Mobile rechtstreeks gebruikt (Vanaf ISP) overrulet de router het niet. Controleer ook of je apparaten 192.168.1.1 als DNS-server gebruiken.

Hopelijk helpt dit om het op te lossen!

Reputatie 2

@TMTV Oh serieus, is dat wat DNS Proxy betekent?

Die stond bij mij op statisch. Ik heb 'm op DNS Proxy gezet en na de WiFi op mijn apparaten even uit- en aangezet te hebben werkt het precies zoals ik verwacht!

 

Echt dank je wel!!!

Reageer