Beantwoord

iptv op OpenWrt

  • 17 October 2023
  • 2 reacties
  • 330 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 1 reactie

Hallo!,

 

Sinds een tijd ging internet en iptv prima alleen sinds de naam verandering ondervind ik veel problemen met iptv en een eigen modem.

 

Wat mij opviel aan het begin was dat de problemen ongeveer een week geleden zijn begonnen na een onderhoud sinds dien loopt het scherm geregelt vast om de 5 minuten, dus ik besloot om het tv kastje naar de standaard instellingen te resetten.

 

Echter blijf ik nu een melding krijgen van het Amino kastje dat ACS niet verbonden kon worden, daarbij heb ik inmiddels al van alles geprobeerd waaronder de br-iptv bridge verwijderen die ik destijds gebruikte onder vlan 640, routes toevoegen heeft ook niet geholpen desondanks ik dat nooit hoefde te doen gezien de dhcp client uit de bridge dit al verzorgde met de firewalls masquarade flag aan in combinatie met igmpproxy.

 

Nou heb ik dus ook het oude zyxel modem aangesloten de T54 en het internet icoontje blijft rood, terwijl het fiber kastje gewoon groen is, ook op mijn eigen modem heb ik gewoon internet op vlan 300 maar de iptv blijft problematisch.

 

Is er nog een instelling die ik mogelijk over het hoofd zie wat bv onlangs veranderd is?, ik las overigens ergens anders op het forum dat die amino tv boxjes omgeruilt worden klopt dit?

 

Als ik nog wat van configuraties moet laten zien laat het maar weten 👍

 

Mijn woon gebied is in Lelystad.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Guido

icon

Beste antwoord door xize 17 October 2023, 20:01

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo allemaal!,

 

Hierbij wil ik even laten weten dat ik het probleem heb gevonden :)

 

Het blijkt dat ik NextDNS gebruikte waardoor het niet liep zoals het zou moeten, en daarnaast lekte ik ook de dns van de mullvad vpn over de wan route wanneer NextDNS uitgezet was (ik gebruik een fork van OpenWrt).

 

Voor mensen die hier misschien zelf last van hebben wat je misschien kunt doen is dhcp tags/mac identifiers gebruiken op mac adressen om specifiek een dns server naar een client te sturen (je tv box) via dhcp optie 6, indien het niet mogelijk is aan te passen in dit geval bij (GL-iNet).

 

zie: https://openwrt.org/docs/guide-user/base-system/dhcp_configuration#client_classifying_and_individual_options

 

Mvg,

 

Guido

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @xize, super dat het probleem verholpen is en dat je de oplossing met de Commnunity deelt! 😄 Hier gaan mensen die externe IPTV gebruiken, kan dit topic dé redding blijken te zijn. Bedankt voor het delen en veel kijkplezier toegewenst!

Reageer