Beantwoord

Internet verbruik van een bepaalde periode terug zien

  • 31 October 2023
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Ik heb een vraag over het in zien van een bepaalde periode van internet verbruik in je huis het gaat om precies te zijn 7 dagen die in juni zijn geweest toen ik zelf niet thuis was en geen toegang tot internet of welke soort van telecommunicatie kon gebruiken en precies in die 7 dagen tijd was toen der tijd mijn vriendin nu mijn ex vriendin was wel in huis aanwezig ik heb beveiliging camera's rond het huis en in huis die verbonden zijn met WiFi juist precies toen in die 7 dagen waren ze uit ze hadden geen WiFi verbinding en zeer verdacht er waren wat kabels om gezet maar als ik in de Netflix app kijk onder kijk geschiedenis en gegevens kan ik wel zien van één dag in die 7 dagen dat er verbinding was met netwerk en in die 7 dagen tijd zijn er dingen gebeurd en  spullen verdwenen uit huis en de ex beweert dat er geen internet was en geen stroom 7 dagen lang mijn vermoeden is dat zij meer weet over de stand van zaken en ik ben bezig momenteel om dingen uit te zoeken proberen de waarheid te achterhalen en bij klantenservice van odido konden ze mij niet  de gegevens geven die waren niet meer beschikbaar althans dat zijn hun woorden dat het  niet beschikbaar meer was te lang geleden zeggen ze  ik ben op zoek hoe kan ik terug halen of er in periode van 7-6-2023 tot 13-6-2023 wel internet aanwezig was in dit huis en het verbruik er van eventueel welke apparaten er verbonden zijn geweest met mijn provider. Al vast bedankt mocht iemand mij verder kunnen helpen met deze situatie

icon

Beste antwoord door eric 31 October 2023, 22:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Balkan19 ,

Dit is best behoorlijk ingrijpende informatie die jij opvraagt. Helaas worden dit soort logfiles niet van al die honderdduizenden klanten verzameld. Dat is best privacy gevoelige informatie en als de provider geen goede reden heeft om dat op te slaan mogen ze dat ook niet. Omdat er niet 'per GB' wordt afgerekend zijn ook data volume gegevens niet beschikbaar. 

Reputatie 7
Badge +14

@Balkan19  Dit kan echt niet!  Sorry maar dat zou jij andersom ook niet fijn vinden.

Vraag het je ex! Je buren enz. 

Al zou Odido willen en kunnen mogen ze dat nog niet zomaar vrijgeven! Als er gestolen is doe je aangifte en regelt de politie het verder. 


Privacy & bescherming persoonsgegevens

Privacy is de sleutelBescherming van privacy is in verschillende wetten en verdragen geregeld. De belangrijkste wet op dit gebied is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in het dagelijks spraakgebruik ook wel privacywet genoemd.
 

 

Dat is toch eigenlijk niet correct dat je niet kan terug kijken of er in die periode überhaupt wel verbinding is geweest ik ben de eigenaar van het huis ik betaal de rekeningen de abonnement staat op mijn naam dan zou je toch recht moeten hebben op basis informatie van de gegevens als ik in mijn mobiel abonnement kijk in de gegevens daar kan ik tot 10 maanden terug zien wie ik gebeld heb de internet verbruik en de gegevens van thuis abonnement daar is het niet mogelijk om die überhaupt iets aan informatie te zien. 

Reputatie 7
Badge +14

Als er geen reden is om data op te slaan , dan moet een bedrijf dat z.s.m. verwijderen.  Telefoon gesprek informatie en mobiele data is nodig voor facturatie.  Dataverkeer op een vaste lijn wordt niet gefactureerd naar een eindklant en kan dus verwijderd worden. 

Reputatie 7
Badge +14

@Balkan19  Je kan het ook omdraaien, jij bent verantwoordelijk wie er in jouw huis aanwezig is en jij bent verantwoordelijk wie je wachtwoord van je thuisadres mag gebruiken. Als Odido zich hier in gaat mengen krijgen ze straks elke echtscheiding advocaten op hun nek om te vertellen wat er is gebruikt die dag.

Je zegt het goed in je mobiele factuur kan je terugkijken wie JIJ  hebt gebeld. 

Jouw huis jouw telefoon. 
Zelf zou ik woedend zijn als Odido het gebruik zou delen met wie dan ook. Buiten het hele verhaal denk ik dat ze dit echt niet kunnen.

Ik ben benieuwd wat de moderators er van vinden!

Succes! 

 

 

Kan je bij de logfiles uit het modem?

Zoja, dan heb je je antwoord.

 

Dat gezegd hebbende, en losstaande van het feit dat Odido wel of niet bij jouw internetgeschiedenis kan, 

@Balkan19 heeft het recht om van Odido de info te krijgen (wanneer is mijn modem wel of niet uitgevallen? want dat kan men wel nazien, tot beperkte periodes terug in de tijd!), om de eenvoudige reden dat hij aan abbo afneemt bij Odido.

 

Reageer