krijg de Calex Smart Outdoor link niet verbonden met router

  • 10 October 2023
  • 22 reacties
  • 388 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Na vele berichten met de Calex support mensen heb ik van alles geprobeerd om de "Calex Smart Outdoor Link" te koppelen aan mijn netwerk.

Is er hier iemand die met dit apparaat hier geen problemen mee heeft met de Zyxel router?

 

De al geprobeerde opties:

- 5ghz uitgeschakeld.

- router reset.

- max apparaten verhoogd.

- channel veranderd naar een vaste inplaats van automatisch.

- apparatuur terug gebracht naar de winkel en een nieuwe gekregen.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Timkel, welkom op onze Community!

Het kan zijn dat je Calex niet kan verbinden door wifi 6 en WPA3 beveiliging. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld en de beveiliging op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of je nu wel verbinding kunt maken? 

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Timkel, welkom op onze Community!

Het kan zijn dat je Calex niet kan verbinden door wifi 6 en WPA3 beveiliging. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld en de beveiliging op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of je nu wel verbinding kunt maken? 

Hey @Tommie van Odido , dankje voor de snelle reactie!

 

Helaas heeft dat ook niet geholpen. Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Timkel, dan ben ik bang dat hij niet in combinatie met onze Zyxels zal werken. De Zyxels hebben namelijk ook een eigen mesh systeem. Je zou een wifi punt van ons kunnen aanschaffen om je verbinding te verbreden.

Dat is erg jammer. Wat veranderd een wifi punt aan de verbinding dat er een mogelijkheid bestaat dat het apparaat wel verbinding kan maken?

Reputatie 7
Badge +3

@Timkel 

Ken dit niet die Calex Smart Outdoor Link, maar even gekeken via google. Zijn het lampen die je via een app kunt bedienen, klopt dat?

Het is een Bluetooth Mesh systeem, met een soort van master controller die je moet verbinden met je Wifi.

Wat je eens zou kunnen proberen is, je firewall setting tijdelijk zo laag mogelijk zetten. Of, als het kan, je Wifi eens zonder paswoord laten werken … geen idee of dat kan .. heb niet de ‘moderne’ Odido router hier. Hiermee kunnen we dan kijken of het probleem i.d.d. aan de WPA encryptie ligt. 

Helaas geeft de router daar geen mogelijkheid voor. Minimum wachtwoord is ook 8.

Ik denk dat het gewoon niet lukt met deze router helaas.

Ook ik kom er nu achter dat ik de Calex bluetooth mesh link niet kan koppelen aan mijn netwerk, heel veel pogingen ondernomen en vele malen het apparaatje gereset, mijn vorige modem de Zyxel t 50 had hier geen problemen mee, echter nu met de Zyxel t 56 en glasvezel geen beweging in te krijgen. Nu las ik dat Calex op de hoogte is van dit probleem met het betreffende modem, die leggen het nu neer bij Odido.

Was ik blij dat alles goed werkte maar nu steekt dit probleem de kop op.

Heb sinds afgelopen donderdag het modem in gebruik

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frenkie67 

Had je met de Zyxel-T50 1 netwerk of 2 netwerken voor 2,4 GHz en 5 GHz?

Wat je kan proberen is ga in de webbrowser naar 192.168.1.1 en log in mdt admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Lukt het nu?

Hallo @Frenkie67 

Had je met de Zyxel-T50 1 netwerk of 2 netwerken voor 2,4 GHz en 5 GHz?

Wat je kan proberen is ga in de webbrowser naar 192.168.1.1 en log in mdt admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Lukt het nu?

Nee werkt ook niet, krijg na effe zoeken de melding: kan apparaat niet toevoegen. Ik had met de Zyxel-T50 1 netwerk

Reputatie 7
Badge +15

@Frenkie67

De T50 had geen WiFi 6 dus die kan je misschien ook eens uitzetten.

In de Zyxel ga je naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen.

Kan je daarna de router ook eens herstarten?

@Frenkie67

De T50 had geen WiFi 6 dus die kan je misschien ook eens uitzetten.

In de Zyxel ga je naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen.

Kan je daarna de router ook eens herstarten?

Helaas lost dit ook niets op, zelfde probleem

Reputatie 7
Badge +15

@Frenkie67

Heb je thuis misschien een WiFi versterker of misschien kan je een goedkope versterker aanschaffen? Misschien wilt hij wel verbinden met de WiFi van de versterker.

@Frenkie67

Heb je thuis misschien een WiFi versterker of misschien kan je een goedkope versterker aanschaffen? Misschien wilt hij wel verbinden met de WiFi van de versterker.

Had er toevallig nog een liggen maar ook dan heeft ie er geen zin in! Ook vlakbij het modem werkt het niet.

Mijn vraag is of de techneuten van Odido nu aan de slag gaan om dit probleem op te lossen aangezien Calex aangeeft dat dit probleem specifiek bij de Zyxel-T56 ligt en alle aangegeven opties en adviezen niet werken!?

En toen was het stil!!!! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Frenkie67 ,

Je kunt niet verwachten dst er een speciale firmware update wordt gemaakt om een specifiek apparaat te kunnen koppelen. Het is natuurlijk ook makkelijk van Calex om naar de router te wijzen. Andersom kun je ook zeggen, alles werkt behalve de Calex? Die zouden dan een update voor Wifi6 en WPA3 kunnen uitbrengen. Dan lossen ze dat probleem voor iedereen op.

dit begrijp ik uiteraard, maar aangezien Calex het bij Odido neerlegt dacht ik dat men onderling wel met een oplossing zou kunnen komen en misschien Zyxel er ook bij zou kunnen betrekken. Nu zit ik met een product waar ik voor betaald heb en eigenlijk waardeloos is omdat het niet werkt.

Inmiddels heb ik het probleem in zover opgelost, heb een wifi repeater (dus geen versterker) een eindje van mijn modem ingeplugd in het stopcontact en maak nu met de iPhone verbinding met deze repeater daar deze in het netwerk eindigt met -EXT, nu kan ik de Bluetooth mesh link wel toevoegen en de verlichting buiten op afstand bedienen.

Goedemiddag Frenkie, mag ik vragen welke repeater u heeft gekocht, ik heb sinds ik ben overgestapt hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet 

Aad

Hoi Aad, het zou deze moeten zijn, kan het merk nergens terug vinden maar is op Google wel te vinden,

grtjs

 

Top,, Bedankt voor uw reactie. Ik ga hem bestellen.

Hoe heeft u verbinding gemaakt met de calex outdoor link?

Gr

Ik gebruikte de netwerknaam  van de repeater welke hetzelfde is als mijn eigen netwerknaam  maar dan eindigt met _ext. Nadat ik de Calex app opende en probeerde te verbinden met de verlichting lukte het toen wel en werkt het nog steeds prima. Ik heb de repeater gewoon in een stopcontact geplugged welke nog het wifi signaal van mijn modem oppikte. Het bijzondere is dat ik nu ook gewoon mijn eigen netwerknaam kan gebruiken en het evengoed blijft werken.

Reageer