Beantwoord

Internet en wifi goed, verbind niet met telefoon door WPA3?

  • 18 July 2023
  • 2 reacties
  • 640 Bekeken

Beste ,

Via mijn laptop doen mijn wifi en internet het goed. Het lukt me echter niet om via mijn telefoon met het netwerk te verbinden (als ik probeer te verbinden staat er opgeslagen, maar verbindt het niet). Verbinden met het netwerk van mijn werk gaat wel goed, dus het is niet dat mijn telefoon kapot is. Nu zie ik dat er bij het slot icoon van de wifi ook een plusje staat. Na het raadplegen van een aantal forums heb ik begrepen dat dit er staat omdat het netwerk WPA3 beveiligd is. Echter mijn telefoon is aan de oude kant en ondersteunt dit niet (updaten is ook geen optie). Is er een manier waarop ik de WPA3 beveiliging kan omzetten naar een WPA2 beveiliging of een andere beveiliging die mijn telefoon wel ondersteunt? Of is er een andere manier om dit probleem op te lossen? Of is het iets anders dat dit probleem veroorzaakt?

FYI, ik heb al ingelogd bij mijn modem, en kon daar zien dat de beveiliging op WPA3-Personal-Transition staat (wat dacht ik moet betekenen dat het WPA2 en WPA3 ondersteunt), maar heb geen manier gevonden om dit aan te passen.

Alvast dank voor het antwoord!

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 July 2023, 21:28

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nicolette10 

Welke modem/router heb je van T-Mobile?

Bij de Zyxel-T54/56 ga je naar 192.168.1.1 in je webbrowser, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en bij beveiligingsmodus kies je WPA2-PSK en toepassen.

Hallo @Nicolette10 

Welke modem/router heb je van T-Mobile?

Bij de Zyxel ga je naar 192.168.1.1 in je webbrowser, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en bij beveiligingsmodus kies je WPA2-PSK en toepassen.

Dit heeft gewerkt! Veel dank:)

Reageer